Welke headset voor gamen en audio

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 11:39

bosaap22

Doing things I'm good at.

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een leuke headset om lekker mee te kunnen gamen waar ook nog eens aardig muziek mee te kunnen luisteren valt.

Het laatste topic over dit onderwerp dateert alweer uit 2002, vandaar deze nieuwe thread.

Ik zat zelf te twijfelen tussen de Sennheiser PC 140
http://www.pccasegear.com/prod1117.htm
(ongeveer €50,-)

en de Plantronics .Audio 70
http://www.amazon.com/exe...ures&img=14#more-pictures
(Mycom €39,95)

Jammer dat er nergens fatsoenlijke reviews te lezen zijn van dit soort headsets. |:(
Die band in je nek lijkt me trouwens veel confortabeler dan dat ding midden op je hoofd.. Vandaar dat ik deze twee heb uitgekozen :)

Iemand misschien ervaring met een van de twee? Of andere suggesties? Prijsklasse in max. €50,-

Alvast bedankt!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-07 21:22

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb er een van Trust. was geloof ik €19,95. Er komt prima geluid uit.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Zo'n ding midden op je hoofd, is best te doen :P Ik gebruik 't ook, maar ik heb een draadloze sennheiser :)

|>

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Simon schreef op 14 april 2004 @ 09:50:
Zo'n ding midden op je hoofd, is best te doen :P Ik gebruik 't ook, maar ik heb een draadloze sennheiser :)
Draadloos?? Hhmmm... Duur? Type?? B)

Toch lijkt me dat niet echt super zitten... Gaat zo hangen, zeker als ie wat zwaarder is.. Beetje zwetering... In je nek lijkt me fijner O-)

Verwijderd

Maakt Sennheiser headsets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 21:01 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb zelf de Plantronics .Audio 70.

Ben er zeer tevreden over, goed geluid en een goede mic.

Bassen zijn redelijk, verder zit hij super goed, speakers sluiten goed aan op je hoofd en oren!!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Vriend van me heeft een PC140 en ik een PC150, vind die PC150 toch stukken fijner, maar die PC140 is zeker ook een aanrader!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Weet je wel wat Sennheiser is? :X

En anders kon je ook gewoon even op hun site kijken...

The devil is in the details.

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
blix schreef op 14 april 2004 @ 21:16:
Vriend van me heeft een PC140 en ik een PC150, vind die PC150 toch stukken fijner, maar die PC140 is zeker ook een aanrader!
Is ie dat geld ook wel waard??

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
December schreef op 14 april 2004 @ 21:17:
[...]
Weet je wel wat Sennheiser is? :X

En anders kon je ook gewoon even op hun site kijken...
Sennheiser is erg bekend om de microfoons, misschien dacht hij daaraan :P

Ik heb gewoon zo'n standaard sennheiser draadloze koptelefoon, weet model niet, was 80 euro. Opzich best ruis vrij :P Gebruik 'em voor doorhethuisheenmuziekluisterenterwijlhetklussen :P

http://www.sennheiser.com...launch/icm.nsf/root/04949
die heb ik geloof ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door simon op 14-04-2004 22:53 ]

|>

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Ik heb hier de Plantronics de .Audio 90, Voor gamen perfect, heldere Microfoon, mooi geluid, volle bass, ik heb ehm gekocht bij www.perfect-systems.nl, kost iets van 50€ zeker zijn geld waard! alleen ziet hij er wat robuuster uit als die .audio 70

www.google.nl

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Plantronics is gewild bij gamers :P

Ik gebruik een Plantronics Audio .30 (met nekbeugel i.pv. boven op je hoofd), zit heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door styno op 15-04-2004 13:40 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Beyer Dynamic DTC 790 erg leuk, ziet er niet uit, maar klinkt geweldig..prijs nu ca. 180 euro.
Sennheiser HD 2.5 SP is een betaalbare.... ook mooi..

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Dat geld is ie zeker waard bosaap _/-\o_

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Trust heeft volgens mij nu ook een koptelefoon met 5.1 surround geluid. effe opzoeken...
http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=13960
Kweet trouwens niet wat voor kwaliteit het ding heeft enzow, eigenlijk nog weinig over gehoord.

[ Voor 49% gewijzigd door koli-man op 15-04-2004 14:32 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Alle pro-quake3 spelers gebruiken Sennheiser hoofdtelefoons :9

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Allebei de merken zijn dus zeer aan te raden ...

Is het zo dat als je echt voor "geluidskwaliteit" wil gaan, je voor Seinheisser moet kiezen en voor redelijk (goed) geluid, iets mindere kwaliteit, maar zeker goed genoeg om mee te gamen en af en toe muziek mee te luisteren andere merken ook voldoen?
Zeg ik dat zo goed? O-)

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op 14 april 2004 @ 22:55:
Ik heb hier de Plantronics de .Audio 90, Voor gamen perfect, heldere Microfoon, mooi geluid, volle bass, ik heb ehm gekocht bij www.perfect-systems.nl, kost iets van 50€ zeker zijn geld waard! alleen ziet hij er wat robuuster uit als die .audio 70
Dit kan ik alleen maar beamen ;)
Héél mooi geluid,... ook bij gewoon muziek beluisteren,.. véél beter dan mijn oude SONY hoofdtelefoon die ooit meer dan 75€ gekost heeft.
Er staat Super-Bass op de verpakking,... is inderdaad niet overdreven.
De Plantronics audio.90 ruled _/-\o_
Vooral als je hem gebruikt in combinatie met een Audigy zoals mezelf hier.
Héél tevreden over ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 16:54 ]

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Héél mooi geluid,... ook bij gewoon muziek beluisteren,.. véél beter dan mijn oude SONY hoofdtelefoon die ooit meer dan 75€ gekost heeft.
Héél tevreden over ;)
Heeft de 70 uitvoering ongeveer dezelfde kwaliteit aan geluid? Kvind dat ding op je hoofd zo onhandig... Liever in m'n nek.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:49

PnD

like in Pinda ^_^

die nekdingen vind ik zo irritant, heb er 1x één gehad en daar kreeg ik koppijn van doordat ie achter me oren drukte.

heb nu een plantronics dsp-500 gehad, qua comfort gelijk aan .80 e.d.
is een fijne headset, maar mijn sennheiser hd570 is duidelijk de fijnste qua geluid en comfort

als je comfort en mooi geluid wil raad ik zowiezo een audio koptelefoon aan, microfoon kost geen drol
zo geweldig is die microfoon van plantronics iig ook niet

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 16:51:
[...]

Héél tevreden over ;)
hier heb ik ehm dus ook... op een audigy :D

www.google.nl

Verwijderd

hmmm, geen reviews, nou, toevallig check ik altijd de best buy guides, en kijk maar onder high-end pc, daar is een headset uitgekozen op basis van de reacties hier, en ik neem aan dat ze de gekozen headset zelf ook hebben getest.

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Ik heb toch gekozen voor de Plantronics Audio .90. Op basis van een antal persoonlijke ervaringen en na het lezen van een enkele (met dank aan A.T.Prod _/-\o_ ) reviews. De .90 versie is toch een stukkie beter dan de .70 schijnt, dus dan toch maar iets "op je hoofd" i.p.v. "erachter" ;)

Tevens heb ik een leuke prijs gevonden bij hardwareworld, (ging uit van de prijs bij Mycom) zodat hij toch nog binnen m'n budget valt :)

Hopelijk heb ik 'm deze week nog binnen ... Ben benieuwd! Zal mijn ervaringen wel posten...

_/-\o_

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MisteRMeesteR schreef op 14 april 2004 @ 22:55:
Even een kick!

DE plantronics Audio.90 is kapot gegaan..., linkeroor deed niets meer.. ook niet na alle draadjes (voorzover mogelijk) nagekeken te hebben.. dood dus..

tsja wat dan.. weer een plantronics..? ik hoorde al vaker dat die dingen redelijk snel kapot gingen.. maar is wel een fijne haedset...

of een sennheiser pc-150...

ik ben dus voor de laatste gegaan.. wel wat duurder, maar zeker waar voor je geld.. vergeleken bij de plantronics vindt ik de sennheiser een mooiere bass hebben en een beter mic.. alleen de hoge tonen willen niet zo.. lijkt het wel.. maar voor gamen/audio verkies ik de sennheiser pc150 boven de plantronics audio.90.. mocht de TS er nog wat aan hebben na een kickje :+

www.google.nl

Pagina: 1