Toon posts:

Veranderen van processor in bios

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de processor in het opstartscherm van het bios veranderen.. Dus in plaats van AMD op 1400mhz AMD 2000+ neerzetten.. Iemand een idee hoe dit kan? het is een Amibios.

Mvgr,

Wouter Glaser

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Kan niet.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Gelukkig maar; want anders krijg je allemaal van die internetshops
die een athlo 3200+ systeempje verkopen voor 299

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Waarschijnlijk moet je de namestring voor je cpu modden in de bios zelf . Maar je moe dan wel precies weten hoe. Zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn maar kost VEEL tijd om dit uit te vogelen ;)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Voor zover ik weet kan dat niet..
Je BIOS herkent de CPU en laat zien welke dat is, die info krijgt hij van de cpu dus die valt niet te veranderen lijkt me.
Het zou misschien wel kunnen door je pc over te klokken naar 1667 Mhz, de snelheid van een XP2000+. Bij de Barton serie wil de benaming namelijk nog wel eens veranderen als de cpu over geklokt is naar de snelheid van een van zn snellere broertjes. Wie weet ook bij jouw CPU, ookal is het geen Barton.

Mocht je willen overklokken, dan kan je bij DHOC een hoop nuttige info in de FAQ vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurenz op 13-04-2004 23:25 ]

Leave only footprints, take only memories

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Natuurlijk kan dit, maar dan moet je op een dusdanig laag niveau programmeren dat ik betwijfel of jij dat, no offence, wel kan, als je zo'n vraag nog moet stellen.
Verder dient het totaal geen doel, dus de kans dat je een andere gek zal tegenkomen die het al heeft gedaan is vrij klein.
Verder gok ik dat je allemaal lullige replies hierop zal krijgen dus daarom zal ik het topic maar sluiten.

Oh, een makkelijke optie om zoiets te doen is trouwens het kopen van een snellere processor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
OMG, softe goederen boys die zich met hardware bemoeien, wordt steeds gekker op dit forum 8)7 :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.