Toon posts:

Screenshot repareren (Desert Combat)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze screenshot gemaakt, maar toen ik hem opende in photoshop zag ik dus allemaal witte tegels.
Hoe kan ik die er het mooist uithalen , of hoe kan ik het plaatje herstellen?

Het is een .tga bestand

Verwijderd

Topicstarter
Hmm plaatje werkt niet, weet iemand nog een host om dat plaatje te uploaden ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

http://picserver.student.utwente.nl/

en als je plaatje kapot is gaat het of een bak werk op leveren of gaat gewoon niet, maar eerst idd het plaatje zien.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/U50P0E47661V/picserver.jpeg

Het is gelukt, die witte tegels waren niet meer zichtbaar toen ik exporteerde naar JPG , nu nog iets vinden om de kwaliteit wat beter te maken.

Bedankt voor de vlugge reactie op dit late uur.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 02:33:
Ik heb deze screenshot gemaakt, maar toen ik hem opende in photoshop zag ik dus allemaal witte tegels.
Hoe kan ik die er het mooist uithalen , of hoe kan ik het plaatje herstellen?

Het is een .tga bestand
Die TGA-bestanden worden door oudere PhotoShops verkeerd ingelezen. Het is ook niet dat er witte regels inzitten. Maar dat het bestand zeg maar transparante delen bevallen. Die geeft PS gebloked weer. Dat zie je er dan licht doorheen. Wat ik meestal deed was er een laag onder leggen met vrij donker grijs. Dat ging prima. Heb je Photoshop CS dan heb je het probleem met de TGA bestanden ook niet meer.

Wat je nu hebt gedaan kan.. maar ik vind um nu lelijk. De kleur die hij er met JPG maken onder heeft gegooid (je 'matte') is te licht waardoor je erg veel contrast verliest. Ik zou nog een keer de TGA openen. In een laag eronder zwart mikken. En dat zwart met CTRL-U of de curves wat lichter maken zodat je blij bent met resultaat.

Dat een TGA er zo uit komt te zien in PS heeft volgens mij te maken met anti-aliasing in de game zelf.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn