[XP] Laptop: Email en mappen sychronyseren.*

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:31
Hoi! Iemand die ik ken heeft een PC, en wil daar graag een laptop bij kopen. Voor zowel ergens anders in zijn huis werken, via Wlan, als elders, in Nederland of het buitenland. Als hij thuis komt wil hij dan dus z'n Laptop en PC sychroniseren. Nu heb ik daar 0 ervaring mee. Eigenlijk heb ik 2 vragen:
-Mappen synchronyseren kan via de synchronyseer functie van XP. Werkt dat fijn? En, kan dat automagisch als hij thuis komt? (Via Wlan).
2: Hoe kan ik het best die email laten sychroniseren? Ik kan natuurlijk de mail op de server laten staan, als ze door de laptop worden opgehaald, maar dat vind ik nogal een nood oplossing. Bovendien moet hij ze dan allemaal elke keer doorzoeken, om te 'mark as read' te doen.
Ik zou natuurlijk de mail-files van OE kunnen gaan synchroniseren, maar heb het idee dat dat nooit lang goed gaat.
Z'n PC als servertje laten dienen is geen goede optie, omdat hij die niet altijd aan heeft staan, en omdat hij niet altijd (snel) internet zal hebben, zeker in het buitenland niet. Iemand die hier ervaring mee heeft, en wat tips kan geven?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic staat :)

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

rik

Typische UTFS vragen ben ik bang.

Kijk eens naar Offline Folders, dit is de opvolger van de Werkmap en ja, het werkt ;)

Outlook synchen gaat alleen met een Exchange server als tussenstation (helaas).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

ik zou eens gaan zoeken in Software Algemeen ik heb hier een andere mailserver voorbij zien komen dan Exchange die ook in staat is met Outlook te communiceren en offline folders en dergelijke available te stellen. Maar in je profile te zien kom je hier al een tijdje dus weet je hoe het werkt.