Toon posts:

Laptop win 98 geen IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk en daar hangen een bult pc's aan die het allemaal netjes doen, op de server staat dat DHCP geval aan dus ik moet automatisch een ip krijgen......maar......Nu heb ik een laptop die ik eraan hang met een PCMCIA kaart en netwerk kabel(die aan zit gesloten dus dat is het niet.)

Ik stop de kabel erin en die ipconfig /release en renew waarop ik geen ip krijg nu heb ik al alle netwerk verbindingen weggegooid en alleen degene die ik meot hebben erop gezet en heb statisch en automatisch ip gehad maar met geen een instelling kan ik pingen of krijg ik een ip (in het automatisch geval dan)

Voor het geval mensen het willen weten ik heb ook de nieuwste drivers van het kaartje dus daar kan het ook niet aan liggen.,

Heeft iemand een idee wat het kan zijn

(ps. als ik ping bij automatisch krijg ik ongeldige host en als ik zelf een ip in de goeie range pak krijg ik timed out request of iets in die richting, maar bij die bovenste kan eigenlijk niet anders met een ip van 0.0.0.0)

Alvast bedankt Antoine

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je al een nieuw kabeltje geprobeerd?

Money for nothin' and your chicks for free

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Het lijkt er gewoon op dat je netwerk niet goed is geinstalleerd op die laptop, gooi dat eens weg en installeer het opnieuw.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie agrees met Andre
Ik gok zomaar dat als je een vast IP geeft, dat je dan ook je LAN niet op zult komen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ik kom idd niet het lan op nee, maar hoe anders kan ik het instaleren dan gewoon alles eruit gooien en client van tcp/ip te installen?
Zal wel aan mij liggen