Toon posts:

[VB.NET] Windows on top met API

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier iets aan het proberen maar het wil niet lukken. Het is de bedoeling de calculator on top komt te staan maar dat doet hij dus niet om één of andere rede.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Public Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Dim a As Object

a = FindWindow(vbNullString, "Calculator")
        If a <> 0 Then SetWindowPos(a, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, TOPMOST_FLAGS)

End Sub
Public Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Integer
Public Declare Function SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long

Public Const HWND_TOPMOST = -1
Public Const SWP_NOMOVE = &H2
Public Const SWP_NOSIZE = &H1
Public Const TOPMOST_FLAGS = SWP_NOMOVE Or SWP_NOSIZE

Gisteren heb ik het geprobeerd op VB6 en daar ging het wel, vandaag is nagemaakt in .NET maar het gaat dus niet. Kan het zijn dat .NET deze API niet kent of is het iets anders?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

DotNET kent al de TopMost functie.. VB6 trouwens ook toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik maar het is de bedoeling dat dit prog in de Windows omgeving gaat draaien, die topmost kan je alleen maar binne .NET gebruiken volgens mij en ook alleen maar op forms, ik zou het op andere progs willen toepassen.

Verwijderd

Wat voor een dingen wil je dan top-most maken? :? Ik bedoel; je kan iedere form-soort Top-most maken met de Topmost property.

Dat lukt mij tenminste altijd (ook bij vensters zonder titelbalk ;) )

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
Zal niet gaan lukken met de topmost functie.
Als je nou even had gezocht in de search op GoT op topmost.
Krijg je genoeg terug, en zou ik voor de eerste link gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Remco op 14-04-2004 19:15 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Alle programma's die je in VB.Net maakt draaien alleen binnen .Net (ze doen het dus niet op computers waar geen .net framework is geinstalleerd)
Gebruik dus gewoon de TopMost property, die doet gewoon waar ie voor bedoeld is :)
Pagina: 1