[delphi7] File not found?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb sinds kort "opeens" het probleem dat delphi een unit niet kan vinden. Het gaat om een doodnormaal geinstalleerd component, dat in z'n eigen directory zit. Ik heb die directory ook aan het "browsing path" toegevoegd, dat doe ik altijd als ik een component installeer, maar nu gaat het voor de verandering fout.

Hij zegt letterlijk "File not found: 'x.dcu'" (naam van component is ff niet belangrijk).

Hoe kan ik Delphi weer zover krijgen dat ie wel in de directories van het "browsing path" kijkt? Want hij staat er wel gewoon. En de PAS file staat er ook bij.

日本!🎌

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Helpt een "build all" van je project ook niet?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, uiteraard niet. Het probleem lijkt me ook niet in het project te zitten, want daar zitten geen instellingen wat betreft directories in.

日本!🎌

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Sorry, verkeerd gelezen - ik dacht dat je de pas en dcu in je project dir had gestoken...

Als ik me goed herinner heeft een collega van mij identiek probleem gehad, met een aangekocht component (package eigenlijk) + source.

Project openen, components, install packages, package selecteren en build with runtime packages aanvinken deed het voor hem...
Vaag probleem iig.

• killermar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 17:39
Voeg het pad eens toe aan je "library path", wellicht biedt dat uitkomst...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Wezen, mooi voor hem, maar ik wil geen runtime packages gebruiken... ik wil m'n applicatie nog enigzins klein houden ;)

killermar, ja dan doet ie het :)
Maar, componenten en dergelijke horen toch in het browsing path te zitten? Waarom nu opeens het library path? Ik heb trouwens ook nooit het verschil tussen die twee gesnopen...

日本!🎌

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Library path is waar de dcu's (packages) bevinden
Browsing path is waar de units (sourcecode) staan voor bv code completion

dacht ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Just_a_Gamer op 14-04-2004 20:01 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Klinkt nog steeds redelijk hetzelfde :)
Immers, een source file die gecompileerd wordt, krijg een dcu in dezelfde dir, als geen "unit output directory" is opgegeven...

btw, code completion haalt ie juist uit gecompileerde spullen, vziw...

[ Voor 37% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-04-2004 20:39 ]

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het Browsing Path is voor .pas bestanden die de IDE niet kan vinden als je ze wilt openen. Alleen het Library Path wordt door de compiler gebruikt.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah, dus ik kan ze net zo goed synchroon houden, wat betreft mijn componenten. Ik wil toch dat beide altijd werkt.

日本!🎌

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Meestal heb je een gescheiden lib directory en source directory van je project. Wordt iig netjes van elkaar gescheiden :)

Maar je kan doen wat je wilt :p

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Zoals Just_a_Gamer hier boven al zegt is het alleen zinvol om het browsing path aan te passen als je in je library path alleen de dcu's hebt staan. Als in de directory in je library path ook al je pasjes staan is het niet nodig die directory aan je browsing path toe te voegen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1