[SMTP] plain text representatie verplicht ?

Pagina: 1
Acties:

• JGame
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik ben momenteel bezig om voor een schoolopdracht een SMTP client te programeren.

Nu loop ik tegen het volgende probleem op. Als een emailbericht een HTML representatie heeft is het dan ook verplicht om een plaint text representatie mee te versturen ? ik heb al even een aantal RFC's hier over door zitten te spittten, maar kon het antwoord daar niet echt in vinden.

Weer iemand of dit verplicht is ?, een aanrader is het natuurlijk altijd dat weet ik, maar is dit dus, m.a.w. een should have of must have.

Als een van jullie het weet dan hoor ik het graag. Site met meer info hier over zijn uiteraard ook welkom.

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Nee tis niet verplicht zolang je headers maar kloppen: als je een "text/html" content-type geeft moet je HTML geven, bij "text/plain" een plaintext (logisch). Maar in een multipart-mail mag je zoveel representaties geven als je wilt, tis alleen voor de Pine/Elm-users onder ons erg vriendelijk om plaintext ook mee te geven :)

Professionele website nodig?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Zou een SOAP over SMTP client ook een plaintext mee moeten sturen? Is dat je antwoord al?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• JGame
Zou een SOAP over SMTP client ook een plaintext mee moeten sturen? Is dat je antwoord al?
Heb geen idee eerlijk gezegt. Ik vraag het met name omdat er een aantal spamfilter zijn die er prat op geaan dat ze een 'plain text filter' hebben. Dit aangezien alle grote email clients (waaronder outlook(expres)) een plaint text representatie meesturen waneer zei een HTML bericht versturen. Ik vroeg me alleen af of dit ook een officiele regel is.

[ Voor 3% gewijzigd door JGame op 14-04-2004 14:37 ]

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Er staat nergens dat het verplicht is. Maar als het kan dan zou het natuurlijk wel zo netjes zijn. Toch is het omzetten naar plain text niet zo heel erg triviaal. Als iemand een of ander html document op wil sturen met tabellen en divjes erin, dan denk ik dat het toch best tegenvalt om er een mooie text representatie van te maken. Hoewel, text browsers als Lynx kunnen dit soort dingen toch best aardig. Hoe zouden ze dat doen?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Infinitive schreef op 14 april 2004 @ 15:32:
Er staat nergens dat het verplicht is. Maar als het kan dan zou het natuurlijk wel zo netjes zijn. Toch is het omzetten naar plain text niet zo heel erg triviaal. Als iemand een of ander html document op wil sturen met tabellen en divjes erin, dan denk ik dat het toch best tegenvalt om er een mooie text representatie van te maken. Hoewel, text browsers als Lynx kunnen dit soort dingen toch best aardig. Hoe zouden ze dat doen?
Use the source luke! :+

modbreak: als je dan niets nuttigs hebt te melden, meldt dan niets.... :/

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 14-04-2004 16:28 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• JGame
jup, dat het netjes is voor de pine (en andere text client) gebruikers was mij al langer duidelijk. Het was eerlijk gezegt alleen voor mijn verslag. Ik moest de must have, should have en could haves omschrijven (jullie allen denk ik wel bekend ;)) en heb het nu als should have opgenomen i.p.v. must have.
iig, allemaal bedankt voor de reacties.

Pagina: 1