[php] readfile plaatjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het volgende script om plaatjes uit het database te lezen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php include "config.php";

$show = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM smile_smiles WHERE id=6"));

print "URL = $show[smile_url]<br><br>";

echo readfile('images/upload/msn_emoticoons/'. basename(($show[smile_url])));
?>

Het probleem is nu dat ik de opmaak code van het plaatje krijg en niet het plaatje zelf.
Is dit eigenlijk wel mogelijk om meerdere plaatjes te plaatsen op 1 pagina met readfile en als ik ipv van $show[smile_url] $_GET[url] doe werkt het wel, dus dat ik de variabele doorgeef via browser.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Wat probeer je nu eigenlijk te doen? Via een database links naar plaatjes maken!? Of wil je het plaatje zelf opleveren? Dan moet de print ervoor weg, want dan heeft PHP al HTML Headers gestuurd...

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 14-04-2004 00:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik probeer is om het plaatje zelf te krijgen, als ik echo weg haal zelfde probleem. En er moeten meerdere plaatjes op 1 pagina komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stom van me ik snap het probleem al de html headers zijn al verstuurd. Weet iemand toevallig niet een andere manier om plaatjes in te lezen die niet te achter halen is waar het plaatje te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Ten eerste klonk het als een path mismatch.

Je hebt het uiteindelijk opgelost en wil nu wil je weten hoe je de URL kan verbergen :) Dat is nou een doelstelling, dat kan gewoon niet :p (tenzij je java oid erbij gaat slepen, maar dan nog, das zo gereversed enginered)
Dan kan je nog bedenken dat je iets tijdelijk sessie gebonden gaat doen, or else the picture won't show up, maar dan bestaat het lieve "Print Screen" knopje nog.

Kortom, wat wil je bewerkstelligen? Dat je de URL niet kan zien? Dat kan simpelweg niet! (volgens HTML markup language)

offtopic:
Zat idd aan de referer check te denken, maar iedereen kan dat omzeilen toch ... or am I the only brilliant mind around here :r . Tis idd een optie en lijkt waterdicht, maar zet maar een animated gif online met dat voorbeeld en ik stuur hem naar je mailbox ;)

edit:
Tja, voor deep linking werkt dat idd wel, dan geef ik het op. Had het in het begin gezegt en iedereen had, zonder dollen, synchroon kunnen reageren "dat doe je mbv referrer check" B) ( d8 zelf alleen aan plaatjes jatten van een site :Y) )

[ Voor 60% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-04-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Als je je huidige programma hernoemd naar getimage.php oid en dan eerst image headers stuurt en dan je plaatje... dan ben je d'r toch al? Dan gebruik je in je bovenliggende PHP gewoon [img]"getimage.asp?Smile=6"[/img] .. zegmaar :)

Nog 2 regels erbij om de referer te checken.. en dan kun je ook nog heel simpel je nodeeplinkingallowed.jpg laten zien :)

[ Voor 53% gewijzigd door BCC op 14-04-2004 01:14 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste klonk het als een path mismatch.

Je hebt het uiteindelijk opgelost en wil nu wil je weten hoe je de URL kan verbergen Dat is nou een doelstelling, dat kan gewoon niet (tenzij je java oid erbij gaat slepen, maar dan nog, das zo gereversed enginered)
Dan kan je nog bedenken dat je iets tijdelijk sessie gebonden gaat doen, or else the picture won't show up, maar dan bestaat het lieve "Print Screen" knopje nog.

Kortom, wat wil je bewerkstelligen? Dat je de URL niet kan zien? Dat kan simpelweg niet! (volgens HTML markup language)
Het gaat er niet om dat de plaatjes gestolen worden maar om het zogenaamde deep linking :S Hierdoor worden we aardig in de kosten gejaagd door een paar van die jochies die tig plaatjes op 1 pagina zetten direct gelinked van onze server.
BCC schreef op 14 april 2004 @ 01:10:
Als je je huidige programma hernoemd naar getimage.php oid en dan eerst image headers stuurt en dan je plaatje... dan ben je d'r toch al? Dan gebruik je in je bovenliggende PHP gewoon [img]"getimage.asp?Smile=6"[/img] .. zegmaar :)
Dat zal ik proberen bedankt,
Pagina: 1