[w2k]explorer.exe, mem usage > 10 mb (800 mb swap)

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 17:41
Vanochtend kreeg ik netjes van WindowsUpdate dat er patches beschikbaar waren.

Nadat ik deze geinstalleerd had, herstart had e.d. krijg ik even de schrik van mijn leven.

Ik kijk in taskmanager (omdat de hele pc traag reageerde) en wat zie ik:
explorer.exe, 10 mb geheugen (wat oploopt (inmiddels) naar de 250) en 830 mb(!)Virtual Memory in gebruik.

Het meest logische is dus: uninstallen van die patches. Welnu, dat heb ik gedaan en het maakt geen verschil.

Verder heb ik ad-aware, search & destroy, virusscanners (up-to-date) eroverheen gehaald en niks kunnen vinden.

Ik dacht ook nog dat het aan de Active desktop kon liggen, maar deze heeft alleen een jpg dus dat was het ook niet. De active desktop heb ik inmiddels wel uit.

Ik neem aan dat er mensen gaan zeggen: format c:\ maar dat vind ik eerlijk gezegd geen optie.

Hier in de search zie ik een hoop topics die een soortgelijk probleem aankaarten (waaronder het afspelen van een film oid wat gecrasht is e.d.) maar het is een pc op mijn werk, en daar dient gewerkt te worden, dus films kijken is daar geen onderdeel van. :)

Tips e.d. zijn zeer welkom.

edit:
Nog een paar dingetjes geprobeerd.
• Opgestart in Veilige Modus > zelfde probleem, explorer.exe "ontploft" en vreet geheugen.
• Koude / Warme start > zelfde resultaat
• Kleine aanpassing in security policy: Leeghalen van Pagefile na reboot > zelfde resultaat

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 14-04-2004 11:22 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TeeDee
edit2: na +/- 30 minuten wachten dropt het virtueel geheugen naar acceptabele waarden maar is de pc nog steeds traag.

Zodra ik hem herstart is het probleem weer aanwezig.

edit:
sjips :(

[ Voor 27% gewijzigd door TeeDee op 14-04-2004 11:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem in safemode ook?

Verder - kan je toevallig .log files vinden van de pach (de-)installatie? Er is een goede kans dat de deinstallatie niet volledig gelukt is en dus nog gebruikt maakt van een oude file..

• TeeDee
Probleem heb ik inderdaad ook in safemode.

Er werd aangegeven dat de deinstalls van de patches goed waren gegaan. Ik zal de logs proberen te vinden.

Edit:
Verder heb ik ook de volgende services (voor de zekerheid ff) uitgezet:
- IIS
- SQL
- SMTP
- MSN (deinstall zelfs, zuigt :))

Edit2:
In de tussentijd had ik inmiddels de patches erop opgezet. Hij draait nu weer acceptabel.

Lees: met bovenstaande services uit.

Nu dus stuk voor stuk de handel weer aanzetten omdat ik die toch echt nodig heb met ontwikkelen.

Ik blijf het vreemd vinden iig.

[ Voor 65% gewijzigd door TeeDee op 14-04-2004 14:13 ]

Verwijderd

Hey,

is het inmiddels gelukt het probleem volledig te verhelpen?

Volgens mij heb ik een soort gelijke probleem:

[rml][ XP (Repair)] Verkenner laadt traag[/rml]

Geen idee hoe ik het krijg gefixt... ;(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik vermoed dat jullie een memory leak in een of ander standaard DLLletje hebben... Maar ik heb er helaas geen idee van hoe dat de verhelpen. Probeer eens het explorer proces te debuggen en op memleaks te testen, daar zijn geloof ik wel applicaties voor.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1