[flash mx] Font aanpassen over meerdere frames

Pagina: 1
Acties:

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb een movie voor een button gemaakt in flash mx. Nou ben ik begonnen met Arial maar wil het font nu aanpassen. Het probleem is dat er voor elke button zo'n filmpje met andere tekst is en elk filmpje +/- 15 keyframes heeft. Als ik het font wil aanpassen moet ik dat voor elk frame 1 keer doen, +/- 90 keer in mijn geval.
Kan dat ook eenvoudiger?
Wat ik al heb geprobeerd is alle keyframes selecteren en het font aanpassen maar dan verandert alleen het font in het laatste keyframe. Ook select all werkt niet.
In de search en op google kon ik niets relevants vinden.

Iemand een idee :) ?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
Misschien opnieuw opzetten en een dynamische MC met daarin de vulling?
(ipv 90 aparte filmpjes?)

Oftewel je moet de objecten aanpassen, niet de keyframes.
Lees ook es een beginnersmanual/tutorial, dat kan stukken helpen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is toch ook een knop om meerdere frames te bewerken :?

* BtM909 gaat ff zoeken...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrEdge_
@Willem, de meeste dingen heb ik ook uit tutorials. Het zijn gewoon 6 buttons met verschillende teksten die letter voor letter verschijnen. Als jij een voorbeeld hebt van hoe dit efficienter kan, graag :)

@BtM: ik ben benieuwd :) Zo moeilijk kan het ook niet zijn dacht ik eigenlijk maar ik kan het nergens vinden.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
offtopic:
Wil ik ook weten nadat ik 256 van die moest zelf herzetten.

Maar nog wat tips: Buttons zijn evil ;) en als je een textfield hebt best direct in een aparte MC gooien..

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Onder de timeline zitten een paar miniscule knopjes, met vierkantjes erop. Het knopje met 2 gekleurde overlappende vierkantjes is om meerdere frames tegelijk te editten.

"You're only as good, as what you did last week."

• MrEdge_
hobbit_be schreef op 14 april 2004 @ 09:44:
offtopic:
Wil ik ook weten nadat ik 256 van die moest zelf herzetten.

Maar nog wat tips: Buttons zijn evil ;) en als je een textfield hebt best direct in een aparte MC gooien..
De buttons zelf bevatten verder niets. Daar sit alleen het action script in dat de movies laadt en afspeelt :)
oh,when? schreef op 14 april 2004 @ 09:46:
Onder de timeline zitten een paar miniscule knopjes, met vierkantjes erop. Het knopje met 2 gekleurde overlappende vierkantjes is om meerdere frames tegelijk te editten.
Dat ga ik straks meteen proberen, zou erg fijn zijn als het werkt :) ! Maar dat laat ik dan wel ff weten.

• MrEdge_
Goed, ik heb de knop wel gevonden maar ik krijg het niet voor elkaar om zoiets simpels als het lettertype van dezelfde laag tekst notabene te veranderen, ook neit als ik die markertjes aan het begin en einf zet. hij edit alleen maar het frame waar de rode marker op dat moment is.
Herkent verder niemand dit probleem?

Edit: ok, je moet onion skinning aanzetten en dan nog los alle objecten selecteren. Dan werkt het wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door MrEdge_ op 14-04-2004 19:47 ]

Pagina: 1