Toon posts:

Ati 9200SE probleem met DVi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn MSI MX440 64MB weggeflikkerd en er een Sapphire ATi 9200SE 128MB ingebouwd. De oude gaf een vreemde storing op mijn monitor.

Op de kaart zit ook een DVi aansluiting. Ik heb er zo'n DVi naar VGA adaptertje bij gekregen en daarmee wilde ik dus een tweede monitor aansluiten. Maar dat lukt me niet. Ook niet als ik mijn andere monitor (via een RGB aansluiting) er op koppel.

Even over de beide monitoren. De ene is een 19" Iiyama Vision Master 450 (die met RGB) uit 1995 en de andere is een 14" Iiyama Vision Master 350 met een gewone VGA aanluiting.

Als ik die 14" op de gewone VGA aansluiting aansluit doet ie het wel.

De adapter werkt, die heb ik vanmiddag nog getest tussen een 9800 pro en een Iiyama E430.

Nog vreemder.....de gewone DVi aansluiting doet het wel als ik er een Iiyama E431 op aansluit.

Ligt het dan aan de monitoren of moet ik het probleem verder zoeken?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Doet het niet is niet duidelijk genoeg...

Met beide monitoren aangesloten en als je dan de pc opstart, heb je dan beeld op beide monitoren? Zo ja, dan werkt het wel, maar staat er een instelling in windows niet goed:

Namelijk:
Bij beelschermeigenschappen moet je op de tweede monitor klikken en dan aanvinken zoiets als 'extend windows buraublad to this monitor'. Ok / toepassen en 't werkt.

Zo nee, dan weet ik het ook niet...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |