Toon posts:

oude? VPN internet aansluiting laten vervallen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil twee computers van internet gebruik laten maken.
Er is nu een computer met client instellingen voor VPN (WIN XP, Planet/Alcatel), ik weet hier echter niets van. Kan ik hier nu gewoon een modem/router voor kopen "normaal" configureren en de twee computers aansluiten???
Iemand ervaring mee?

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Iets meer info is altijd welkom.

Ik ga ervanuit dat je een SpeedTouch Home modem hebt.

Die werkt inderdaad via een VPN verbinding op je PC.

hier kan je een Router voor kopen die PPTP ondersteunt en hier kan je dan je 2PC's op aansluiten.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Verwijderd

Topicstarter
Renever schreef op 14 april 2004 @ 08:34:
Iets meer info is altijd welkom.

Ik ga ervanuit dat je een SpeedTouch Home modem hebt.
Die werkt inderdaad via een VPN verbinding op je PC.
hier kan je een Router voor kopen die PPTP ondersteunt en hier kan je dan je 2PC's op aansluiten.
Sorry voor wat onduidelijkheid, maar ik kan het modem nu niet zien, het is een donkerbruin Alcatel doosje van ongeveer 2-3 jaar oud.

Betekent dit antwoord dat ik alleen een router hoef te kopen en op het "oude" modem kan aansluiten? zo ja dan moet een E-tech router/modem toch ook kunnen?

Bij KPN en/of Planet hoeft er dus niets aangepast te worden??

Veel bedankt bij voorbaat.

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

inderdaad.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Er bestaat ook een tweak voor de Speedtoutch Home, daarmee kan je hem een router maken. Alleen de instellingen in belgie zullen wat anders zijn, dus daarmee moet je wat klooien voordat het goed staat.

www.bruring.com kan je er alles over lezen.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 14 april 2004 @ 13:16:
Er bestaat ook een tweak voor de Speedtoutch Home, daarmee kan je hem een router maken. Alleen de instellingen in belgie zullen wat anders zijn, dus daarmee moet je wat klooien voordat het goed staat.

www.bruring.com kan je er alles over lezen.
Geweldig dit is een prima site, zeer duidelijk uitgelegd, bedankt Renever en [Airwolf],
alleen begrijp ik niet wat bedoeld wordt met "instellingen in België anders" is bruring.com een Belgische site? of denkt Airwolf dat ik in België woon?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:34:
[...]

Geweldig dit is een prima site, zeer duidelijk uitgelegd, bedankt Renever en [Airwolf],
alleen begrijp ik niet wat bedoeld wordt met "instellingen in België anders" is bruring.com een Belgische site? of denkt Airwolf dat ik in België woon?
Er zitten hier behoorlijk wat Belgen, dus ik denk dat het een goeie disclaimer was :). Je moet iig zorgen dat je de instellingen van KPN (MxStream) hebt, dan gaat het goed.

Zo scherp als een voetbal!

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Reptile209 schreef op 14 april 2004 @ 22:43:
[...]

Er zitten hier behoorlijk wat Belgen, dus ik denk dat het een goeie disclaimer was :). Je moet iig zorgen dat je de instellingen van KPN (MxStream) hebt, dan gaat het goed.
Ik dacht dat dat kwam omdat belgen nou eenmaal iets anders denken dan de rest van de aardbewoners ? :+ :+

Pagina: 1