DVD met foto's

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
hoi mensen,

ik heb hier een dvd liggen, met foto's van een dagje uit, nu vraag ik mij af, hoe krijg ik de foto's uit de vob bestanden? ik heb namlijk geen zin, om iedere foto te capturen.....

weet iemand hoe, of met welk programmatje?
want dat moet toch te doen zijn...

ow....btw ik krijg deze foutmelding als ik de dvd in mijn dvdspeler stopt:
DVD-Video playback graph could not be built due to insufficient decoders.
(met het programma powerdvd 5)
de dvd speler is nieuw van philips....

weet iemand ook daar een oplossing voor?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan je foto's niet los uit een VOB bestand halen. Simpelweg omdat er geen foto's in een VOB bestand staan. Het programma dat je hebt gebruikt om er een DVD van te maken heeft al je foto's verwerkt tot een video.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je meent toch niet serieus dat je je foto's alleen maar als DVD-video gebrand hebt en de originele bestanden hebt weggegooid 8)7

Verwijderd

m.lammers schreef op 13 april 2004 @ 22:44:
weet iemand hoe, of met welk programmatje?
want dat moet toch te doen zijn... ?
Als de situatie letterlijk zo is, als je beschrijft, ben je de pineut. Echter, veel programma's (zoals MyMemoriesOnTV en dergelijke) zetten in een aparte directory integraal alle originele foto's op de dvd, niet alleen de VOBs.
Dat zou geluk hebben zijn.

Mocht je alleen de vobs hebben, heb je nu extreem lage resolutie fotos die je handmatig moet gaan capturen. Valt best mee, ik heb af en toe een paar honderd captures van een familie-film gemaakt en met de juist programma's kun je dat automatiseren (bijv. elke 3 seconden een capture maken), of heel simpel met één knop een JPG of BMP laten saven. Kun je er honderden doen zonder helemaal gek te worden.
DVD-Video playback graph could not be built due to insufficient decoders.
(met het programma powerdvd 5)
de dvd speler is nieuw van philips....
Tja... je merk dvd speler heeft in een normale situatie weinig te maken met hoe powerDVD werkt. Zou proberen een ander dvd-speel proggie proberen voor ik me zorgen zou beginnen te maken, de simpelste (vind ik) is Media Player Classic. Effe Googlen en je hebt m.

Succes/sterkte!

• CarJunkyXL
ok, ik ben al wat verder,

ik heb interwindvd gebruikt en kan hem nu wel afspelen,

maaaaaaarrrrrr.....
als ik de foto's capture, dan zijn ze maar 700xnog wat.....
echt veelste laag natuurlijk.... kan ik met dat andere programma (Media Player Classic) wel in letterlijke resolutie capturen......

het is met een roxio programma gebrand, en daar zet die de foto's dus niet bij :(
en ben inderdaad een beetje dom geweest, om de foto's te verwijderen 8)7

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:30

smallboy

N/A

m.lammers schreef op 14 april 2004 @ 09:04:
ok, ik ben al wat verder,

ik heb interwindvd gebruikt en kan hem nu wel afspelen,

maaaaaaarrrrrr.....
als ik de foto's capture, dan zijn ze maar 700xnog wat.....
echt veelste laag natuurlijk.... kan ik met dat andere programma (Media Player Classic) wel in letterlijke resolutie capturen......

het is met een roxio programma gebrand, en daar zet die de foto's dus niet bij :(
en ben inderdaad een beetje dom geweest, om de foto's te verwijderen 8)7
Je krijgt de foto's nooit meer in een hogere resolutie terug. De resolutie van de dvd film is maar 768X576 (zoiets ik weet niet precies).
Als er een programma zou zijn dat in hogere resolutie captured, zijn de plaatjes geinterpoleerd (extra pixels berekend aan de hand van omliggende pixels). Daar worden ze ook niks beter van.

Volgende keer maar goed bewaren die foto's, en niet verwijderen!

• CarJunkyXL
echt jammer!!!! :(

dus er is niks meer te redden.....

ok, guys bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1