Probleem met 1 banner

Pagina: 1
Acties:

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Sinds behoorlijke tijd zijn de banners van de geheugenshop weer terug op de frontpage, echter 1 ervan werkt niet naar behoren (denk ik). Dit probleem treedt maar bij één banner op (zie afbeelding). Zodra ik met de muis over het menu gaat wordt de banner wit, en dit lijkt me niet de bedoeling.

Zonder muis op het menu:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/vissersnet/banner1.jpg

En als ik dan over het menu muis:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/vissersnet/banner2.jpg

Dit probleem heb ik alléén bij deze banner, ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Het probleem heb ik in Opera 7.23 vastegesteld, maar ook in IE heb ik probleem. Ik heb beide browsers een harde refresh gegeven, maar dat had geen resultaat. Ook het verwijderen van de tijdelijke bestanden levert niks op.

Hebben meer mensen hier last van, of ligt het toch aan mij? (ik kan er wel mee leven hoor :P ). Of is het misschien toch de bedoeling dat hij dat doet om de één of andere reden :? . Ik heb er in ieder geval niks over kunnen vinden.

edit:

Ik bedacht me net dat het ook een idee kon zijn om eens even uit te loggen, en het dan te proberen, maar dat maakte geen enkel verschil, het probleem bleef.

[ Voor 11% gewijzigd door Grimli op 14-04-2004 11:28 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat is juist wel de bedoeling, het alternatief is nl. dat de banner over het menu heen staat, en dat willen we niet :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ok, duidelijk. Ik vond het alleen zo merkwaardig omdat bij bijvoorbeeld de banner van de kijk, het menu er wel netjes overheen valt. Maar het is dus wel gewoon de bedoeling, dus dan heb ik niks gezegd.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Klopt, maar dat is dan waarschijnlijk gewoon een plaatje :). Zodra er flash of een formulier gebruikt wordt hebben sommige (alle?) browsers nogal problemen met het navolgen van de opgegeven z-index (die bepaalt wat bovenop moet liggen). Vandaar dat er een script is gemaakt om zulke banners even onzichtbaar te maken op het moment dat er een menu opgeklapt wordt.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ah!.. dit snapte ik ook al niet... bedankt maar weer voor de uiitleg :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Begreep het ook niet helemaal, nee. :).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Is het trouwens de bedoeling dat die banner over "Memory is Everywhere" van Dane-Elec en "Serve" van True Server heenvalt?

• sdomburg
Bovenstaande vraag nog niet beantwoord, plus wat me net opviel is dat zowel de 1 GB als de 2 GB "niet stoer meer"-banners in de roulatie zijn. Gelukkig die 512 MB (zie een HK topic van mij tijd geleden) niet meer, maar lijkt me beetje onzin beide banners te gebruiken :)

Dit laatste gaat trouwens op voor zowel de FP als GoT :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/2gb-nietstoer.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/shop/1gbnietstoer.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/shop/512mbnietstoer.gif

Ja, verzendkosten zijn omhoog gegaan 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door sdomburg op 17-04-2004 03:14 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die banner is volgens mij een leaderbord en heeft een grootte van 728x90 pixels. Dat die nou net over die twee sponsorprenten valt boiet nou net geen ene reet :P. Die banner wordt ook niet zovaak getoond dat die twee afbeeldingen verplaatst moeten worden. Wat betreft de 1GB en 2GB geheugenbanners is niks anders dan marketing; om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken kan je het beste meerdere (dezelfde) banners in omloop hebben. Tweaker A vind 1GB stoer terwijl Tweaker F bij wijze van 3GB wreed vindt.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Robin Vreuls schreef op 17 april 2004 @ 08:59:
Wat betreft de 1GB en 2GB geheugenbanners is niks anders dan marketing; om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken kan je het beste meerdere (dezelfde) banners in omloop hebben. Tweaker A vind 1GB stoer terwijl Tweaker F bij wijze van 3GB wreed vindt.
Lezen Robin, het gaat om de verzendkosten :P. Ik zal de heren bannerbouwers er even op attenderen :).

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, blijkbaar over de edit heengelezen, alweer eens :X.

• sdomburg
Wouter Tinus schreef op 17 april 2004 @ 09:22:
[...]

Lezen Robin, het gaat om de verzendkosten :P. Ik zal de heren bannerbouwers er even op attenderen :).
Ik weet niet of die 512 ook in omloop is, kan zijn dat die enkel nog op de server staat. Maar dat 1 en 2 gig stioer vinden verhaal klinkt een beetje als onzin; als je 1 gb stoer vind, vind je 2 gb helemaal stoer 8)7

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat is gewoon nutteloze mierenneukerij en je weet het. En het is nog onterechte mierenneukerij ook, aangezien die banners niet gaan over wat stoer is, maar over wat niet meer stoer is. Als 2GB niet meer stoer is dan is 1GB ook niet meer stoer. Doh.

• sdomburg
Wouter Tinus schreef op 17 april 2004 @ 17:53:
Dat is gewoon nutteloze mierenneukerij en je weet het. En het is nog onterechte mierenneukerij ook, aangezien die banners niet gaan over wat stoer is, maar over wat <b>niet meer</b> stoer is. Als 2GB niet meer stoer is dan is 1GB ook niet meer stoer. Doh.
Jeez, ik meld het alleen even, ik dahct in de eerste instantie dat het niet de bedoeling was dat beiden in omloop waren, die 2 gb banner volgde namelijk de 1 gb op, die 1 gb heb ik toen ik niet meer gezien, tot sinds kort dan. Maar fijn dat dat dus wel de bedoeling was. Probeer alleen te helpen, maar blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door sdomburg op 17-04-2004 18:24 ]

Pagina: 1