Toon posts:

ASUS P4P800 - Microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een nieuwe computer gekocht en alles werkt goed, alleen werkt mijn microfoon niet op mijn moederbord uitgang.
Ik had dit ook met mijn vorige moederbord (ASUS P4b) ik heb dit euvel nooit kunnen oplossen, is er inmiddels iemand die mij hiermee kan helpen.

Groetjes Willem

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Misschien is je microfoon stuk?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
UHh nee hij doet het in mijn versterker in mijn camera wanneer ik een losse geluidskaart in mijn comp stop doet ie het ook alleen niet wanneer ik de ingang op mijn moederbord gebruik.

Hoe kan dat ?

Verwijderd

Bij de drivers van je onboard soundcard zit één of andere sound wizard (SoundMAX Audio wizard). Hierin kan je de geluidspoorten configureren. Waarschijnlijk is jouw microfoon uitgang geconfigureerd als rear speaker uitgang oid.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dat is het helaas ook niet, wanneer ik de wizard door loop krijg ik deze melding

http://www.photography2day.com/images/no_audio_wizard.jpg

And both questions van be answered with yes.

And when I look at the mixer:

http://www.photography2day.com/images/mixer.jpg

there is aan little yellow explanation mark with the text "needs to be muted" (see image)

My speakers are set to 2 stereo speakers

I really don't know what to do

I hope somebody can help me

Greetings WIllem

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zou het er misschien iets mee te maken kunnen hebben dat je een m,ono mic hebt en een stereo ingang gebruikt?
ik strooi ook zomaar iets in het topic :)
wat als je iets anders op de ingang aansluit? cassettedeck ofzo om eens lekker ouderwets te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
uhh zou zo kunnen hoe kom ik daar achter? en kan je hem niet op mic instellen of anders om ?

Groetjes

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-08 17:47
Het zou kunnen dat je een electret micro gebruikt die een spanning gebruikt die normaal uit de camera jack komt.
Even een ander micro'tje van een paar euri's en het probleem zal wel opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar uhh, hij doet het wel op een andere soundcard,
dan zou er toch geen verschil moeten zijn ?

Groetjes

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:46:
uhh zou zo kunnen hoe kom ik daar achter? en kan je hem niet op mic instellen of anders om ?

Groetjes
daarvoor zul je toch echt ff je boekje moeten raadplegen van het mobo, ik heb zelf ook een p4p800 maar heb nog nooit een mic gebruikt... dus weet niet hoe de vork in de steel zit en ik heb het boekje zo ook niet bij de hand.

isselmuden: ik zie dat je vrij nieuw bent op GOT, welkom nog! Hierop GOT doen we niet aan groetjes onder elke post. dit leest zeer irritant en wordt bestempeld als vervuiling! dus laat deze in het vervolg maar weg. we groeten elkaar al door te reageren op een post 8)

edit: hele domme spelfout :X

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-04-2004 14:24 ]

Verwijderd

Waarom gebruik je dan niet gewoon een losse geluidskaart?

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.

Als je microfoon het op 2 moederborden niet doet en wel op een losse geluidskaart, dan is de conclusie toch duidelijk, die microfoon doet het niet op een onboard geluidskaart. Dat kan niet aan het bord liggen, want het p4b en p4p800 zijn 2 compleet verschillende borden.

Dus, losse soundcard erin, klaar...

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:36:
Waarom gebruik je dan niet gewoon een losse geluidskaart?

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.

Als je microfoon het op 2 moederborden niet doet en wel op een losse geluidskaart, dan is de conclusie toch duidelijk, die microfoon doet het niet op een onboard geluidskaart. Dat kan niet aan het bord liggen, want het p4b en p4p800 zijn 2 compleet verschillende borden.

Dus, losse soundcard erin, klaar...
vindt ik persoonlijk beetje makkelijk ged8.... en standaard mic zou het in elke standaard mic ingang moeten doen. het oplossen doormiddel van het aanschaffen van een losse geluidskaart is een zeer kort door de bocht, kosten verhogende oplossing imho

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Ik heb zelf ook een P4P800 en me microfoon (uit het jaar 0) werkte eerst ook niet, na het opnieuw installeren van de drivers (SoundMax) werkte het gewoon.

ps. staat je microfoon niet gewoon op mute? :P

Verwijderd

Topicstarter
(sorry van de ongepaste groetjes onder mijn berichten :P )

Uhh vorige computer had ik dat inderdaad ook zo opgelost door een extra geluidskaart er in te zetten, maar dat vind ik nou niet echt een mooie oplossing.

Hij zou gewoon moeten werken lijkt me, is gewoon standaard mic die ik een keer
bij een geluidskaart gekregen heb.

Helaas staat ie niet gewoon op mute, zie hier
http://www.photography2day.com/images/mixer.jpg

hij geeft dan ook de melding dat ie wel op mute moet er zit dus gewoon een fout in, drivers installeren heb ik ook al een aantal keren gedaan helaas.

Is er hier iemand die een p4p800 heeft en zijn microfoon onboard gebruikt?

Verwijderd

Ik werk in een computerwinkel, en verkopen zowat dagelijks pc's met een p4p800 deluxe, en mijn collega heeft ook zo een moederbord in zijn pc, en die gebruikt gewoon een microfoontje van 5 euro. Geen problemen mee.

Jij hebt een p4p800, maar naar mijn mening denk ik dat de sound op die borden hetzelfde is.

Probeer anders eens een andere microfoon, of eventueel, een gewone walkman of iets dergelijks, dan moet je ook gewoon geluid horen...

Verwijderd

Quote: "hij geeft dan ook de melding dat ie wel op mute moet er zit dus gewoon een fout in, drivers installeren heb ik ook al een aantal keren gedaan helaas."

Dit moet ook zo, dit is geen fout, als je namelijk het volume van je microfoon hoort terwijl je opneemt, dan krijg je als je het volume wat harder zet van je speakers, een mooie fluittoon.

Een microfoon moet alleen opnemen, en niet afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat een creative mic alleen werkt op een creative soundkaart?

en anders laat ik het maar gewoon zitten dan accepteer ik maar dat ie niet werkt

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
als je de microfoon in een willekeurige andere uitgang doet moet ie een fout (in de zin van popup) geven (das die handy feature van Asus). Doet ie dat niet dan is er iets met je mic.

[ Voor 7% gewijzigd door KiNgSiZZe op 14-04-2004 19:29 ]

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft wel een melding, er komt alleen geen geluid uit, maar de mic werkt wel
op ander computer etc etc

Maar goed, ik zal wel een nieuwe mic kopen en kijken of dat wel werkt

Bedankt voor alle hulp
Pagina: 1