Toon posts:

[Multiport Compaq] Hoe werkt USB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Compaq Notebook heeft mogelijkheid voor een multiport-adapter (Wifi of Bluetooth). Nu heb ik gelezen (en ook lichtelijk getest) dat het om een USB aansluiting gaat.

Ik wil het volgende doen (want die adapters kosten zo'n € 105):

Ik heb een bluetooth dongle van Sitecom die in de ruimte van de multiport zou kunnen passen. Deze is USB. Ik weet echter niet hoe deze geschakeld moet worden op de contactjes van de multiport. Na enig proberen kreeg ik meldingen dat er een USB-device gevonden was, maar dat deze niet geinstalleerd kon worden, waarschijnlijk omdat ik de schakeling niet goed doe. Tevens viel de notebook spontaan uit (kortsluiting??) maar ging na een paar minuten weer aan.

Omdat ik mijn notebook niet wil slopen wil ik jullie vragen of jullie weten hoe je een USB-adapter aansluit op de Compaq multiport.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hoe het werkt? Dit lijkt me toch echt een tweak?

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
Interessant. Ik heb zelf een toshiba-laptop met ruimte voor een bluetooth module. Eens kijken of daar wat mee te doen is.

Verwijderd

Topicstarter
En werkt die ook op USB basis? Dan zou het vergelijkbaar moeten zijn!

Ik ben benieuwd, zou leuk zijn als het werkt. Dan heb je bluetooth voor € 29 ipv € 100.

• -Paul-
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 22:40:
En werkt die ook op USB basis? Dan zou het vergelijkbaar moeten zijn!

Ik ben benieuwd, zou leuk zijn als het werkt. Dan heb je bluetooth voor € 29 ipv € 100.
Ik zou niet weten of dat ook USB is. Het gaat om een Toshiba Satellite pro 6100. Ik heb al even gezocht op internet, maar kan er eigenlijk niets over vinden.

• -Paul-
Ben je al wat verder? Waar heb je eigenlijk die informatie vandaan dat het een usb-aansluiting betreft?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik op de Compaq (inmiddels de HP) site gelezen. Multiport techniek is gebaseerd op USB. En - zoals ik al schreef - door een aantal combinaties te proberen gaf Windows ook aan dat er een USB apparaat aangesloten werd. Maar dat was nog niet helemaal goed.

Volgens mij zijn er zes contactjes, als ik zou weten hoe USB werkt kon ik het weer proberen.

• -Paul-
Ik vrees dat die van mij geen USB aansluiting is. :|

Afbeeldingslocatie: http://www.sinda.nl/temp/toshiba.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad totaal anders uit dan bij mij.

Nou, jammer. Ik heb ook pcmcia bluetooth kaarten gezien vanaf € 60. Ik denk dat ik die maar koop.

• -Paul-
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:25:

Nou, jammer. Ik heb ook pcmcia bluetooth kaarten gezien vanaf € 60. Ik denk dat ik die maar koop.
Ik heb inmiddels bij een Duitse winkel een bluetooth module voor mijn Toshiba gevonden die redelijk betaalbaar is.

http://ayoo.nm24ag.de/index.php?ART=404ZD44

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 19:22

Kvn

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:25:

Kan je niet even zeggen wat er op de contactjes staat?
Pagina: 1