Toon posts:

[virus] W32.Sober.F@mm virus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg de laatste tijd per dag 20 mails met het W32.Sober.F@mm virus.

Ik heb de removal tool van symantec al laten lopen maar die vind niks en ik heb ook norton 2004 en die vind ook geen virus.

blijkbaar niks die ervoor zorgt dat ik die virussen niet meer in mijn inbox krijg.
weet iemand een oplossing?
(blikbaar word mijn e-mailadres ook gebruikt want ik krijg nu ook mails van mijn eigen adres.... ) .

ps. berichtregels helpen ook niet. ik heb de tekst die bij iedere mail terugkomt gebruikt als berichtregel maar outlook express slaat da blijkbaar over en download ze toch van de server...)
wat ik ook heb gedaan zijn al mijn contactpersonen in mijn outlook express weggedaan want volgens mij gaan die ook besmet worden anders.

Nu is de uitdaging aan iemand van jullie om mij met een beetje raad bij te staan hoop ik?? degene die de juiste oplossing heeft ben ik eeuwig dankbaar

alvast bedankt.

Verwijderd

McAfee Stinger al geprobeerd?

Ik kan me herinneren dat dit virus het afzender adres faked, dus misschien ben je zelf niet geïnfecteerd.

Een berichtregel zou moeten werken, misschien heb je iets verkeerd ingesteld?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 06:10 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Je ben waarschijnlijk helemaal niet geinfecteerd. Je hebt gewoon pech dat iemand die wel geinfecteerd is, jou als doelwit heeft.
Naar de afzender-adressen moet je niet kijken, die worden gewoon vervalst.
Veel kans dat je er dus niks kan aan doen.
Ivm die berichtregel, da's logisch dat OE die toch afhaalt. Hij verwerkt je berichtregel per bericht dat van de server gehaald wordt. Enkel met een exchange-server of zo kan je berichtregels op de mailserver zelf laten uitvoeren.
Pech dus, gewoon zien dat je antivirus up-to-date is. :)

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:15
Ik heb er vandaag ook 20 gehad ofzo. Tijdje lang ongeveer 1 virusmail per dag, en vandaag ineens een explosie van dit type virus. Echt super klote :(

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 10:13
We hebben er bij ons op het werk ook heel erg last. 100 tot 200 per dag is niet ongewoon. Niet leuk meer...Maar gewoon up-to-date blijven is gewoon tot nu toe de enige oplossing.

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ik wordt ook bestookt met het Sober.F virus :( Zeer irritant... Trouwens, NetSky.C zit er ook regelmatig tussen... :(

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 12:00

Jumpiefox

Hoi ?

Ik krijg per dag toch wel een stuk of 30 waarvan een aantal van "mezelf" afkomstig zijn ?? dus Randomnickhier@mijn-email.nl :? kheb kav gedraaid maar die vindt niks moet ik me zorgen maken of worden die afzenders gewoon allemaal vervalst :?
===
doh :P lees net een paar post boven mij dat ie idd de afzenders faked ^__^

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpiefox op 16-04-2004 15:51 ]

The first casualty in war is always the truth...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen een ander e-mailadres ingesteld en ik ben verlost van die kutvirussen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 22:52 ]

• Fire69
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 05:57:
ik heb ondertussen een ander e-mailadres ingesteld en ik ben verlost van die kutvirussen.
Ik begrijp niet dat telenet hier niks willen aan doen zonder ik hun antivirus neem.
alsof het abonnement van telenet nog niet duur genoeg is.
het zou me ook niet verwonderen dat zij veel van die virussen de ronde laten gaan.
Tja, je zegt het toch zelf. Ze bieden een antivirus-abo aan, waarom zouden ze je mail dan scannen op virussen als je dat abo niet neemt? :?

Net of Telenet echt de tijd gaat steken om wat virusjes rond te sturen om jou zo'n abo te laten nemen.
Er zijn genoeg andere idioten die dat voor hen doen hoor. :Z

Verwijderd

Ik heb dat Sober.F virus ook wel eens in mijn mailbox gehad. Gewoon verwijderen. De afzender wordt gefaked. Maar je kan door middel van het ip toch achter de afzender komen.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 00:08

Shaggy

Misantroop pur sang

[quote]Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 06:05:

quote]
Had na een verse instal windows ook een soortgelijk probleem. Het virus blokkeerde ook alle bekende virusscanner websites, dus ook updates!!! pokke virus.

w32.Polybot was het virus.

Stinger heeft perfect gewerkt, bedankt.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

[quote]shaggy8675 schreef op 18 april 2004 @ 22:24:
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 06:05:

quote]
Had na een verse instal windows ook een soortgelijk probleem. Het virus blokkeerde ook alle bekende virusscanner websites, dus ook updates!!! pokke virus.

w32.Polybot was het virus.

Stinger heeft perfect gewerkt, bedankt.
Ik zie niet echt wat dit met het topic heeft te maken?
Die polybot is trouwens een Agobot, maw: je hebt/had je security niet in orde.
Doe daar wat aan aub en als ik jou was zou ik m'n systeem evengoed nog eens heel grondig doorlichten.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 00:08

Shaggy

Misantroop pur sang

[quote]Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:25:
shaggy8675 schreef op 18 april 2004 @ 22:24:

[...]

Ik zie niet echt wat dit met het topic heeft te maken?
Die polybot is trouwens een Agobot, maw: je hebt/had je security niet in orde.
Doe daar wat aan aub en als ik jou was zou ik m'n systeem evengoed nog eens heel grondig doorlichten.
Dat weet ik, maar aangezien ik met een nieuwe verse instal zat, en in mijn geval dan meteen online zit, had ik de firewal etc. nog niet geinstaleerd.

En het is wat off topic, maar dat progje werkte wel.

Making an ass of myself since the 70's

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 11:16
Maar hoe filter je nu de serieuze mails uit de spam als je per dag 4000 van die W32/Sober e-mails krijgt...

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

ram je daarvoor dit topic omhoog?
Pagina: 1