Extern Bureaublad benaderen vanaf internet

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 16:54
Hallo allemaal,

Heb nu al een tijdje gezocht maar het lukt me niet, ik kan mijn computer thuis (verbonden met een ADSL verbinding via een Speedtouch 510 router) niet benaderen vanaf een locatie elders. Ik ben al een tijdje aan het prutsen met hoe ik nu precies zo'n poort open moet zetten, of hoe ik een ip moet forwarden. Voor zover ik weer moet ik via Extern bureablad verbinding kunnen maken met het IP van de router. Kan iemand mij goed uitleggen hoe ik een poort moet openzetten (3389) op een speedtouch router en hoe ik dan de rest moet doen om mijn Pc thuis te kunnen benaderen vanaf het internet???

Alvast bedankt!

Sierd

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Je moet op de "serverlocatie" als default server ip het ip adres van de server instellen. Anders kan het niet met deze router.

Verwijderd

Je moet die port open zetten dmv de web interface van de router, ga maar eens naar http://10.0.0.138 en dan kan je je port forwarden naar buiten toe, maar denk er ook aan dat je firewall op je client, als je die hebt, uitzet of aanpast zodat je mag connecten op port 3389

Ik kan helaas nu niet kijken aangezien ik op me werk zit, maar ik denk dat er genoeg tweakers zijn die je ff kunnen helpen, welke OS gebruik je eigenlijk?

• SierdW
ik gebruik winXP Prof, heb trouwens 2 computers met XP Prof achter de router... maakt dit iets uit??

Verwijderd

Als je maar goed instelt welk ip er moet luisteren op je ip van het internet

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Nee, maar in de faq staat ook hoe je zo'n poort moet forwarden, de faq van netwerken dan(niet professionele)

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 26% gewijzigd door Symsonic op 14-04-2004 11:21 ]

• SierdW
ja maar hoe doe ik dat, voordat ik de hele router om zeep help... ben al met Napt bezig geweest, maar weer eerlijk gezegt niet of ik hier wel goed zit :d

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

ik heb heb ook een speedtouch 510v4. Je moet het volgende doen:

1. Verbinding maken met je router via je browser : typ 10.0.0.138 in (je router ip adres)

2. Links in de menu kolom klik je op NATP, hier krijg je te zien welke poorten al open staan. Je klik op NEW en als INTERNE IP adres type je het ip adres van je PC die je wil benaderen. Als Externet adres laat je staat wat er staat (0.0.0.0), INTERNE en EXTERNE port is 3389. Dit moet je een keer doen voor UDP en een keer voor TCP.

3. Druk op SAVE ALL. Klaar!

Nu dus als je vanuit een andere PC (die niet in je LAN staat) via Terminal Service Client verbinding maak met je ip adres van je router moet het werken!!!

Verwijderd

Olandese is de held van vandaag ;)

Als je zijn stappen volgt, dan lukt het

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:24 ]

• SierdW
echt geweldig jongens!!! al die reacties! het heeft geen haast hoor, ik ben vanmiddag weer thuis dus dan ga ik er mee bezig, zou het ook kunnen zijn dat de firewall, die geïntegreerd is in WinXP de hele handel blokkeerd???

• SierdW
die UDP was ik vergeten....... dat zal het wel zijn.... GEWELDIG!!!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Even uitschakelen dan :P

• olandese
niet echt....de firewall van XP zou geen probleem moeten zijn. Je moet wel XP instellen dat je PC van buitenaf overgenomen mag worden, dat doe je zo:

1. Start -> Configuratiescherm -> Systeem
2. Op tablad Verbindingen van buitenaf moet je het vinkje onder Extern Bureaublad aan zetten.

Dan heb je echt alles goed ingesteld....bij mij werkt het perfect.

Verwijderd

En als je nog een wireless router achter die speedtouch hebt staan die als DHCP server werkt, moet je dan het ip adres wat is uitgegeven aan je pc invoeren in de speedtouch?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic lijkt beter op zijn plaats in Network Troubleshooting; het gaat namelijk niet echt over de configuratie van Windows in dit geval :)

WOS > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SierdW
ik kan niet wachten tot ik thuis ben :9 ... maar nog een vraag, maak je dan bij externe verbinding, verbinding met alleen het IP adres of zet je er ook nog ":3389" achter? Lijkt me niet, maar vraag het toch maar even.

• olandese
In TS client staat de poort standard op 3389, dus gewoon de ip adres van je router invullen :P

• SierdW
tnx

Verwijderd

voor de liefhebbers die graag gebruik willen maken van RDP-client via web:

http://remote.servertje.com

errug handig! :)

//edit

with special thanx to our dear GoTTer Cue!

//edit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:48 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
handig, maar veilig?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

je.. het is precies hetzelfde als je gewone rdp client in windows. Die maakt ook gebruik van een Active-X component. Er gaat inprincipe ook niets via poort 80 ofzow.. het blijft gewoon 3389. :)

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:58
ja hoor veilig!

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Pagina: 1