[NT4] Windows NT blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 22:40

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
Volgende probleem,

Ik heb op 2 scholen de Dell PowerEdge 1400 draaien. (p3/933mhz)
Op deze machine draait Windows NT met SP6.
Nu hebben we na het uitvoeren van de Windows Update de server een reboot gegeven zoals het programma dat aangeeft. Echter komt de server nu niet meer in Windows. Het laatste wat je ziet is het blauwe scherm van NT en een paar stippeltjes waarna vervolgens de server weer bij de POST terug komt.

Ik heb met de SCSI utillity de HD's gechecked maar ik stuitte niet op fouten. Ook via Knoppix zijn de volumes goed benaderbaar.

Ook heb ik geprobeerd om een andere HAL te laden maar dit wil ook niet de server in de lucht gooien. VGA modus haalt ook niet meer uit. Hij komt gewoon niet in WinNT.

Is iemand bekend met dit probleem of weten jullie hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoiets gehad met een programma wat oleaut32.dll had vervangen door een slechte versie.

Kijk in winnt en winnt/system32 welke programma's/.dll's er vervangen zijn tijdens de installatie van je programma en zie dat je een versie van een werkend systeem terugzet. (mbh ntfsdos ofzo)

[ Voor 3% gewijzigd door FirmPete op 14-04-2004 11:15 ]

Firmpete on Aerie Peak

• Reda

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
Dus als ik in staat zie om de OLEAU32.dll 's te vervangen (bv door in knopix te booten) zou ik heel goed weer een werkend systeem kunnen krijgen.

Ik ga het ff proberen.

• Reda

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
allerlei dingen geprobeerd met het vervangen van DLL's..

nog steeds niets

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal er moeten proberen achter te komen waar je server op bluescreened - als automatische reboot aan staat en je kan niet meer inloggen is dat nogal een lastige ja.

Je zou kunnen proberen:

• een BartPE (www.nu2.nu) CD te maken zodat je met zo'n CD kan booten
• vervolgens kan je dan de registry van de NT4 server laden (regedt32 in WindowsXP -> HKEY_LOCAL_MACHINE aanklikken -> File -> Load hive -> C:\WinNT\System32\Config\SYSTEM
• ga dan naar vervolgens naar naamvanhive\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl en dan de value "AutoReboot" op 0 zetten

je zou een en ander even kunnen uittesten op je eigen PC. Je hebt dan alleen nog maar het BSOD te pakken - ofdat het vervolgens op te lossen is, is ook maar de vraag :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Last Known Good Menu al geprobeerd (tijdens booten Spatiebalk in rossen...)
Pagina: 1