MSI K8T Neo FIS2R condensatoren

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn moederbord, ik ben onvoorzichtig geweest met het verwijderen van mijn geluidskaart 8)7 |:( , hierdoor zijn 2 condensatoren afgebroken, als ik de waarde weet van deze condensatoren kan ik deze opnieuw plaatsen,
de oude zijn niet meer terug te vinden (heb iemand er misschien 2 over? >:) ).
weten jullie misschien hoe ik achter de waarde kan komen van deze condensatoren?
het zijn de nummers c390 en c391 links naast de ethernet chip.

in ieder geval bedankt _/-\o_ _/-\o_

mvg hj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat staande Elco's? Hoever zijn ze afgebroken, zit er nog voldoende draad aan om de draadjes (pootjes) los te krijgen? Is dit het geval dan moet je de pootjes goed warm stoken, en die elco's zijn bij iedere electrozaak te krijgen.

Is het SMD dan wordt het lastiger. ik hoop dan dat je connecties hebt met iemand die SMD kan solderen. Die kleine condensatorn zijn vast wel bij de beter electrozaak te krijgen, maar het erop zetten vergt enige precisie weet ik uit eigen ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me sterk dat je SMD elko's met een geluidskaart kunt "afbreken" ;)

Maar je bent de elko's kwijt? Hoe dat zo? Zijn ze het rioolputje ingerold :? 8)7 Anders had je wel de waarden ervan kunnen aflezen en/of opnieuw erop solderen. Overigens wil een welwillend elektroboer meestal wel voor een schijntje de condensatoren erop solderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Als je zelf gaat solderen, dan moet je wel gebruik maken van een laag vermogen boutje anders is de kans groot dat je meer schade aanricht dan je goed doet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zijn smd's, en ken iemand die die kan solderen, en de pootjes zijn er uit te krijgen, ik weet nu ook waar ik die dinge kan halen maar ik weet de waarde niet, dus ik meot achter de waarde zien de komen van de 2 condensatoren die weg zijn.
maar heb geen idee hoe :?

heb de oude niet meer terug kunnen vinden dus daar kan ik de waardes ook neit van afleiden.

in ieder geval bedankt voor de reply's al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Je zou natuurlijk simpelweg ook een mailtje kunnen sturen aan MSI en het daaraan vragen :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zei al ben onvoorzichtig geweest met het verwijderen van de kaart, ( met andere woorden ik kreeg em er niet uit en gaf er een flinke ruk aan omdat ik ongeduldig was, toen was t al te laat |:( ) maar ja nix aan te doen.als t egt niet werkt dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen jatog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
msi wil niet meewerken jammer genoeg, heb toevallig net gevraagd, mja t viel te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 13 april 2004 @ 21:58:
Het lijkt me sterk dat je SMD elko's met een geluidskaart kunt "afbreken" ;)

Maar je bent de elko's kwijt? Hoe dat zo? Zijn ze het rioolputje ingerold :? 8)7 Anders had je wel de waarden ervan kunnen aflezen en/of opnieuw erop solderen. Overigens wil een welwillend elektroboer meestal wel voor een schijntje de condensatoren erop solderen :Y)
Neej Balusc, maar bij een nic chipje zitten volgens mij geen grote componenten, en ik had gelijk geloof ik :+ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand die nog iets weet? want heb nog steeds de waardes niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:41:
het zijn smd's, en ken iemand die die kan solderen, en de pootjes zijn er uit te krijgen
SMD en pootjes :?
Is dat nieuw :P

SMD componenten hebben geen pootjes, die worden gewoon @ PCB gelegd/ gesoldeerd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Als je de condensatoren meeneemt naar een electrowinkel kunnen ze je vast wel goede vervangende exemplaren leveren. Mocht je nou echt helemaal niks kunnen vinden dan zou je de twee pootjes die in het bord zitten aan elkaar kunnen solderen. Hierdoor vervalt de bufferende waarde wel maar het kan goed zijn dat je systeem gewoon als vanouds werkt.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1