EEPROM verwijderd, nog wat aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik sta op het punt een dvd brander van iemand over te nemen, hij heeft echter de EEPROM met calibratiegegevens verwijderd. Daardoor zou de brander niet goed werken. Vandaar dat ik de brander zeer goedkoop kan verkopen.

Klopt het dat als je de brander flashed dat dan alles het weer zou moeten doen? In dat geval heb ik een zeer goede brander voor weinig geld!

Verwijderd

Zal een beetje lastig flashen worden als er geen eprom meer in zit 8)7

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
is er wat aan te doen dan om dat erin te zetten?

tis trouwens een Lite-on LDW401S

Ben trouwens een noob op dit gebied, weet niet hoe het flashen in zijn werk gaat, vandaar dat ik het hier vraag :)

edit: ik ken iemand met dezelfde brander, kan ik niet zijn eeprom erin zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door greatgonzo op 14-04-2004 09:27 ]

Verwijderd

greatgonzo schreef op 14 april 2004 @ 09:26:
ik ken iemand met dezelfde brander, kan ik niet zijn eeprom erin zetten?
Ja dat kan, vraag het hem maar >:)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:28:
[...]

Ja dat kan, vraag het hem maar >:)
inmiddels nog wat zoekwerk gedaan, EEPROM's schijnen brander specifiek te zijn, klopt dat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ben trouwens een noob op dit gebied, weet niet hoe het flashen in zijn werk gaat, vandaar dat ik het hier vraag :)

En dan zit hij met waardeloze kastvulling :X

beste is even kijken hoe dat rommetje eruit ziet, desnoods sloop je er een van een of ander mobo

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 14 april 2004 @ 09:30:
[...]

En dan zit hij met waardeloze kastvulling :X

beste is even kijken hoe dat rommetje eruit ziet, desnoods sloop je er een van een of ander mobo
het is een geheugenmodule??

Ik dacht dat het software matig was....

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
greatgonzo schreef op 14 april 2004 @ 09:36:
[...]

Ja het is ook software matig.

Je kunt evt je rom weer terug flashen als hij het apparaat maar wel in windows herkend.
Let er wel heel goed op dat de calibratiegegevens drive specifiek zijn en dat hij nooit meer zo goed zal branden als met de orginele eeprom.

offtopic:
Sorry dat ik het zeg maar iedereen die hiervoor heeft gepost weet volgens mij niet waar ze over praten

Als je een eeprom nodig hebt ik kan je er wel 1 leveren maar zit nu even op het werk :)

Verwijderd

greatgonzo schreef op 14 april 2004 @ 09:36:
[...]

Nee, het is de chip waar de software in zit. Dus zonder eprom zal hij helemaal niets doen. Je zou een nieuwe bij lite-on kunnen bestellen.... (een nieuwe voor je moederbord kost 15 euro dus voor een brander zal het wel soortgelijk zijn).

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik denk dat de verkoper het software matig verwijderd heeft, neem tenminste niet aan dat hij met die brander aan het slopen is geweest

• Tundreq
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:42:
[...]

Nee, het is de chip waar de software in zit. Dus zonder eprom zal hij helemaal niets doen. Je zou een nieuwe bij lite-on kunnen bestellen.... (een nieuwe voor je moederbord kost 15 euro dus voor een brander zal het wel soortgelijk zijn).
TS zegt: Ik sta op het punt een dvd brander van iemand over te nemen, hij heeft echter de EEPROM met calibratiegegevens verwijderd.

Er word niet gesproken over dat de eeprom chip is verwijderd.

Dus flashen will do the job.

• Tundreq
greatgonzo schreef op 14 april 2004 @ 09:43:
ik denk dat de verkoper het software matig verwijderd heeft, neem tenminste niet aan dat hij met die brander aan het slopen is geweest
Hoogstwaarschijnlijk wou hij hem overclocken naar een 411S of zelfs een 811S wat mogelijk is met die drive :)

Ook daar loopt een topic over: LDW-401S flashen naar LDW-411S/811S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tundreq schreef op 14 april 2004 @ 09:45:
[...]

TS zegt: Ik sta op het punt een dvd brander van iemand over te nemen, hij heeft echter de EEPROM met calibratiegegevens verwijderd.

Dus flashen will do the job.
Er staat in de startpost dat de EEPROM met gegevens is verwijderd. Dus dan wordt het een nieuw rommetje.
Als alleen de data er niet meer op staat is het een kwestie van dat ding gewoon even flashen.

en flashen kan nooit echt moeilijk zijn.

Verwijderd

En nieuwe firmware updates, moet je dan gewoon de 811 firmware pakken of komt er dan ook weer een gehackte firmware update uit??

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nou ik denk dat ik het er gewoon op waag, de brander gaat me anders €20 kosten, en das een stuk minder dan de €69 die het anders kost

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-03 02:58

Als je al een Noob bent op dit gebied, wat moet je dat uberhaupt met zon geval zonder EEPROM.

Zoals ik het lees is het chippie verwijderd..

Begin er toch niet aan..

Wat is goedkoop btw ?? Koop een degelijke voor een eurotje of 80.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 14-04-2004 09:58 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
SandeR schreef op 14 april 2004 @ 09:58:
[...]

Als je al een Noob bent op dit gebied, wat moet je dat uberhaupt met zon geval zonder EEPROM.

Zoals ik het lees is het chippie verwijderd..

Begin er toch niet aan..

Wat is goedkoop btw ?? Koop een degelijke voor een eurotje of 80.
kan zijn, maar als het erg gemakkelijk is, waarom zou ik het dan niet proberen, spaar ik toch weer mooi €45 uit. Dat mag misschien voor jou niet veel zijn, maar ik ben een student met een niet al te groot budget

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21

paradoXical

The ParadoX

Straks spaar je niet geld uit maar leg je geld toe..
Ik heb zelf ook ooit lopen kloten met een eeprometje, dat ging prima, als je maar weet wat je doet.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Tundreq schreef op 14 april 2004 @ 09:45:
[...]

Wie van ons twee kan nu niet lezen? :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:42:
[...]

ik geef die dingen voor niets weg, heb er zulke hoeveelheden aan mijn muur hangen dat ik er voor dit soort reanimatie acties wel eens wil kijken of zoiets lukt (mits het rommetje past).
hoef je alleen nog even te hotflashen, en dat is goed te doen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de 401 en ik denk wel dat ik weet wat er gebeurt is. Die knul heeft zijn Eeprom per ongeluk geflashed met de firmware. Dan is ie gelijk dood en als je geen backup hebt gemaakt van je eeprom heb je een probleem. In de flashsoftware moet je echt instellen of je je Eeprom of Firmware wil flashen en dat vergeet nog wel eens iemand. Ik heb zelfs ooit de verkeerde drive geflashed! |:(

Je kan altijd een andere eeprom flashen, ik kan de mijne wel sturen als je wil, maar ze verschillen per apparaat. Ik heb zelfs wel eens een apparaat gezien dat beter ging werken na het flashen van een andere eeprom. (zelfde probleem als jij!)

Dat de hele chip weg is lijkt me sterk, aangezien het verkloten van Eeproms nogal eens voorkomt onder de 401 naar 411 naar 811 flashers! :) Vermoed ook dat dat het geval is.

Tis trouwens een mooie drive, de mijne werkt al maanden op 8 x zonder problemen!
Pagina: 1