Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[shop survey] Voorstel

Pagina: 1
Acties:

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:35
Even getwijfeld of dit hier wel thuis hoort .. Indien niet verwijder maar. Ik heb ook gezocht in de got search om te zien of het al eens eerder was voorgesteld maar ik ben niets tegen gekomen..Indien wel verwijder maar. ;)

Voorstel:
Het valt me op dat in de shop survey er 2 soorten posters zijn. Mensen die gewoon bestellen ,ontvangen en shop survey invullen. En mensen die bestellen, ontvangen , problemen hebben , RMA ellende doorlopen en shop survey invullen. Nu valt het bij sommige winkels op dat ze een vlotte bestellingsafhandeling hebben maar een slechte RMA afhandeling. (of andersom).

Nu is het zo dat slechte hardware altijd vervelend is. Maar (bijna) iedereen weet dat zo iets nu eenmaal kan gebeuren én dat de winkels er zelf weinig aan kunnen doen. Maar hoe ze (de winkel dan) er mee omgaan is wel belangrijk. En juist dit element komt té weinig aan bod in de shop survey's.

Want als 10 mensen iets bestellen in een shop en bij 9 alles gaat goed (geen defecte hardware) en 1 heeft na een maand problemen mét een slechte RMA afhandeling. Geven 9 mensen een goede beoordeling en 1 mens een slechte. Waardoor dat "slechte" punt wordt teniet gedaan door de 9 andere (het gemiddelde van de 10 punten). Terwijl die ééne persoon over een andere aspect van de shop zijn punten geeft.

Dus zou het niet interessant zijn om een shop element extra te voorzien. Dus nu hebben wel "Algemene indruk", "Service", "Technische kennis" en "Afhandeling bestellingen" en mij lijkt het interessant om daar "RMA afhandeling" (of zoiets) bij te zetten.

Verwijderd

Dat lijkt mij een heel goed voorstel :9 . Want daarover is nog best veel te vinden en zoals jij al zelf zegt dat haald de 'verkeerde' cijfer onderuit!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

RMA valt imo gewoon onder service :?. Verder is het wel zo handig als je de posts ook een beetje doorkijkt voor je ergens iets gaat bestellen, in plaats van alleen op het gemiddelde te letten.

offtopic:
Move FA > BZ, staat duidelijk in de FAQ dat het daar thuishoort, de "als het hier niet hoort ruimen jullie het maar op"-mentaliteit is niet echt iets waar we als moderators blij van worden, zie: Policy: Alle regels die op het forum gelden #haal-weg :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
RMA's vallen onder service, zoals keurig vermeldt staat in het venster voordat je je shopsurvey reactie submit. En als je op zoek gaat naar een goede shop moet je niet alleen kijken naar de cijfers, maar ook naar de reacties, dus hoe die cijfers ontstaan zijn.
RMA is gewoon een service onderdeel, echter hebben sommige mensen een verkeerde opvatting van service. Mensen rekenen bijvoorbeeld het snel afhandelen van een bestelling, of het leveren van een track&trace nummer onder service, terwijl dit eigenlijk meer onder afhandeling bestelling valt.

De shopsurvey is bedoelt voor klanten die ervaring(en) hebben met een aankoop doen bij de betreffende shop. Dus voor zowel positieve als negatieve ervaringen is er plaats in de shopsurvey. Om dan jouw voorbeeld mee te nemen, slechte hardware waardoor een RMA noodzakelijk is, dit probleem oplossen is een onderdeel van de service van een shop. Zij horen ervoor te zorgen dat je asap een vervangend onderdeel krijgt, zij het gelijkwaardig of beter. Dat een shop er niet altijd iets aan kan doen dat de hardware defect is klopt, maar dat is niet de zaak van de consument, de shop heeft hier de verantwoording voor. Hoe zij dit dan uiteindelijk oplossen is een goed voorbeeld van hun service.