Toon posts:

[Premiere / AfterFX] Tekenfilm Plugin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu samen met wat vrienden bezig ene film aan het monteren. Nu leek het ons leuk om een effect over heel de film te gooien zodat het lijkt dat het getekend is. In photoshop heb je zon plugin... Ik vroeg me dus af of dit ook voor premiere of afterFX bestaat. Ik heb al Find Edges geprobeerd in Premiere maar dit geeft niet echt het gewenste resultaat.

Het moet of een beetje LiptonIce reclame achtig worden... die met die knakker die liptonice in zn haar smeert als gel en dan in net pak naar zn werk gaat... (geelige reclame van ene half jaar oud)

of als julie betere plugins hebben waarmee je het getekende effect te voorschijn haalt.. graag.

Het maakt niet uit dat detail verdwijnt.

Alvast bedankt

zo iets dus alleen dan met film: cartoon van foto

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 10:01 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Premiere: Effects>Video>Adjust>Posterize

Met level kun je dan het gewenste aantal kleuren instellen, het komt nl. gewoon neer op vermindering van het aantal kleuren.

[ Voor 5% gewijzigd door dominic op 14-04-2004 10:08 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dat si dus de liptonicve reclame maar hoe maak ik nou zon tekenfilm effect zoals in die link naar de photoshop post??

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
ja dat kan niet een twee drie zomaar.
zoals je in dat andere topic had kunnen lezen heeft hij het overgetekend en vervolgens ingekleurd...en tenzij je dat bij ieder frame wilt gaan doen kan dat dus niet zomaar met een standard filter ofzo.

Verwijderd

tmotion> WELK effect uit dat topic bedoel je? De mooiste zijn vector traces of nagetekend met een wacom daar, en dat kan nooit met een filter. Heb je geen plaatje met een goed voorbeeld?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:23:
tmotion> WELK effect uit dat topic bedoel je? De mooiste zijn vector traces of nagetekend met een wacom daar, en dat kan nooit met een filter. Heb je geen plaatje met een goed voorbeeld?
Helemaal met je eens! :D

Tja, kun je in de genoemde programma's iets dergelijks als het verminderen van kleuren toepassen? Je moet dan wel zorgen dat hij harde vlakken blijft houden en niet gaat strooien met losse pixels om gradaties te creeëren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:35
Rotoscope-animatie komt heel dicht in de buurt van wat je bedoelt. Zoek eens op google. "The Waking Life" (http://www.imdb.com/title/tt0243017/) is daar een goed voorbeeld van...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Maar bij rotoscoping wordt de film toch ook gewoon frame voor frame getracet? Dat is dus wat ik zeg, en wat hij specifiek niet bedoelt :)

• equationunequal
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:18:
Maar bij rotoscoping wordt de film toch ook gewoon frame voor frame getracet? Dat is dus wat ik zeg, en wat hij specifiek niet bedoelt :)
Niet frame voor frame, maar iets er tussenin geloof ik...

Anyways een mooi effect is moeilijk op een andere manier te bereiken. Anders moet je met een 3D prog en een cell-shader gaan werken en dat wil de ts volgens mij ook nie...

Verwijderd

Mja, traditioneel is rotoscoping frame voor frame (Roger Rabbit gebruikt het bijvoorbeeld ook), misschien dat er tegenwoordig proggels zijn die het beetje automatiseren.

• equationunequal
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:24:
Mja, traditioneel is rotoscoping frame voor frame (Roger Rabbit gebruikt het bijvoorbeeld ook), misschien dat er tegenwoordig proggels zijn die het beetje automatiseren.
Als je bv. naar The Waking Life kijkt zie je dat er ook gebruikt wordt van tweening. Frame voor frame lijkt me ook een beetje overbodig veel werk, omdat je veel moderne progsels een hoop werk over kan laten nemen. Maarja, handwerk levert wel het beste resultaat op natuurlijk...

Verwijderd

Ja okay, je kunt tweening gebruiken, maar dat heeft niet zoveel met rotoscoping te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
deze bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/storage/fns-britney-06.jpg

Verwijderd

Mja, tekenfilmachtig vind ik het niet echt, mgoe. Lijkt me sterk dat dit gaat, aangezien je het maakt door handmatig de levels e.d. bij te tweaken.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan in aftereffects toch gewoon photoshop filters op losse frames loslaten? :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

denk ook aan median etc

wat je ook kunt doen (vooral als je een ingewikkelde serie effecten in photoshop hebt) is het wegrenderen naar een tga stream en die met een batch in photoshop allemaal bewerken, dat geeft imho het mooiste resultaat. Het kost wel wat tijd en harde schijf ruimte, maar het is wel echt heel erg mooi. Ik gebruik die truck ook voor heftigere bewerkingen die eigenlijk in photoshop kunnen

maar goed, median, posterise, find edges, color-reduce, levels, replace color... zo kun je nog wel even doorgaan ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1