Toon posts:

even voor feedback....

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
quote:
tessai schreef op 16 januari 2004 @ 15:06:
hallo,

oke ik heb een onstabiel systeem met voornamelijk probs bij koude start ...ik krijg mn pc alleen aan de praat na wachten in bios tot de mobo temp ongeveer 28C is
anders geeft hij no array defined en bootfailure etc... na 7 keer reboot of lang wachten in de bios start hij iedere keer weer op (sinds een maand zijn deze probs)
systeem is 1,5 jaar oud:

prestige imperial bl/silver. kast>>Power Master 300W (P4) FA-5-1 Grill
asus a7v8x LAN/1394/sata/gold -uay
amd xp 2000 socket a
kingston 512 ddr 333mhz ram
pine xfx gf4 ti 4200 64mbram (niet oc)
120 gig ibm 7200 rpm
dvd
cdrw
soundblaster live 5.1
spire whisperrock III fan
enermax silent fan
labtec boxen
usb: printer canon mpc 200

kan ik dit probleem verhelpen met een nwe voeding zo ja waar moet ik op letten ?

edit: hardware monitor results:

cpu temp : 54C (50C koude start)
mb temp : 39C (18C koude start)
cpu fan : 3000 rpm
chassis fan : 2360 rpm
power fan n/a
+12 volt= 11,936
+5 volt= 4,733 -4,838
+3.3 volt= 3,328
vcore = 1,82 (warm) 1,77 (koude start)

eraser:

Die voltages zien er perfect uit en Power Man is nou niet echt een voeding waarvan je zegt dat hij slecht is. Ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken, mits je voeding geen extreem hete lucht produceert (lijkt me stug bij een 'koude start'). Als je voeding 1,77 V aan je CPU geeft bij een koude start, dan is er niets aan de hand wat dat betreft. Daarnaast moet je voeding dat systeem makkelijk aankunnen op papier.

Probeer dus eerst wat zaken uit te sluiten (bijvoorbeeld een memtest86 over je geheugen) en kom pas terug als je 100% zeker weet dat je voeding het probleem is (ik schat deze kans klein).....

tessai: okee in het kader van feedback ;) ...na enkele kunstgrepen leek het beter te gaan (1 drive (dvd) ontkoppelt en raid uit gezet) nu is het probleem back :( maar nu niet meer in raid uiteraard... tijdens booten van een koude start valt het systeem gewoonweg uit...en start bij reboot steeds een stukje verder op...Na overleg met de lokale pc-boer (hij dacht ook aan mobo :o ) voeding eruit (power master jj-300) nwe erin : eh presto! probs solved..... tip!Bij koude start probs is het vaak het simpelst ff een nwe voeding erin te zetten ipv al het ander eerst te checken om de eenvoudige reden dat je meestal de voeding naar de pczaak kunt terugbrengen dan weet je het binnen een kwartiertje ipv de uitsluit-taktiek die imo veel bewerkelijker is..
mvgr. tessai :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
verkeerd knoppie gebruikt? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 14-04-2004 09:39 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Je wilde dus antwoorden op dit bericht Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"
maar dat topic is na 3 maanden idd op slot. :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit kan je hier posten tessai: Welke voeding heb ik nodig? Deel 3 een nieuw topic is een beetje onhandig in dit geval ;) vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.