Televisie storing

Pagina: 1
Acties:

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 14:03
Mijn oma heeft last van een storing met de televisie en ik zou zelf niet weten wat het zou kunnen zijn. Wel zal ik de symptomen hieronder zeggen:

Als je de televisie aanzet, hoor je sowieso geluid, maar het beeld komt soms wel en soms niet. Met het niet verschijnen van het beeld bedoel ik dat het hele beeld zwart blijft. Vaak is het zo dat 'als' er beeld verschijnt, dat het dan na 10 minuten uitdooft. Dit uitdoven duurt ongeveer 5 tot 10 seconden. Het beeld wordt dan langzaam zwart. Het geluid is echter gewoon nog normaal.

Als je beeld hebt, is het gewoon goed. Niets geen rare kleuren, maar gewoon normaal beeld. Het blijft echter vaag, waarom het beeld soms langzaam uitdooft en als je hem aanzet is hij soms ook al uit (en dan krijg je hem ook een tijdje niet aan).

De televisie is 14 jaar oud, vrij oud, maar jammer om een nieuwe te kopen als er nog wat gemaakt kan worden.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
X-GeaR schreef op 13 april 2004 @ 23:28:
Mijn oma heeft last van een storing met de televisie en ik zou zelf niet weten wat het zou kunnen zijn. Wel zal ik de symptomen hieronder zeggen:

Als je de televisie aanzet, hoor je sowieso geluid, maar het beeld komt soms wel en soms niet. Met het niet verschijnen van het beeld bedoel ik dat het hele beeld zwart blijft. Vaak is het zo dat 'als' er beeld verschijnt, dat het dan na 10 minuten uitdooft. Dit uitdoven duurt ongeveer 5 tot 10 seconden. Het beeld wordt dan langzaam zwart. Het geluid is echter gewoon nog normaal.

Als je beeld hebt, is het gewoon goed. Niets geen rare kleuren, maar gewoon normaal beeld. Het blijft echter vaag, waarom het beeld soms langzaam uitdooft en als je hem aanzet is hij soms ook al uit (en dan krijg je hem ook een tijdje niet aan).

De televisie is 14 jaar oud, vrij oud, maar jammer om een nieuwe te kopen als er nog wat gemaakt kan worden.
Mwah ik neem aan dat de beeldbuis (ofzo) opweg naar de eeuwige beeldbuisvelden is eigenlijk :P

Gewoon even na laten kijken, zodat je weet wat er kaduuk is en wat reparatie gaat kosten. Dan kan je gewoon overwegen of je laat repareren of dat je een nieuwe koopt :)

Leave only footprints, take only memories

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Waarschijnlijk is de lijntrafo kapot. Dat is het ding dat de hoge spanning voor de beeldbuis opwekt. Moet vrij goedkoop te repareren zijn. Al zou ik persoonlijk een TV van 14 jaar oud aan de straat zetten als er iets mee is...

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

TheBorg schreef op 13 april 2004 @ 23:34:
Waarschijnlijk is de lijntrafo kapot. Dat is het ding dat de hoge spanning voor de beeldbuis opwekt. Moet vrij goedkoop te repareren zijn. Al zou ik persoonlijk een TV van 14 jaar oud aan de straat zetten als er iets mee is...
Lijkt mij ook het waarschijnlijkt, dit soort problemen hebben vaak met spanning te maken wat niet goed is. Als het een grote luxe tv is dan is repareren misschien een optie. Is het een 55/63 cm ga dan eens kijken naar een nieuwe.

Canon Digital Ixus V3

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
X-GeaR schreef op 13 april 2004 @ 23:28:

laat me raden ze woont in rotterdam :?

zo ja hier heeft voor zover ik weet heel rotterdam last van (rtl5, nicolodeon & CNN zijn het ergst)

mijn moeder heeft dit ook, die heeft een week of wat geleden een mailtje naar de UPC gestuurd wat erin relateerd dat ze je een stel nieuwe kabels toezenden,
ik kan je vertellen dat dit niets helpt

volgens de UPC hebben ze een aantal nieuwe zenders tussen de oude zitten die de storing verhelpen :? wat ik dan vreemd vindt is dat hun zeggen dat andere kabels moeten gaan helpen

MAW
stuur ook een boos mailtje naar de UPC
heb ik net ook gedaan

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Barracuda schreef op 02 mei 2004 @ 23:10:
[...]

laat me raden ze woont in rotterdam :?

zo ja hier heeft voor zover ik weet heel rotterdam last van (rtl5, nicolodeon & CNN zijn het ergst)

mijn moeder heeft dit ook, die heeft een week of wat geleden een mailtje naar de UPC gestuurd wat erin relateerd dat ze je een stel nieuwe kabels toezenden,
ik kan je vertellen dat dit niets helpt

volgens de UPC hebben ze een aantal nieuwe zenders tussen de oude zitten die de storing verhelpen :? wat ik dan vreemd vindt is dat hun zeggen dat andere kabels moeten gaan helpen

MAW
stuur ook een boos mailtje naar de UPC
heb ik net ook gedaan
Welke wijk woon je dan? Heb hier (Rotterdam Charlois) nergens last van, alleen SBS is wat korrelig (not that i care, maar toch).

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik woon op plein 1953, me moeder en tante wonen ook in charlois en hebben er wel last van

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 22:43
Het is veel simpler dan iedereen hier denkt.
De soldeer aansluitingen van de beeldbuisvoet zitten los op de print.
Je kunt dit kontroleren door in het donker achter in de tv te kijken bij beeld licht de gloeidraad op bij geen beeld is hij gedoofd.
Vandaar het beeld ook langzaam dooft de gloeidraad koelt immers langzaam af.
Even solderen en klaar.
Als je niet weet welke pennen de gloeidraad zijn soldeer je ze gewoon allemaal even opnieuw.
Kosten 2 minuten werk.

99% zeker de oorzaak ik doe dit al vele jaren en dit komt bij bijna alle merken voor.
Als dit niet de oorzaak is ligt het aan de solderingen van de lijntrafo.

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door snameroc op 03-05-2004 21:56 ]

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1