[Premiere/AfterFX] Render naar DVD (MPEG-2)

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer een project wat ik heb, waarvan de losse delen zijn gemaakt in AfterEffects, en het geheel gecomposeerd in Premiere (en de temps hiertussen ivm verhouding kwaliteit <-> schijfruimtegebruik in XviD formaat), klaar te maken om op DVD te fikken. Nu heb ik al een donkerbruin vermoeden dat ik de fout inga met m'n resolutie, maar dat valt nog te re-renderen of te croppen, zit namelijk op 768x432 (widescreen). Het hoeft niet persé een anamorphic DVD te worden, daar maak ik me dus niet echt druk om (pixel aspect ratios enzo).

Wat ik graag wil, is vanuit Premiere, of desnoods AfterEffects, renderen naar MPEG-2. Echter ik kan nergens een mogelijkheid vinden om makkelijk naar MPEG-2 uit te voeren :? Zit hier standaard geen codec voor bij? Zo nee, is hier snel een gratis alternatief voor te vinden, wat Nero zal snappen om een DVD van te fikken?

* HunterPro heeft hier een beetje haast bij, anders wordt het morgen met een PC slepen om een stuk video te laten zien... toch lastiger dan een DVD-schijfje meenemen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 13-04-2004 21:42 ]

Verwijderd

Premiere pro? :) zo niet dan wordt het idd wat lastiger.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb er nog weinig mee zitten spelen.. maar is het niet zo dat Nero zelf ziet als iets een ander formaat is en de conversie dan zelf doet? Had ik laatst in elk geval met een VCD. Brakke mpegs die gedownload waren en die ging hij omzetten naar geschikt formaat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• HunterPro
  • Niet online
ik heb het al opgelost... ik render 'm naar xvid (yuck, I know :P maar 't werkt), en installeer vlc op m'n laptop (www.videolan.org). ding speelt echt alles, en dan gooi ik 'm wel met de vga aan de beamer ipv met een dvd-speler. Voor de te produceren DVD ga ik wel kijken hoe ik 't op DVD krijg.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
gewoon lossless renderen pakt nero toch wel :?

kost ontzettend veel schijfruimte maar de beste kwaliteit..... :)

in After Effects staat ie standaard op lossless output iig.

Verwijderd

OzBoz schreef op 14 april 2004 @ 09:32:
Ik heb er nog weinig mee zitten spelen.. maar is het niet zo dat Nero zelf ziet als iets een ander formaat is en de conversie dan zelf doet? Had ik laatst in elk geval met een VCD. Brakke mpegs die gedownload waren en die ging hij omzetten naar geschikt formaat.
Ja vcd's wel, maar dvd is een ander verhaal, je zal eerst de hele dvd structuur moeten maken (VOB e.d.).

In premiere pro is het uber easy, export --> export to dvd je kan hem ook meteen branden. :)

Verwijderd

overigens is DVD 720x576 :)

En is het in authoring pakketje alle meastro een eitje om een structuur in elkander te klikken met navigatie en alles er bij.

(of op een mac in DVD studio pro, want dat is exact hetzelfde als meastro, apple heeft dat gewoon opgekocht namelijk ;) )

• HunterPro
  • Niet online
g00fy schreef op 14 april 2004 @ 10:50:
gewoon lossless renderen pakt nero toch wel :?

kost ontzettend veel schijfruimte maar de beste kwaliteit..... :)

in After Effects staat ie standaard op lossless output iig.
ga jij eens 40 minuten lossless video (als in: 16 bit TGA sequence met alpha en 16bit bij 48khz stereo audiospoor) renderen, en bedenk je dat ik 'slechts' met 160 gb RAID-0 me moet 'behelpen'. Denk niet dat dat gaat passen knul :P

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

en dat gaat softwarematig ook errug lang duren ben ik bang voor :+
edit:
Hoe lang (wat voor bak) heeft het renderen naar XVid geduurd als ik vragen mag ?

[ Voor 43% gewijzigd door under-world op 15-04-2004 03:08 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

:?

premiere pro heeft een uitstekende mpg renderen die 'adobe media encoder' heet )onder file export) en voor de oudere premiere is er een plugin (weet de naam even niet) Anders kun je nog uitwijken naar Vegas Video die in zijn totale pakket een mpg encoder heeft. Ook zijn er programmatjes als tMpg die van zo ongeveer alles mpg kunnen maken. Het beeldformaat van een dvd is inderdaad 720x576 en als je breedbeeld wild kun je er beter een stel balken in renderen om competabiliteitsproblemen te voorkomen.

xvid, divx en consorten zijn allemaal lage kwaliteit renderers die alleen nut hebben als je films spaart of zoiets; voor eigen materiaal is het gewoon zonde om het naar een dergelijk formaat te gooien.

ow en als je materiaal van DV afkomt waarom zou je dan in vredesnaam naar 16bit targa gaan renderen? heb en gebruik je alpha sporen in je eindproduct dan? 8 bit is meer dan voldoende, sterker nog je DV materiaal (ruwe spul) is ook maar 8 bit tenzij je overstapt op digi-betacam.

[ Voor 18% gewijzigd door XangadiX op 15-04-2004 13:53 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 15 april 2004 @ 13:51:
xvid, divx en consorten zijn allemaal lage kwaliteit renderers die alleen nut hebben als je films spaart of zoiets; voor eigen materiaal is het gewoon zonde om het naar een dergelijk formaat te gooien.
Niet helemaal Xanga, de films die meestal gerenderd zijn met xvid vind je over het algemeen op internet of via de P2P netwerken en dus automatisch een relatief lage bitrate, zet je de bitrate op de hoogste stand, dan heb je vaak een beter resultaat dan met de mpeg-2 renders. Op zich niet zo vreemd natuurlijk want xvid is gebasseerd op mpeg-4, de uiteindelijke grootte is kleiner als een mpeg-2 versie en het ziet er marginaal beter uit.

Ik sluit me overigens voor de rest volledig bij je verhaal aan ;)

• HunterPro
  • Niet online
Heb je gelijk in, weet ik ook, maar zelfs dan blijven 't stinkend grote bestanden :) en ik durf te wedden dat je op TV het verschil tussen een 2700 kbps XviD en een 'echte' DVD niet tot nauwelijks zult zien.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmwoeah

nou is het natuurlijk niet helemaal eerlijk het mij te vragen, maar ik zie dat verschil dus wel; het hangt een beetje van je onderwerpen en beelden af hoe erg het is.

bijvoorbeeld 'the virgin suicides' (trage film, veel gelijkmatige kleuren en lange langzame scenes' heeft er een stuk meer last van dan 'last action hero' (lelijke felle kleuren, snelle scenes en geen of nauwelijks dialogen)

en mpg2 is helemaal niet zo stinkend groot. Eerlijk gezegd zou ik dan nog eerder voor een kleinere resolutie gaan dan voor een hogere compressie; resolutieverschillen zie je namelijk minder op televisie, het beeld wordt er hooguit wat 'blurry' van, maar dat zie je alleen als je net een scherp beeld gezien hebt en anders wennen je ogen er aan.

[ Voor 33% gewijzigd door XangadiX op 15-04-2004 16:06 ]

Stoer; Marduq

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
HunterPro schreef op 15 april 2004 @ 03:03:

ga jij eens 40 minuten lossless video (als in: 16 bit TGA sequence met alpha en 16bit bij 48khz stereo audiospoor) renderen, en bedenk je dat ik 'slechts' met 160 gb RAID-0 me moet 'behelpen'. Denk niet dat dat gaat passen knul :P
Huffyuv? Monkey's audio? FLAC?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Pagina: 1