onderdelen voor pc....

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Hoi,

Ik wil een nieuw systeempje samen stellen, maar kunnen jullie me daar misschien bij helpen?? Zelf had ik gedacht aan een prijs rond de 3000 gulden (hopelijk minder). In ieder geval het volgende moet er in komen...

17 " monitor
GeForce of TNT2 grafisch kaartje (welke kan ik prijs/kwaliteit beste kopen??)m
hardeschijf maakt niet zoveel uit, maar het liefst 7200 rpm...
cd-rom speler, 40x is goed genoeg, dvd hoeft niet...
over aantal mb ram ben ik aan het twijfelen... suggesties?
amd-k7 proc (550 mhz oid, wat voor geheugen ben ik daar eigenlijk voor nodig???)
als mobo misschien die nieuwe van epox??

Dus als er iemand is die wat suggesties kan geven (mag natuurlijk ook geheel anders dan wat hierboven staat...), graag!

Groet,
MvZ

Verwijderd

Ik wil best adviezeren, maar dan zul je toch echt wat meer info moeten geven. Wat ga je met je PC doen? Welke onderdelen heb je al? Ben je een beetje handig met inelkaar sleutelen? Moet alles bij één winkel?

enz...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
128 MB is in principe voldoende, Athlon 550 niet gek kun je lekker aan tweaken koop er gelijk een goede cooler bij.

Verder MSI Mobo schijnt goed te zijn verder een Afreey CdROM speler doet 22x speed DAE handig bij Mp3's rippen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik zou me eerder zorgen maken over een goede monitor dan over de vraag of je nu een teeenteetwee of een geespot koopt.

Die epox is een goede keus, wel is het ,omdat het ondersteund wordt door dat mobo, aan te raden dan pc-133 te kopen (is met het oog op de toekomst sowieso verstandig).

Indien je win doos 2000 wilt gebruiken in de toekomst is 256 MB geen overbodige luxe. Met de prijzen valt het tegenwoordig gelukkig mee, 2 * 128 pc-133 heb je nu al voor zo'n 580 piek.

Als je nog 200 piek overhoudt, zou ik ook gaan voor een GFD en goede koeling, haal je zo de 750 Mhz :D

Verwijderd

Dit klinkt als een leuk systeem beter dan die van S@nder :r.
Als je 'm ook nog voor 3000 kan fixen dan feliciteer ik je helemaal, maar ik zou op 3250 gokken.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Ik zou een IBM hd-tje kopen, 128Mb ram, als je W2000 gaat draaien minstens 128.
PC100 of PC133 geheugen ligt van je mobo keuze af, ga je de KX133 of AMD 750 chipset kopen.

• -MvZ-
-->TwwT_Unexplained
gamen is zo'n beetje the main thing wat ik ga doen met de pc, en ik heb nog geen onderdelen gekocht. Het inelkaar zetten lukt me wel, heb ik nl bij m'n huidige pc ook gedaan.
Zelf had ik gedacht aan een paar goedkope winkels in groningen: www.pcnoord.nl/bnp www.funprice.nl
misshien nog een andere winkel...

tot nu toe alvast bedankt voor recties

• -MvZ-
Oh ja, beetje vergeten:

Windows 98 (geen se, heb ik niet)
later misschien wel windows me.

MvZ
Pagina: 1