[2000] Veranderd mappen in bestanden!!

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Okay ik heb hier een aardig ernstig probleem:

Ik heb een portable Harddisk die ik op school gebruik, heb hem in een bracket zitten en gebruik hem op school als primaire schijf en thuis als een extra om de data van school te kunnen gebruiken.

Als OS staat er Win2k op (omdat we om de een of andere vage reden Win XP eraf moesten gooien =-S), maar de laatste paar dagen is die schijf helemaal aan het flippen, elke keer als ik boot, op school én thuis (waar ik wel XP draai) dan gaat scandisc de partities van de portable HDD scannen, hij vind steeds niks, maar hij blijft ELKE keer als ik boot in welk systeem ik ook probeer scandisk uitvoeren, op zich niet zo'n probleem dacht ik eerst. maar ik kwam er vanmiddag achter dat na elke keer booten er meer bestanden kapot gaan, eerst krijgen de bestanden in mappen bestandsnamen die bestaan uit blokjes en allerlij vage tekens, en na een reboot, veranderd de hele map waar deze bestanden in stonden in een BESTAND van zo'n 250kb.
en dan begint hij met een andere map =-S
dus steeds als ik boot raak ik meer bestanden en mappen kwijt.
hij is al zo ver dat ik windows ook al half kwijt ben =-s screensavers zijn weg, en ik kan mijn beeldscherm instellingen niet meer aanpassen omdat er 3 tabbladen weg zijn en de overgebleven tabbladen zijn zo goed als leeg =-S

Ik heb Norton 2004 eroverheen gegooid (thuis en op school) met de nieuwste virusdefinities maar die kon bijde keren niks vinden.

Wat kan de oorzaak zijn en nog belangrijker HOE LOS IK HET OP????
mijn leraren wisten ook niet wat het kon zijn en zagen alleen een format als oplossing, dat vrees ik ook maar ik dacht: ik leg dit probleem eerst voor aan de knappe koppen op GoT _/-\o_

k hoop dat iemand me hier wat kan helpen...

edit:

Voor dat jullie het vragen:
ik ben altijd heel voorzichtig met die hdd, zet altijd eerst netjes m'n systeem uit voordat ik de hdd eruit haal, en ik loop er ook nooit mee te gooien ofzo (zoals sommige klasgenoten wel doen :P).
Wel heeft vorige week, ongeveer rond de tijd dat dit begon (k weet niet precies wanneer deze elende begon) een gozer uit mijn klas (die ik helemaal niet mag overgens) die dacht leuk te zijn mijn HDD zo uit mijn systeem getrokken terwijl ik aan het werk was, k weet niet of hij hiermee m'n schijf gemold heeft of niet... maar t is opzich wel toevallig dat ongeveer hierna deze elende begon, kan dit de oorzaak zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 13-04-2004 23:45 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:03 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deze knappe got user *ahum* Denk dat je de hardeschijf niet goed ontkoppeld uit Windows waardoor deze gaat flippen. Oftewel: Je hotswapt terwijl dat ding niet hotswappebel is?
die dacht leuk te zijn mijn HDD zo uit mijn systeem getrokken terwijl ik aan het werk was, k weet niet of hij hiermee m'n schijf gemold heeft of niet... maar t is opzich wel toevallig dat ongeveer hierna deze elende begon, kan dit de oorzaak zijn?
Durf het bijna voor 98% zeker te zeggen.

edit:

Hmm, ik denk dat dat het probleem is geweest, van die gozer...

[ Voor 58% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-04-2004 23:47 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik zal morgen mijn schijf eens in een hele andere pc stoppen en daar een aantal keer rebooten en kijken wat hij daar doet.

als de schijf brak is, op wat voor een niveau brak bedoel je dan? gewoon bad kluster die je met een format weer kan herstellen of echt gewoon 'brak, klaar voor de prullenbak, brak' ?

Humankind… be both.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er, ik denk prullenbak brak, maar probeer eens eerst een low-level format met het tooltje van je HD fabrikant en kijk dan verder.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nou, k zal morgen eens kijken wat hij doet, en verdwijnen er nogsteeds bestanden (wat hoogst waarschijnlijk is :S) dan zal ik hem maar low level gaan formatten... is kijken of ik nu nog wat van mijn werk kan redden :P

thanks.

K zal nog wel posten hoe het verder gaat.

Humankind… be both.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Voor het NTFS systeem is een map hetzelfde als een bestand, het enige verschil is een bepaald bit. Dus als die gozer dat uitgetrokken heeft kan het inderdaad zijn dat je problemen gaat krijgen.
Iemand van mijn werk had hetzelfde probleem. Maar daar was het elke keer hij van Windows 2000 -> Windows XP overschakelde. XP haalde blijkbaar iets uit waardoor al zijn mappen bestanden werden. Weird maar het is zo

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:03 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, ik heb vanmiddag op school een Low Level Format uitgevoerd... en Windows opnieuw geinstalleerd, k heb hem maar heel even kunnen testen omdat dit nogal wat tijd in beslag nam :P
Maar hij leek het zover nog goed te doen, morgen ga ik hem maar eens wat uitvoeriger testen, wat progjes installeren en heel wat keren rebooten en bestanden inspecteren :P

Jullie horen het nog wel.

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, hij loopt weer al vanouds geloof ik.... in iedergeval tot nu toe dan.
Laten we hopen dat het zo blijft :)

Humankind… be both.

Pagina: 1