UV verf in spuitbussen

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb in de doe het zelf zaak UV (kleur) verf gevonden. Geel of oranje. Nu vraag ik me af of deze UV verf ook UV reactive is bij een UV lamp?
Het is voor men fans te spuiten.

"Fluo" spuitverven BRICOBI
Afbeeldingslocatie: http://www.brico.be/catalogue/images/communs/HI/415865.jpg
Bestaat in geel of orange.
Vb. Geel.

Prijs : 8.3 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

ik denk het wel :D ik weet alleen niet hoe het op een zwarte ondergrond gaat werken maar als je deze verf gebruikt heb je grote kans dat t door een ccfl UV gaat oplichten

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 13-04-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja, anders is het geen UV verf.
Fluoriserend (heb ik dat goed geschreven?) betekend dat het UV reactief is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
niet vergeten om eerst een witte grondlaag te spuiten, dat spul is namelijk niet dekkend...

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ok

De fans zijn zwart ja (papst) Ik ga ze eerst trachten uit elkaar te halen want ga enkel de vinnen doen en ga ze eerst primen met een licht grijze primer.
Dan de UV verf erop. Want rechtstreeks op zwart gaat dit niet zo'n goed resultaat geven denk ik.

Ik dacht dat je UV kleur kon hebben maar dat dit daardoor niet altijd hoefde UV reactief te zijn.
Let's hope i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voordat je je fans gaat spuiten, haal dan eerst bij een auto speciaalzaak een spuitbus plastic primer. Dit is een transparante laag die er voor zorgt dat je grondverf (of gewone verf) veel beter hecht op plastic. Zonder deze primer hoef je vaak maar te stoten tegen de verf, en hij springt al weer van je fans af.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ging ik ze niet primen misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-03 14:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

uv reactive... maar lichten zo ook op onder normale ccfl's eigenlijk ? :) volgens mij lichtelijk toch?

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Mx-KAEY schreef op 13 april 2004 @ 22:54:
uv reactive... maar lichten zo ook op onder normale ccfl's eigenlijk ? :) volgens mij lichtelijk toch?
Geen idee, zolang ze maar onder mij UV ccfl's oplichten.
Ik denk van niet eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizmoke op 13-04-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gizmoke schreef op 13 april 2004 @ 22:52:
Ging ik ze niet primen misschien? :P
Uit jouw post maak ik op dat je ze met een gewone huis-tuin-en-keuken primer wilt gaan spuiten die meteen dekkend is. Plastic primer is iets heel anders.Probeer voor de lol maar eens op een oude fan. De helft met plastic primer inspuiten, en als dat droog is hem helemaal in de gewone primer zetten. Als dit droog is, ga er dan eens met je nagels overheen. Waar je de speciale plastic primer hebt gebruikt, gebeurt er niets, en waar je die niet hebt gebruikt krab je zo de primer er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105200

jaa dat doet hij zeker hij werkt bij uv light enzo
hier een voorbeeldje [rml][ CM]Fantasy[ PICS][/rml] of http://users.skynet.be/bbk daar vind je een voorbeeld van de geele uv verf bij casemods

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 105200 op 13-04-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
je kan trouwens ook witte primer krijgen, dat scheelt weer een bus verf :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Na veel prutsen is het gelukt de fan open te krijgen.

Ik heb eerst de vinnen ontvet en dan ingespoten met een primer voor kunststof (een kleurloze). Dan heb ik ze ingespoten 3 dunne laagjes met die oranje fluo verf rechstreeks op het zwart.

Nee, ik heb ze niet eerst wit gedaan. Nu geeft het zo'n donker vuil oranje kleur door de zwarte achtergrond en als ik UV lamp aanzet worden dit felle oplichtende oranje schijven. Leuk en mooi effect.

En ja, ze stille papst fans hebben er geen last van en je hoort ze nog steeds niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 11:59

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

foto's? van lamp aan en lamp uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Armageddon_2k schreef op 15 april 2004 @ 11:18:
foto's? van lamp aan en lamp uit?
Van zodra ik digicam mag lenen neem ik er zeker.
Pagina: 1