Smartguard (oid) weg uit controlpanel

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik heb een Radeon 9700 Pro in m'n pc zitten en vroeg me laatst af of AGP wel goed stond ingesteld.
Ik keek in m'n ATI controlpanel en zag daar dat hij op 0x stond.
Heb hem toen op 8x gezet, maar na rebooten was er niks veranderd.

Toen meteen ff op got gezocht, waarna ik erachter kwam dat het wel 's aan de drivers kon liggen (standaard drivers van Hercules).
Na de hyperion drivers geinstalleerd te hebben, was ineens in m'n ATI controlpanel m'n hele Smartguard weg, heb ook in de bios gekeken, daar fast write aangezet, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Ik heb zonet alle drivers verwijderd en opnieuw die van hercules geinstalleerd, maar nog steeds geen smartguard!?

Weet iemand waar dit aan ligt?

Verwijderd

Het heet SmartGART.

Volgens mij zit het standaard bij de Catalyst en Omega drivers. Probeer daar eens de laatste versie van te downloaden.

Als er 0x kan dat niet echt kloppen, maar je moet deze ook niet zomaar op 8x zetten. Dat kan je alleen doen als je ook een moederbord hebt wat AGP 8x ondersteunt en meestal moet je het in de bios ook nog activeren.

Als je al die tijd gedraait hebt zonder het te merken, waarom zou je er dan iets aan willen doen? Je maakt zo alleen problemen voor jezelf... wat maakt die smartGART nou uit?

Verwijderd

Catalyst 4.4 Uitgebracht

Overigens is er tussen 8x en 4x niet echt veel verschil te bemerken en kun je hele rare resultaten krijgen als je niet je chipsetdrivers eerst installeert en daarna pas je videokaart drivers.

• TangLeFuzZ
Ik heb nu gewoon het gevoel dat ik m'n hardware niet optimaal benut, en als ik daar een paar honderd euro voor neer leg dan wil ik dat wel natuurlijk :)

Het werkt nu wel ok, heb je gelijk in, maar dat komt omdat ik nu niet anders gewend ben... als er vanaf het begin een geforce 4 in had gezeten had ik ook niet beter geweten, bij wijze van spreke.

Ik heb nu trouwens Catalyst geinstalleerd staan. Bij opties staat Catalyst ver. 04.1

• TangLeFuzZ
Ik ben er gisteren achter gekomen dat in de bios, display op PCI stond.
Heb hem op AGP gezet, nieuwe Catalyst geinstalleerd, en nu is smartGART weer terug en hij staat ook op 8x :)

Heb nog wel een vraag, maar hij is eigenlijk geen topic waard dus hoop ik dat ik er hier antwoord op kan krijgen, in 3dmark heb ik bij cpu score bijna een score die 2 keer zo laag is als vele anderen die dezelfde cpu hebben als ik (amd 64 3200+), waar kan dat aan liggen?