[Windows - ALLE NT versies] Drie critical bugs, 1 important

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Topicstarter
http://www.microsoft.com/technet/security/current.aspx

Gebruik meteen Windows Update!

Apr 13, 2004
Vulnerability in the Microsoft Jet Database Engine Could Allow Code Execution (837001): MS04-014

Affected Software: Windows NT Workstation 4.0, Windows NT Server 4.0, Windows NT Server 4.0, Enterprise Edition, Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Datacenter Server, Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows Server 2003 for Small Business Server, Windows Server 2003, Datacenter Edition, Windows Server 2003, Enterprise Edition, Windows Server 2003, Standard Edition, Windows Server 2003, Web Edition Windows NT4 Service Pack 6a, Windows NT4 Terminal Server Service Pack 6, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows XP Gold, Windows XP Service Pack 1, Windows Server 2003 Gold Important

Apr 13, 2004
Cumulative Security Update for Outlook Express (837009): MS04-013

Affected Software: Outlook Express 5.5, Outlook Express 6.0, Outlook Express 6 on Windows Server 2003 Internet Explorer 5.5 SP2, Internet Explorer 6 Gold, Internet Explorer 6 SP1, Windows Server 2003 Gold Critical

Apr 13, 2004
Cumulative Update for Microsoft RPC/DCOM (828741): MS04-012

Affected Software: Windows NT Workstation 4.0, Windows NT Server 4.0, Windows NT Server 4.0, Enterprise Edition, Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Datacenter Server, Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows Server 2003 for Small Business Server, Windows Server 2003, Datacenter Edition, Windows Server 2003, Enterprise Edition, Windows Server 2003, Standard Edition, Windows Server 2003, Web Edition Windows NT4 Service Pack 6a, Windows NT4 Terminal Server Service Pack 6, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows XP Gold, Windows XP Service Pack 1, Windows Server 2003 Gold Critical

Apr 13, 2004
Security Update for Microsoft Windows (835732): MS04-011

Affected Software: Windows NT Workstation 4.0, Windows NT Server 4.0, Windows NT Server 4.0, Enterprise Edition, Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Datacenter Server, Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows Server 2003 for Small Business Server, Windows Server 2003, Datacenter Edition, Windows Server 2003, Enterprise Edition, Windows Server 2003, Standard Edition, Windows Server 2003, Web Edition Windows NT4 Service Pack 6a, Windows NT4 Terminal Server Service Pack 6, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows XP Gold, Windows XP Service Pack 1, Windows Server 2003 Gold Critical

Kreeg via waarschuwingdienst.nl sms binnen er over half uurtje geleden.. dus dan is het wel erg high priority, vandaar dat ik hier post, ook al newssubmit van gemaakt!

Dus iedereen aan het patchen. Eén van mijn servers heeft sinds installatie (windows 2003) gisteren spontaan gereboot. Waarschijnlijk hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 12:25
Mwah ik ga dr vanuit dat windows-update zo wel komt zeuren :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mafkeez schreef op 14 april 2004 @ 00:05:
Mwah ik ga dr vanuit dat windows-update zo wel komt zeuren :)
Ja kan ook, maar omdat mijn server vannacht na RPC melding spontaan moest rebooten... en nog steeds niet via securitybulletin van Microsoft melding heb gekregen... maar al wel via waarschuwingsdienst.nl

trouwens een aanrader, gratis sms bij zulke high priority dingen... dit is echt niet een kleine update hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De meldingen zullen er niet eerder zijn dan de fixes. Mijn Windows XP waarschuwt mij als er fixes zijn en dat is voldoende.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 14 april 2004 @ 00:11:
De meldingen zullen er niet eerder zijn dan de fixes. Mijn Windows XP waarschuwt mij als er fixes zijn en dat is voldoende.
Fixes zijn er al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mja ik kreeg al een melding in mn tray van de windows update dus ik heb m er gelijk maar even overheen gehaald, voor er weer een of andere obscure worm van die lekken gebruik gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

WU ligt inmiddels plat helaas. toch bedankt voor het waarschuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
m-m schreef op 14 april 2004 @ 00:14:
Mja ik kreeg al een melding in mn tray van de windows update dus ik heb m er gelijk maar even overheen gehaald, voor er weer een of andere obscure worm van die lekken gebruik gaat maken.
Ja ik ben geen voorstander om elke updates hier op GOT te plaatsen, maar dit is wel van grote omvang (alle windows versies), fixes zijn al uit, maar communicatie loopt volgens mij een beetje achter.. en belangrijkste is, hij wordt al ge-exploit...

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 32767 op 14-04-2004 00:21 . Reden: type-o's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Joh! Wat een verrassing. Ik had ze al binnen voor dit topic er was. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Anoniem: 70162 schreef op 14 april 2004 @ 00:14:
WU ligt inmiddels plat helaas. toch bedankt voor het waarschuwen :)
geen last van?

Maar vind het een goed idee om een waarschuwing als deze hier neer te zetten. Forum gaat iets harder dan FP en waar beter dan in BV?

ik neem trouwens aan dat jullie bekend zijn met shutdown -a om een RPC shutdown tegen te gaan?

edit:
Windows Update van slag? :P

[ Voor 9% gewijzigd door SilentStorm op 14-04-2004 00:22 ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

hij doet het alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha mooi voorbeeld van clustering in windows 2003 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

hmm heb hem net gedowload gelukkig, net in me log van sygate gekeken en er zijn dertien inbraakpogingen ontdekt in de afgelopen 2 dagen allemaal critical rating. Geen andere log entry's die tot nu toe een critical rating bij mij hebben in de afgelopen maand. Dus mensen zonder fatsoendelijke firewall/virusscanner en niet updaten zullen wel de pineut zijn nu. Maarja zijn ze zelf schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

De nieuwste windows update beschermt ook tegen de eerder door mij gemelde exploit mbv de start.chm file:
[rml][ malware] start.chm wordt niet gevonden door scanners*[/rml]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68554

Anoniem: 86236 schreef op 14 april 2004 @ 00:39:
hmm heb hem net gedowload gelukkig, net in me log van sygate gekeken en er zijn dertien inbraakpogingen ontdekt in de afgelopen 2 dagen allemaal critical rating. Geen andere log entry's die tot nu toe een critical rating bij mij hebben in de afgelopen maand. Dus mensen zonder fatsoendelijke firewall/virusscanner en niet updaten zullen wel de pineut zijn nu. Maarja zijn ze zelf schuld.
Hoe wordt een "inbraakpoging" gekwalificeerd als ciritical dan? Door een simpel netcatje naar een rpc poort, of onderschepte je ids een pattern dat op rpc exploitatie leek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 23:06
Windows Update is hier echt ontzettend traag. Nu eindelijk na 5 keer proberen begint hij de updates te installen.
Hopelijk doet ie dit eff snel want ik heb mn net weer geformatteerd... wil niet weer meteen een virus erop hebben zoals dat vorige week gebeurde toen ik hem ook al had geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 68554 schreef op 14 april 2004 @ 15:35:
[...]

Hoe wordt een "inbraakpoging" gekwalificeerd als ciritical dan? Door een simpel netcatje naar een rpc poort, of onderschepte je ids een pattern dat op rpc exploitatie leek?
Hoe makkelijk uit uit te buiten is
Of hij remote of alleen local uit te buiten is
Wat de gevolgen zijn van het uitbuiten
Verspreidt deze fout zichzelf...

beetje die criteria neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Aurelium schreef op 14 april 2004 @ 16:07:
Windows Update is hier echt ontzettend traag. Nu eindelijk na 5 keer proberen begint hij de updates te installen.
Hopelijk doet ie dit eff snel want ik heb mn net weer geformatteerd... wil niet weer meteen een virus erop hebben zoals dat vorige week gebeurde toen ik hem ook al had geformateerd.
Al die dingen downloaden en apart zetten, bij een volgende install (na een format bijv.) dus eerst de SP's en andere updates eroverheen en dan pas aan het internet hangen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 20:58

bonzz.netninja

Niente baffi

SilentStorm schreef op 14 april 2004 @ 00:20:
[...]

geen last van?

Maar vind het een goed idee om een waarschuwing als deze hier neer te zetten. Forum gaat iets harder dan FP en waar beter dan in BV?

ik neem trouwens aan dat jullie bekend zijn met shutdown -a om een RPC shutdown tegen te gaan?

edit:
Windows Update van slag? :P
leuk als de -t 1 is ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 21:44

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Fijn, maar Windows Update ligt nu op z'n kont :)
Zelfs het downloaden van de losse update files lukt niet meer

edit:
waarschijnlijk lopen nu een heleboel automatische updates van XP pc's vast

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Buzz_Lightyear schreef op 14 april 2004 @ 16:12:
Fijn, maar Windows Update ligt nu op z'n kont :)
Zelfs het downloaden van de losse update files lukt niet meer

edit:
waarschijnlijk lopen nu een heleboel automatische updates van XP pc's vast
Hij doet hij het na een aantal keer proberen, maar het downloaden van de updates gaat gruwelijk traag. 16 mb in een kwartier ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 14 april 2004 @ 16:11:
[...]

Al die dingen downloaden en apart zetten, bij een volgende install (na een format bijv.) dus eerst de SP's en andere updates eroverheen en dan pas aan het internet hangen.
Die haal je het makkelijkste hier

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Hoe zorg je ervoor dat windows eigelijk zelf komt met zo'n tekst ballonnetje "Updates are downloaded and ready to be installed" dus dat zie zelf die dingen download, zonder dat ik naar start--> windows update ga.

En nog een vraagje, als je bij windows update alle updates download, behalve service pack 1 ben je toch gewoon net zo veilig als met service pack 1?

[ Voor 30% gewijzigd door Aurelium op 14-04-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55140

Aurelium schreef op 14 april 2004 @ 16:30:
Hoe zorg je ervoor dat windows eigelijk zelf komt met zo'n tekst ballonnetje "Updates are downloaded and ready to be installed" dus dat zie zelf die dingen download, zonder dat ik naar start--> windows update ga.
Dat kun je instellen bij de eigenschappen van mijn computer.
Dit had je trouwens ook makkelijk even kunnen opzoeken hoor..
En nog een vraagje, als je bij windows update alle updates download, behalve service pack 1 ben je toch gewoon net zo veilig als met service pack 1?
Service Packs bevatten ook nog een hele reeks aan andere fixes en patches.
Je bent dus niet even veilig.
Ook iets wat je snel had kunnen vinden met wat zoekwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Met deze vaart zijn ze morgen wel klaar met updaten, gok ik. (Doe nu alleen de proxy even, de rest komt morgen wel....)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-04-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Aurelium schreef op 14 april 2004 @ 16:16:
[...]

Hij doet hij het na een aantal keer proberen, maar het downloaden van de updates gaat gruwelijk traag. 16 mb in een kwartier ofzo.
Hij zegt bij mij dat er geen nieuwe updates zijn, terwijl ik deze toch echt niet heb geinstalleerd 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Anoniem: 68554 schreef op 14 april 2004 @ 15:35:
[...]

De IDS van sygate onderschepte inderdaad een pattern dat op een RPC exploit leek.

Log entry: Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM interface attempt detected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68554

Anoniem: 32767 schreef op 14 april 2004 @ 16:09:
[...]

Hoe makkelijk uit uit te buiten is
Of hij remote of alleen local uit te buiten is
Wat de gevolgen zijn van het uitbuiten
Verspreidt deze fout zichzelf...

beetje die criteria neem ik aan
Nee want ik replyde op iemand die vertelde dat zijn sygate een aantal inbraakpogingen als ciritical bestempelde. Wil dus zeggen dat iemand hem pingde/traceroutete of een netcatje met zijn bak maakt, en dat wordt dan door sygate afgedaan als critical. Dat bedoelde ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Windows update doet het dus weer, alleen juist die drie belangrijke updates mislukken steeds bij mij, hoe zou dat komen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

gladiool schreef op 15 april 2004 @ 09:56:
Windows update doet het dus weer, alleen juist die drie belangrijke updates mislukken steeds bij mij, hoe zou dat komen?
Even handmatig downloaden. (Waarschijnlijk staat er een corrupte file ergens in een of ander cache, al dan niet op jouw PC.)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-04-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op 15 april 2004 @ 09:58:
[...]

Even handmatig downloaden. (Waarschijnlijk staat er een corrupte file ergens in een of ander cache, al dan niet op jouw PC.)
yes, heb ik nu gedaan, en weer iets anders. Nu installeren er 2 zonder problemen, alleen een derde heb ik al 2 keer geinstalleerd, maar steeds zegt windows update dat ie nog niet geinstalleerd is... :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, maar eens Win update op al mn bakken draaien dan maar...

*is blij dattie nog altijd n Ux servertje tussen LAN en internet heeft hangen :) die heeft er iig geen last van*

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Aetje schreef op 15 april 2004 @ 10:14:
*is blij dattie nog altijd n Ux servertje tussen LAN en internet heeft hangen :) die heeft er iig geen last van*
Wat maakt dat nou weer uit? Die heeft wel weer last van andere security issues.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn schoonvader had ze geinstalleerd, patsboem pc stuk. Kon ze gelukkig deïnstalleren via safe mode.. Moet nog even serieus het systeem afscannen vrees ik. :(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
en ik me maar afvragen waarom ik ineens de melding kreeg dat er 5 updates klaar waren om te installen :+ ik laat windows update mijn sys dagelijks updaten, en dan verwacht je niet ineens 5 updates ;)

Maargoed, het gaat de laatste tijd trouwens wel erg snel met die critical updates, zou het kunnen zijn dat er een groep actief bezig is om alle tot nog toe onontdekte leaks in windows te misbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

blackd schreef op 15 april 2004 @ 13:08:
[...]

Wat maakt dat nou weer uit? Die heeft wel weer last van andere security issues.
Inderdaad... Maar de meeste scriptkiddies (en dat is de groep die voor de "gewone" thuisinternetter het grootste probleem is) spitsen zich toch toe op windows-bakken. Bovendien valt 't met de security issues van een Freesco bakkie wel mee... Staan immers nauwelijks "kwetsbare" daemons op.

[ Voor 8% gewijzigd door Aetje op 15-04-2004 13:51 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56057

Als ik windows update check krijg ik 17 updates available? :D

Wat nu?

@pastapappie.NET: Thanks... Zal ik eens doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 56057 op 15-04-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De meest kritische installeren om te beginnen, en de andere updates hierna installeren.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom drie van de vijf patches heel erg graag het internet op willen :? Poort varierend van 1250 ~ 1350 en nog een paar anderen. Allemaal het ip adres 62.?.4.29 als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Aetje schreef op 15 april 2004 @ 13:51:
Maar de meeste scriptkiddies (en dat is de groep die voor de "gewone" thuisinternetter het grootste probleem is) spitsen zich toch toe op windows-bakken.
Heeft een router niet te maken met heel andere security issues dan een workstation OS? Wat moet een chm exploit op een router bijvoorbeeld? Kun je dat dan wel zomaar vergelijken?
wwillem schreef op 15 april 2004 @ 22:12:
Kan iemand mij vertellen waarom drie van de vijf patches heel erg graag het internet op willen :? Poort varierend van 1250 ~ 1350 en nog een paar anderen. Allemaal het ip adres 62.?.4.29 als ik mij niet vergis.
Wie is de netblock owner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Met Hotfix 835732 schijnen aardig wat problemen te zijn. Sommige systemen worden traag en onstabiel. Niemand hier last van? Of is het een specifiek Windows 2000 sp4 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 22:22

Tead

nnb

epias schreef op 16 april 2004 @ 03:09:
Met Hotfix 835732 schijnen aardig wat problemen te zijn. Sommige systemen worden traag en onstabiel. Niemand hier last van? Of is het een specifiek Windows 2000 sp4 probleem?
Jah,

wij draaien Win2k op verschillende SP's (SP2, SP3, SP4)

Hier grote problemen van mensen die niet meer CTRL - ALT - DEL kunnen gebruiken omdat scherm een zandloper geeft (inlog scherm "Press CTRL - ALT - DEL to continue") tot blue screens van memory dumb en missing DLL's. van de 600 clients die hier draaien heeft ongeveer 30 pc's last van.

Patch install ongedaan maken en SP4 installeren (in sommige gevallen nog niet gebeurt) werkt voor 1 keer, maar bij een reboot zelfde problemen.

Enige (voorlopige) actie is her install systemen.

mensen ervaring hier mee en mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
blackd schreef op 16 april 2004 @ 02:58:

[...]
Wie is de netblock owner?
Geen idee, maar misschien heb je hier wat aan:
Afbeeldingslocatie: http://atlas.et.tudelft.nl/vdberg49/wupdate.jpg

Verschillende ipadressen:
64.70.33.115
64.70.33.122
Poorten: Variabel

Een tracert levert weinig op, maar stel al is het Microsoft, dan vraag ik mij toch af waarom er zo nodig informatie wordt verstuurd. Op pc's zonder internet zou je deze patches ook moeten kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
http://www.dnsstuff.com/t...&server=rwhois.exodus.net
RevDNS bestaat niet, tracert levert idd weinig op. Ik zie er weinig bekends in.

Sommige software checkt nog wel eens op een crl, en connect dan naar crl.microsoft.com of crl.verisign.com of crl.bedrijf.tld. Dat zou bij een patch ook zo kunnen zijn.
Dit verkeer kan ik echter niet verklaren. Als je het echt niet vertrouwt kan je een packetsniffer installeren. Werkt de update zonder de verbinding naar internet (dus als je de aanvraag blokkeert in je firewall) wel gewoon?

Btw: je source poort zal variabel zijn, maar de destination zal vrijwel altijd 80 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
blackd schreef op 16 april 2004 @ 10:56:
Dit verkeer kan ik echter niet verklaren. Als je het echt niet vertrouwt kan je een packetsniffer installeren. Werkt de update zonder de verbinding naar internet (dus als je de aanvraag blokkeert in je firewall) wel gewoon?

Btw: je source poort zal variabel zijn, maar de destination zal vrijwel altijd 80 zijn?
The destination poort is altijd 80 idd.

Na het toelaten van de verbinding, gaat de update nog kort downloaden en daarna installeert hij goed. 3x toegelaten voor 3 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nou zeg... ik heb "KB835732: Beveiligingsupdate voor Windows XP" al vier keer geinstalleerd, en steeds zegt ie dat ik hem nog nodig heb. Ook al handmatig 2 keer gedaan..

Ik zo graag die patch willen draaien, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
gladiool schreef op 17 april 2004 @ 09:55:
Ik zo graag die patch willen draaien, wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Virusscanner gedisabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07-2022
Bij mijn server 2003 enterprise edition ka ik geen updates geistalleerd krijgen. in de log staat deze melding.

No Updates Were Installed

The following items failed to install. To try installing them again, click Review and install updates, and then click Install Now again.

Cumulative Security Update for Outlook Express for Windows Server 2003 (KB837009)
Security Update for Windows Server 2003 (KB835732)

Ik heb het al 10 tallen keren gedaan met zelfde resultaat. Files los downloaden geeft fout melding invalid data. Bij verschillende keren downloaden van de files blijft de zelfde 'invalid' melding.

Wat kan ik doen om de files toch te installeren.
(virusscanners gedisabled en installen werkt ook niet in veilige modus)

[ Voor 9% gewijzigd door thevisman op 18-04-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
Bah, voor de zoveelste keer zorgt een hotfix voor problemen. Dit keer gaat het om KB835732, die voor een lawine aan eventviewer meldingen zorgt in W2k SP4.

Event Type: Warning
Event Source: PlugPlayManager
Event Category: None
Event ID: 256
Date: 19-4-2004
Time: 13:43:36
User: N/A
Computer: XXXXXXX
Description:
Timed out sending notification of device interface change to window of ""

Bovendien gaat het aanloggen nogal traag. Deinstalleren maar weer. Ik heb trouwens de indruk dat het komt door mijn Soundblaster Live Player geluidskaart. Ik ben volgens mij bepaald niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
oheng schreef op 19 april 2004 @ 20:11:
Bovendien gaat het aanloggen nogal traag.
Dat viel mij ook gelijk op, een merkbare vertraging van +/- 8 seconden. Stabiliteit is behoorlijk minder - diverse processen geven problemen of klappen er zomaar uit.
Ik heb trouwens de indruk dat het komt door mijn Soundblaster Live Player geluidskaart
Ah, die heb ik ook. Werkt het zonder die kaart wel allemaal goed? Ik gebruik nu de drivers van windows zelf, die van creative bieden in ieder geval geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
epias schreef op 19 april 2004 @ 20:33:
[...]
Dat viel mij ook gelijk op, een merkbare vertraging van +/- 8 seconden. Stabiliteit is behoorlijk minder - diverse processen geven problemen of klappen er zomaar uit.

[...]
Ah, die heb ik ook. Werkt het zonder die kaart wel allemaal goed? Ik gebruik nu de drivers van windows zelf, die van creative bieden in ieder geval geen uitkomst.
Tja, wie is de echte boosdoener? De problemen worden in eerste instantie veroorzaakt door de hotfix. Dus voor mij is dat de boosdoener. Verder gebruik ik ook de standaard Windows drivers voor mijn soundblaster, puur omdat ik Creative drivers niet vertrouw. Ik heb de kaart niet verwijderd, maar het viel me gewoon op dat alleen PC's met Soundblaster kaarten problemen geven.

Tja, en verder geven de Microsoft hotfixes van afgelopen maand wel meer problemen (o.a. services opstartproblemen), maar dat zoek ik later deze week nog wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Ik krijg elke keer nu de melding dat er nieuwe updates zijn gedownload als ik de pc op start. Ik heb nou echt al 10 updates geinstalleerd de afgelopen 3 dagen :?
Nu is al weer updates aan het downloaden....
Service pack 1 misschien die hij niet wil installeren wegens illegale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05

crisp

Devver

Pixelated

KB835732 maakt meer kapot dan je lief is; nu nog uit zien te vissen welk component daarvan precies verantwoordelijk is geweest: [rml][ win2k] exclamation chord.wav wordt speaker beep[/rml]

Kunnen ze nou echt niet testen bij Microsoft?
specs: AMD XP2000, win2k sp4 - soundcard: SB audigy met de laatste creative drivers

Mijn andere bak, een P3 500, ook win2k sp4 maar met een oudere SB live had trouwens nergens last van

Bij nader inzien heeft de soundcard er ws niets mee te maken; geen van de files in deze fix worden direct door de soundcard gebruikt; als ik de googlegroups nalees zie ik dat er wel erg veel problemen zijn met deze hotfix, soms nog erger dan mijn probleempjes (lees: niet meer kunnen booten - BSOD etc.) :X

[ Voor 74% gewijzigd door crisp op 20-04-2004 22:22 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Tja, dat zijn hotfixes he... Vluchtig inmekaar geflanste software. Ik snap ook niet dat er wordt aangeraden om automatic updates aan te zetten. Zelfs organisaties als het CERT adviseren dat.

Het beste is nog altijd een firewall + virusscanner te draaien, samen met wat andere maatregelen, zoals een andere browser en e-mailclient. Dan is de noodzaak om hotfixes te draaien ook niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05

crisp

Devver

Pixelated

oheng schreef op 20 april 2004 @ 22:39:
Tja, dat zijn hotfixes he... Vluchtig inmekaar geflanste software. Ik snap ook niet dat er wordt aangeraden om automatic updates aan te zetten. Zelfs organisaties als het CERT adviseren dat.

Het beste is nog altijd een firewall + virusscanner te draaien, samen met wat andere maatregelen, zoals een andere browser en e-mailclient. Dan is de noodzaak om hotfixes te draaien ook niet zo groot.
Als ik kijk naar de CAN nummers van de vulnerabilities - aannemende dat het getal dat daarop volgt een jaartal is - dan zijn de meeste al vorig jaar ontdekt. Een google op die CAN nummers leert me dat de oudste al sinds juli vorig jaar bekend is, en de jongste sinds begin februari dit jaar...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Ook mijn systeem (2k server, SP4) is onstabiel geworden in 1 van de afgelopen dagen en KB835732 is hier ook geinstalleerd (explorer crasht af en toe spontaan, crashed zowiezo als je een file renamed in de Verkenner en de naam met Ctrl-V paste, niet als je de naam intikt :X ).

Zou het iets uitmaken als je KB835732 weer deinstalleert ?

update: Ik heb hem net gedeinstalleerd en mn masjien is weer een stuk vlotter en renamen in explorer gaat ook weer goed

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoiMia op 21-04-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hmm misschien kan ik daarom vanuit photoshop niet meer op het "nieuw mapje" icoon klikken als ik een mapje op de desktop wil aanmaken...Hij werkt gewoon niet meer. volgens mij ook begonnen na de hotfixes.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
De eerste exploits zijn alweer onderweg :|

http://www.microsoft.com/security/incident/pctdisable.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

oheng schreef op 19 april 2004 @ 20:11:
Bah, voor de zoveelste keer zorgt een hotfix voor problemen. Dit keer gaat het om KB835732, die voor een lawine aan eventviewer meldingen zorgt in W2k SP4.
Vreemd genoeg heb ik bij elkaar zo'n 80 systemen win2k geupdate via SUS en geen enkel probleem ermee gehad?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Als die 80 systemen ongeveer dezelfde configuratie hebben, dan kan dat. Echter, ik zie het hier met deze hotfix misgaan op totaal verschillende configuraties. Bovendien is het zo dat fouten met hotfixes vaak niet zo erg opvallen, zoals met hotfix KBxxx146 (weet exacte nummer niet meer), die zorgde ervoor dat je profiel vaak niet kon worden opgeslagen. En zo weet ik nog wel een aantal vage problemen op te noemen die door de diverse hotfixes veroorzaakt worden.
Pagina: 1