Zyxel Prestige modem, telnetten met router ertussen

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
De situatie is als volgt:

code:
1
2
Internet (Demon) ---- Zyxel modem ---- Linux router ---- Netwerk1
                                                    ---- Netwerk2

Ik wil nu via netwerk1 in het Zyxel modem dat als bridge staat ingesteld wat instellingen kunnen aanpassen etc via Telnet.

In de linux router heb ik een 2e IP gezet op de interface van het internet/zyxel modem. Dit kan ik prima gebruiken vanuit de router zelf, echter vanaf netwerk 1 is het modem niet te pingen.

Ditzelfde probleem treedt ook op als je een losse computer eraan knoopt, en hier geen gateway op insteld. De ping komt wel aan, maar de doelcomputer heeft geen flauw idee waar het de ping naartoe moet beantwoorden.
Dit zal hetzelfde gelden voor het modem, waarin ik geen gateway optie heb kunnen vinden. Op zich niet zo gek, aangezien het zelf als een gateway functioneert.

Toch had iemand het, zei die, voor elkaar gekregen met wat route commando's in dit topic: ZyXEL modem bereiken vanaf intern netw. via linux router

Ik begrijp niet hoe deze persoon het voor elkaar heeft gekregen, aangezien daar geen gateway is ingesteld op het modem. Hoe vind het moden dan ooit het orginele adres terug?

Het enige wat ik nu kan bedenken is een soort van NAT ofzo; zodat de zyxel denkt dat de aanvraag van de router pc komt, daarnaar antwoordt, en dan de router pc het weer vertaalt naar de client. Maar misschien denk ik nu veel te ingewikkeld, vandaar dat ik even informeer :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Gewoon portmappen naar je modem? Dat als je naar het IP van je Linux bak Telnet, je in feite naar je router connect.

Of denk ik nou te simpel?

Verwijderd

In dat andere draadje zeg je dat je 192.168.1.2 toegevoegd heb aan eth0. Moet dat niet eth1 zijn? Het is de bedoeling dat ja dat extra IP adres toevoegt aan de WAN kant van je linux PC.

• pierre-oord
Bij mij is eth0 de wan kant :)

Wat JSS zegt: Als je gaat portmappen, dan heb je dus meteen NAT nodig voor alle connectie's naar de private subnet adressen naar het modem.

Eigenlijk moet ik gewoon een gateway kunnen instellen in het modem.

Verwijderd

Als je in het modem een IP adres kan instellen kan moet het toch ook wel mogelijk zijn om een gateway (192.168.1.2) in te stellen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Wat gebeurt er als je je pc op 192.168.1.20 instelt?

LinkedIn WoT Cash Converter

• pierre-oord
PcDealer schreef op 14 april 2004 @ 21:10:
Wat gebeurt er als je je pc op 192.168.1.20 instelt?
Dat werkt natuurlijk prima (daarop staat die linux bak, athans, in die range). En gateway instellen in het modem, die optie zie ik nu juist niet :S vandaar. Ik ga straks nog even zoeken, maar anders ga ik wel met NAT spelen...

Pagina: 1