[HDD] Stille typen HD's?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Wellicht een beetje een zoekvraagje, maar ik heb geen idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken... (Indien het wel te googlen is, stuur me op weg met n zoekterm en dan mag hier n slotje op)

Ik heb recent een oude compaq P2 als routertje ingezet. Heerlijk stil, op een wat fluiterige HD na. Dus die moet vervangen...

Ik ben dus op zoek naar een HD die stil is. 1GB aan ruimte is al meer dan voldoende, en de prestaties van de schijf interesseren me totaal niet (als 'ie zo snel is als een floppy is al voldoende, da's waar Freesco normaal vanaf draait).

Prijs en geluidsproductie zijn dus de meest belangrijke factoren... Weet iemand een type voor me?

Forget your fears...
...and want to know more...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe stil wil je hebben? en 1GB schijf en stil gaat niet echt samen denk ik... volges mij zijn vanaf 15GB echt stille(re) schijven te koop (als je die nog kan vinden), en let er ff goed op of jij niet zo n bijzondere Compaq hebt waar een deel van de BIOS op de HD zit... ik heb er zelf namelijk zoeentje, maar heb de originele HD nie meer, nu zit er n Maxtor 40GB 7200RPM in, tis PC3 van Sig... en nou moet ik steeds tijdens t booten op F1 drukken wil ik verder booten 8)7 , de BIOS zat dus op n verborgen partitie van misschien 5MB of lager... die zit dus niet op mijn Maxtor... ff zoeken op inet naar de BIOS :)

Home Assistant Configuratie V&A

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 18:27
Moet je kijken naar Seagate hdd's zijn hele stille, en ook niet zo heel duur. Maar er schijnt verschil te zijn tussen hun schijven kwa stilte, dus dat moet je even uitzoeken. Verder kan je ook kijken naar 5400 RPM ipv 7200 RPM, dat is uiteraard ook stiller :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:54

Ankh

|true

ga voor compact flash ofzo :P en laten boten ervan werkt perfect :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 05:25
Seagate, heb hier ook nog een 10Gig uit me xbox, ook superstil, alleen geen idee welk merk.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:35
Probeer anders eens te kijken of de machine ook kan booten vanaf een USB stick. Haal je voor weinig een 256MB stick in huis; maakt gegarandeerd 0,0 aan herrie en biedt voor freesco nog redelijke opslag. Je moet alleen geen FTP-server voor ISO's willen draaien :P

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
BiG-GuY schreef op 14 april 2004 @ 07:14:
Hoe stil wil je hebben? en 1GB schijf en stil gaat niet echt samen denk ik... volges mij zijn vanaf 15GB echt stille(re) schijven te koop (als je die nog kan vinden), en let er ff goed op of jij niet zo n bijzondere Compaq hebt waar een deel van de BIOS op de HD zit... ik heb er zelf namelijk zoeentje, maar heb de originele HD nie meer, nu zit er n Maxtor 40GB 7200RPM in, tis PC3 van Sig... en nou moet ik steeds tijdens t booten op F1 drukken wil ik verder booten 8)7 , de BIOS zat dus op n verborgen partitie van misschien 5MB of lager... die zit dus niet op mijn Maxtor... ff zoeken op inet naar de BIOS :)
offtopic:
Als je die bios er nu nog op wil krijgen, ga je wel moeten fdisken, maw schijf leeg ;)

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

blix schreef op 14 april 2004 @ 07:58:
Seagate, heb hier ook nog een 10Gig uit me xbox, ook superstil, alleen geen idee welk merk.
In xbox zit ook seagate :)

Eat my shorts !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aetje schreef op 14 april 2004 @ 05:21:
Wellicht een beetje een zoekvraagje, maar ik heb geen idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken... (Indien het wel te googlen is, stuur me op weg met n zoekterm en dan mag hier n slotje op)
Begin bij de FAQ :) Daarin staat in de inhoudsopgave een link naar naar een Stille-HDD topic B) Verder kun je onder het "Welke moet ik nemen?" gedeelte een link naar Storagereview vinden. In hun database kun je vervolgens weer de geluidsniveau terugvinden.

Zoekertje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.