Toon posts:

WLAn Netwerkftp traag, maar internet wel snel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen :)

Ik heb een Chello basic abbonement en daar kan ik via het draadloos netwerk van Sitecom (11 mbit) dat ik heb snelheden halen van meer dan 300 kb/s.

Als ik over hetzelfde netwerk probeer een bestand van een andere pc halen via een ftp server dat op dezelfde router is aangesloten via bekabeling dan wil dat maar met 180-190 kb/s max. Dit terwijl zij op die pc via hetzeldfe kabeltje/router ook snelheden van boven de 300 kb/s kunnen halen.

Ik heb al geprobeerd de firmware te flashen, dit had geen resultaat.
Ik heb op beide pc's al een ftp server opgezet en gekeken of het verschil maakte welke pc server of client was, maar dat maakte niet uit.
Ik heb de 10/100 mbit duplex etc settings goed ingesteld, dus de computer kan geen onnodig packetverlies hebben met het zoeken naar de juiste verbindingssnelheid van de router.
Ik heb verschillende ftp clienten en servers geprobeerd.
Ik heb bij de ftpserver's de send en receive buffers vergroot, dit had geen resultaat.
Switchen tussen passive en non passive modus maakt geen verschill.
Dit heb ik allemaal geprobeerd terwijl er geen dataverkeer met het internet gaande was..dus dat heeft de snelheid van het netwerk niet beinvloed.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik vind het erg vreemd dat ik over hetzelfde draadloze netwerk wel met 300+ kb/s files van het internet kan halen, maar van een pc die aangesloten is op dezelfde router maar met 180-190 kb/s. :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Firewall die snelheid voor private IP's beperkt?

Geef ook even een netwerk setup aub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen aparte firewall geinstalleerd, alleen die op de router zit.
Ik ben geen expert op het gebied van firewalls, dus weet ook niet precies wat je met je opmerking bedoelt, kan je dat wat duidelijker omschrijven?

Over de netwerk setup het volgende:

Chello-->11 mbit wlan router--->wireless-->1e pc
zelfde 11 mbit wlan router--->100 mbit met draad-->2e pc

DHCP heeft de netwerkadressen toegekend en het subnetmask is hetzelfde, wekrgroep is anders, maar dat moet niet uitmaken toch?

Verwijderd

Topicstarter
iemand? ;)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
wat voor ftp server gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
serv-u en glftpd
allebei zelfde resultaat
Pagina: 1