Toon posts:

Problemen met club 3d moederbord wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond mede tweakers,

Ik wou vanmiddag na mijn werk de pc opstarten. Nu bleef hij hangen bij de geheugencontrole dit was nog nooit gebeurt. Hierna heb ik mijn pc gereset. De Pc ging nu wel voorbij de geheugen controle maar hierna ging hij de ESCD updaten. Na dit gedaan te hebben deed de pc niks meer dus heb ik hem weer gereset. Maar als ik hem weer aanzet zie ik heel even wat voor 3dkaart ik heb en dan krijg ik meteen de volgende foumelding op een zwart scherm.

Award bootblock Bios v1.0

Copyright (c) 2000, award software, Inc.

BIOS ROM checksum error

detecting floppy drive A media...

Insert system disk and press enter

Ik kan niet in de bios of iets dergelijks komen. Ik krijg meteen deze foutmelding. De pc doet het al sinds augustus met deze windows versie en heb de gister alleen mijn geluidskaart eruit gehaald om bij iemand anders te testen. De pc is niet overgeklokt en de temperaturen waren normaal voor een amd, rond de 48 en 53 graden.

Het volgende heb ik al geprobeerd.

- Bootdisk van windows xp gebruik met opstarten dat gaat goed tot het 6de floppy deze pakt ie en het beeld wordt zwart maar hij doet verder helemaal niets ik heb hier 30 minuten op gewacht maar er gebeurde niets.
- Ik heb de batterij vervangen met een batterij uit een andere pc dit heeft niet geholpen.
- Ik heb de batterij er 20 minuten uitgehaald en de powerknop in deze tijd een paar keer ingedrukt (stekker was eruit).
- Ik heb met een jumper de CMOS clear uitgevoerd.
- Alles losgekoppelt behalve hdd's en 3d kaart.
- Geheugen verwisselt.
- Hangen en opstartproblemen doorgenomen
- Ik heb ook de awdflash gedownload maar ik kan nergens een bios driver vinden voor mijn moederbord ook niet op de club 3d site hier staan alleen drivers voor intel moederborden.

Mijn Specs zijn:

Club 3d moederbord type CMV-KX400+ PRO-C
Amd athlon xp 2,0 ghz proccesor (geloof een palomino maar weet niet zeker)
Club 3d Gefroce 4 ti4200 128 mb ram
300 watt zalman voeding
Hercules game theater xp geluidskaart
2x 512 mb ram gehuegen ddr
10/100 mb netwerkkaartje
Windows XP Pro up-to-date

ik hoop dat jullie een oplossing hebben en/of jullie weten waar ik de drivers van men moederbord kan downloaden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw BIOS is aan gort. Kijk in de FAQ van dit subforum onder "Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?" voor de oplossing :)

Dit had je toch wel zo'n beetje moeten weten na [google=award bootblock] en [search=award bootblock] ..

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 13-04-2004 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag google, de site van de moederbordfabrikant, GoT, andere forums zoals tweakzone en dergelijke af lopen zoeken naar een update voor mijn bios.
Maar ik heb nergens een bios drivers kunnen vinden voor mijn moederbord wel voor andere moederborden. Maar volgens mij kan ik niet zomaar een bios driver van een andere moederbord gebruiken.

Op de site van club3d is het moederbord wat ik heb ook niet bekend en er staan alleen moederborden voor een intel en niet voor een amd.

het volgende staat op de bios van mijn CMV-KX400+ PRO-C moederbord van club 3d

Phoenix bios
D686 Bios
072010512

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
Denk dat je even contact op mag nemen met club 3D, die willen je vast wel een BIOS dump sturen die je dan kunt flashen met dat bootblock BIOS.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

Piggen

Lekker bakkie

Ik durf wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat je moederbord identiek is aan de Albatron KX400+Pro-C

http://www.albatron.com.t...ecification.asp?pro_id=31

Of in ieder geval eentje van deze pagina: http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/pro_list.asp#3

Club3d maakt namelijk niets zelf, geen videokaarten en geen moederborden. Die kopen ze ergens anders in en verkopen ze onder hun eigen naam. En hun moederborden komen van Albatron.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo op de fotos kijk van die moederborden lijkt hij er sprekend op.
Ik heb voor mijn type moederbord de nieuwste en eerste drivers gedownload (alle 2 geprobeerd) van deze site en een bootflop gemaakt zoals in de faq staat beschreven met het programma van bootdisk.com en een autoexec.bat aangemaakt met de tekst erin.

Maar tijdens de bios flashen geeft hij een error met update rom bios first. Op GoT heb ik gezocht naar deze melding en zie dat sommige mensen hetzelfde probleem hadden maar ik kan geen oplossing hiervoor vinden.

Ik heb tevens een mail gestuurd voor de drivers naar club-3d en hoop morgen hier antwoord op te krijgen. Maar ik ben bang dat mijn bios is overleden en ik een nieuw moederbordje moet kopen :'( .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 22:40 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk ook altijd hotflashen als het gaat om een bioschipje dat je gewoon los kunt halen. Effe klooien is goedkoper dan een heel nieuw mobo
Pagina: 1