Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
en 12V is 12V, maakt verder niet uit waar het uit je systeem komt.
zolang je voeding maar stabiel genoeg is heb je volgens mij nergens probs mee

maar het is dus puur de aansluiting en verder is er geen verschil tussen beide stekkertjes?
Ja dat is van de voeding naar de gate toe.. wat ik bedoel is van de gate weer naar mn 2 casefans...die gate sluit je aan op een floppy connector, die je ook gewoon 12v kan leveren.
Maar het schijnt dus te kunnen
Thanx!
[ Voor 44% gewijzigd door domi235 op 14-04-2004 00:12 ]
Verwijderd
je krijgt er ook een verloop stekkertje bij van molex aansluiting.johnny.xxx schreef op 14 april 2004 @ 00:08:
die gate sluit je aan op een floppy connector, die je ook gewoon 12v kan leveren.
En die kleinere connectors voor je fan's kan je zelf makkelijk aan je systeemfan's solderen. Koop gewoon de goedkoopste fan's die je kan vinden met een kleine connector (40mm fan's ofzo) en soldeer de connector over.
of wanneer je nu al slechte fan's gebruikt koop je gewoon een A-merk systeemfan die hebben vaak al beide aansluitingen er op zitten.
Verwijderd
Precies, de aerogate gaat hierdoor een alarm afgeven, hij denkt dat de fan gestopt is of beneden de 500 rpm is gekomen. Dus ik zal je aanraden (als je s`avonds en s`nachts rustig wil hebben) fans met rmp singnaal uitlezing te kopen.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:25:
ik weet niet of die airogate wat doet met de rpm draad (gele), maar aangezien je zegt dat de fans nu op een grote molex zitten heb ik een vermoeden dat je helemaal geen rpm draad aan je fans hebt. Volgens mij vinden niet alle fancontrollers dat leuk.
BTW: Je kunt het alarm meende ik ook uit zetten door op de grote rond knop te duwen. Moet je even een review opzoeken, of anders in de search. Dan kan het wel maar dan heb je geen rpm uitlezing.
Topic centraal aerogate: [rml][ FanControl] CoolerMaster AeroGate II[/rml]
Link review om het alarm uit te schakelen:
http://www.burnoutpc.com/...age=reviews&review_id=190
[ Voor 28% gewijzigd door Meneer aard op 14-04-2004 09:37 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
klopt het alarm gaat dan wel uit, maar de fan's gaan maximaal draaien omdat ze geen signaal afgeven. Kortom je kan alleen fan's met een RPM uitlezing gebruiken.Meneer aard schreef op 14 april 2004 @ 09:33:
[...]
Precies, de aerogate gaat hierdoor een alarm afgeven, hij denkt dat de fan gestopt is of beneden de 500 rpm is gekomen. Dus ik zal je aanraden (als je s`avonds en s`nachts rustig wil hebben) fans met rmp singnaal uitlezing te kopen.
BTW: Je kunt het alarm meende ik ook uit zetten door op de grote rond knop te duwen. Moet je even een review opzoeken, of anders in de search. Dan kan het wel maar dan heb je geen rpm uitlezing.
Werkt dat ding dus niet, wat wij met een rheobus doen de 12v lijn knijpen? Dus dit ding werkt puur dus met rpmVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:37:
[...]
klopt het alarm gaat dan wel uit, maar de fan's gaan maximaal draaien omdat ze geen signaal afgeven. Kortom je kan alleen fan's met een RPM uitlezing gebruiken.
Hm dat moetk niet hebben.. dan toch maar 2 nieuwe fannetjes erbijVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:37:
[...]
klopt het alarm gaat dan wel uit, maar de fan's gaan maximaal draaien omdat ze geen signaal afgeven. Kortom je kan alleen fan's met een RPM uitlezing gebruiken.
Verwijderd
je stelt met de aerogate een bepaald rpm in wat je wilt halen, zolang deze niet behaald wordt zal de aerogate het voltage verhogen tot 12v.Meneer aard schreef op 14 april 2004 @ 09:45:
[...]
Werkt dat ding dus niet, wat wij met een rheobus doen de 12v lijn knijpen? Dus dit ding werkt puur dus met rpm
Ah, dus zeg maar zelf sturend? Maar hij knijpt dus wel je 12v lijn naar die fan toe?Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:50:
[...]
je stelt met de aerogate een bepaald rpm in wat je wilt halen, zolang deze niet behaald wordt zal de aerogate het voltage verhogen tot 12v.
Verwijderd
tussen de 6 en 15 euro van 80mm fan's afhankelijk van het merk/kwaliteit.-DomiNator- schreef op 14 april 2004 @ 09:47:
[...]
Hm dat moetk niet hebben.. dan toch maar 2 nieuwe fannetjes erbijwat zulle die dingen ong. kosten?
Enermax kost rond de 15 euro goedkoopste zalman rond de 6 euro.
ja dat klopt, hij begint te knijpen wanneer het aantal rpm is behaald. Bijv als je de pc opstart zullen eerst alle fan's 12v krijgen waarna deze verlaagt wordt tot het gewenste rpm is behaald.Meneer aard schreef op 14 april 2004 @ 09:52:
[...]
Ah, dus zeg maar zelf sturend? Maar hij knijpt dus wel je 12v lijn naar die fan toe?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 09:53 ]
Ik ga um in iedergeval ook kopenVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:52:
[...]
tussen de 6 en 15 euro van 80mm fan's afhankelijk van het merk/kwaliteit.
Enermax kost rond de 15 euro goedkoopste zalman rond de 6 euro.
[...]
ja dat klopt, hij begint te knijpen wanneer het aantal rpm is behaald. Bijv als je de pc opstart zullen eerst alle fan's 12v krijgen waarna deze verlaagt wordt tot het gewenste rpm is behaald.
Nee hoor bij mij heb ik alle 4 de fans zonder rpm metertje op me earogate hangenVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:37:
[...]
Het toerental blijft gewoon variabel ,alleen bij het opstarten druk ik 1 keer de alarm knop in om het gepiep te stoppen..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
[ Voor 100% gewijzigd door Meneer aard op 14-04-2004 20:38 ]
Das ook zo iets elke keer dat knoppie in te duwen.......Speedy-J schreef op 14 april 2004 @ 18:25:
[...]
Nee hoor bij mij heb ik alle 4 de fans zonder rpm metertje op me earogate hangen![]()
Het toerental blijft gewoon variabel ,alleen bij het opstarten druk ik 1 keer de alarm knop in om het gepiep te stoppen..
Is 1 keer een knoppie drukken teveel ? ,ik weet zeker dat je vaker de reset knop indruk dan dat mooie ronde knopje aan jou reactie te zien..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ik boot niet met mijn power knop maar met mijn tobo (hoef ik niet te bukken wel zo handigSpeedy-J schreef op 14 april 2004 @ 18:57:
hmmja ik boot maar 1 keer per dag ,Ik weet niet hoe dat bij jou zit...![]()
Is 1 keer een knoppie drukken teveel ? ,ik weet zeker dat je vaker de reset knop indruk dan dat mooie ronde knopje aan jou reactie te zien..![]()
Verwijderd
okey, dacht dat het niet kon. Maar ik heb alleen fan's met rpm dus vandaar.Speedy-J schreef op 14 april 2004 @ 18:25:
[...]
Nee hoor bij mij heb ik alle 4 de fans zonder rpm metertje op me earogate hangen![]()