Radeon 9700 Foutcode 25... dood ?

Pagina: 1
Acties:

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik heb nu sinds een tijdje een Club3D Radeon 9700 met waterkoeling. Dit werkt perfect en eigenlijk niks over te klagen... Maar ja,.. de waterkoeling moest eruit en toen had ik besloten dat het tijd werd voor een Arctic Cooler VGA Sliencer. Deze heb ik dan ook geinstalleerd volgens procedure en toen ik de kaart in het AGP slot stopte en de PC startte (Epox 8RDA+ moederbord) gaf de postcode '25' aan. Nergens in de manual wordt hierover gesproken maar op een ander forum vond ik iets over initialisatie van de AGP/PCI kaarten.

De Pc startte prima op met een PCI VGA kaart dus ik vreesde al voor een dode kaart. De hele operatie ongedaan gemaakt en de originele koeler erop geplaatst, maar het moederbord blijft de code '25' aangeven.

Moet ik hieruit concluderen dat mijn kaart dood is ? (Ik heb de koeler wel goed aangeschroefd, maar geen gekraak gehoord ofzo) of is er nog iets anders dat ik kan proberen ? De kaart heb ik al op een ander mobo geprobeerd, maar ook daarop werkte hij ook niet meer.

Specs :

Club3d Radeon 9700 OEM
Epox 8RDA+ en ECS L7S7A2
2x 512 MB DDR RAM PC3200
Arctic Cooling VGA Silencer/WC koeler/originele lawaai koeler

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als zo'n postkaartje aangeeft dat er iets mis is met een videokaart dan en dat ding werkt ook niet meer op een andere machine is het redelijk duidelijk dat het ding dood is (klote natuurlijk).
Zo;n debuggertje geeft altijd precies aan wat er fout zit, en als dat ding aangeeft niet meer te willen dan is het ook zo.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
daar is maar een woord voor

seizze!!!

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt toen ik mijn 9700 pro in m'n Epox mobo had gezet. Testrun op tafel was ok, na inbouw van alles in de kast aleen gepiep en ik dacht ook code 25. Ik was vergeten om die extra molex aan te sluiten! Kreeg geen beeld... niets.

Heb je het stekkertje erop gedaan?

Verwijderd

Check even of de koeler nergens sluiting maakt - of dat er geen geleidende pasta op plekken zit waar het niet hoort.
op een ander forum vond ik iets over initialisatie van de AGP/PCI kaarten
Heb je die info toevallig nog? Want ik was een tijdje terug daar ook nl. ook naar op zoek, alleen dan voor POST 26h - ik heb toen een boel gelezen, maar kwam eigenlijk geen stap verder ;(

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Euss, waar ik dat gelezen heb.... op GoT,.. volgens mij in DOC.

En ja, ik heb de extra voeding aangesloten en ja ik heb gekeken of er nergens overtollig koelpasta zit.... Ik baal hier flink van,... nu MOET ik wel een nieuwe, bloedsnelle Radeon 9800 Pro kopen.....

..........shit ! >:) >:) ;)

Feit blijft dat ik het vreemd vind dat ik, zonder dat er iets kraakte ofzo, hij niet meer werkt. Ik heb de core ook gechecked en die is ook niet afgebrokkeld ofzo.

linkje foutcode 25:

foutcode 25 op TH7II met R 9700

[ Voor 10% gewijzigd door all_by_myself op 14-04-2004 09:41 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Pagina: 1