Toon posts:

[Voeding] Chieftec 360Watt :: zekering?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men Chieftec 360Watt heeft het ineens begeven. Ik wou dus de zekering eens controleren of dat deze niet is gesprongen. Maar deze vind ik niet :-s

Normaalgezien zit er in elke voeding toch een zekering, die ik kan vervangen.
Als er toch een zekering moet inzitten ... waar zit die dan??? ;-)

Alvast merci voor de tips >:)

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Alle PC voedingen hebben als het goed is een zekering, tenzij je een illegaal geimporteede voeding hebt :) . Echter de kans dat zo'n zekering springt en je de voeding weer kan repareren door de zekering te vervangen is erg klein. Meestal is de voeding zelf dan ernistig beschadigd. Als in je PC kortsluiting ontstaat, komt meestal een thermische beveiliging in werking. Als je een paar uur wacht :Z doet hij het dan meestal weer.

WAARSCHUWING: In je voeding komt gelijkspanning voor tot 300 Volt, dit geeft een flinke vonkbrug en is ALTIJD dodelijk. Als je niet zeker weet wat je doet schroef dan NOOIT een voeding open 8)7.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Ik heb een AT voeding en ben die aan het modden met plexi glas, ik doe de voeding van de netspanning, en druk dan paar keer op de aan/uit knop voor alle elektriciteit weg te doen, is dit genoeg? Is het dan veilig?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Koenpje, zelfs al trek je de netspanning los en schakel je de voeding in met een belasting zoals een moederbord of een harddisk is het nog niet veilig om zonder zorgen met onbeschermde vingers door een AT-voeding te gaan. Blijf vooral weg van de condensators na de gelijkrichter, de klap die je ze kunnen verkopen is echt niet lekker. (Zichtbaar als zwarte/blauwe cylinders met een witte streep en een metalen kap).
Lees eventueel een boek over TV-reparaties, daar staan instructies in om veilig condensator-ontlaadgereedschap te maken met behulp van een flinke (>10megaohm) weerstand.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Oké ;-) ruilen die handel dan maar ;-)
Hopelijk voor een 480 Watt voeding voor de GeForce 6800 ;-)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 10:30 ]

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Ik heb een vraag die ook over deze voeding gaat vandaar dat ik hem hier even bij gooi.

Ik ben aan het cablesleeven e.d geweest met me voeding toevallig is mijn pc een beetje ontregeld gegaan hd doord cd drives dood e.d. Nou durf ik niet meer aan dat ding te komen. Vandaar, zit er garantie op die voeding? Als ik de cablesleeving e.d eraf haal. Natuurlijk. Nadeel is wel ik heb de stikker er af getrokken van de voeding wat die vond ik niet zow mooi |:(
Alleen heb ik hier nou nog garantie op of moet ik maar gaan sparen voor een nieuwe voeding?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je de stickers verwijderd hebt is de kans klein dat je nog garantie krijgt, ben ik bang. (Overigens zou het wat onsportief zijn, nadat je het zelf stukgemaakt hebt, maar dat terzijde).

Nieuwe voedingen zijn ook compleet met cable-mesh opgeleukt te koop, dus misschien is dat een beter idee.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik heb ook die voeding 360watt chieftec en had er wat probs mee, en de winkel zei dat ik op die voeding van chieftec 3maand garantie had

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:07:
Ik heb ook die voeding 360watt chieftec en had er wat probs mee, en de winkel zei dat ik op die voeding van chieftec 3maand garantie had
je hebt minimaal een jaar garantie op onderdelen die je koopt.

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Het blijkt allemaal mee te vallen kortsluiting van 1 van de floppy connectoren die zijn een beetje kapot schijnt. Krimkous eromheen en gaan met die banaan?
Of iemand nog meer tips?

Pagina: 1