[ImageReady] ImageMap

Pagina: 1
Acties:

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:05
Ik heb een site gemaakt in combinatie met Photoshop en Imageready, maar nu blijk ik een probleem te hebben:

http://www.racingbrugge.be/eindwerk

zoals je kan zien als je met je muis over de content gaat bij aanvang van de site zie je al dat de cursor soms verspringt om zo een link te volgen, wat er namelijk gebeurt is dat de links (imagemaps) die zich bevinden onder Links Sectie van de site door blijven staan, al zie je ze niet

is het niet mogelijk om ImageMaps te koppelen aan een een Rollover State ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Content zet je doorgaans ook niet in een imagemap, daar gebruik je gewoon HTML voor. Voordeel is gelijk dat het onderhoudbaarder is en toegankelijker ;)

Intentionally left blank

• Cuball
dat weet ik wel, maar deze site moet totaal niet onderhoudbaar zijn

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 10:04

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zet de display waarde standaard op none en verander hem via javascript naar block zodra de imagemap moet worden getoond, en verander hem daarna weer terug.

code:
1
[img]"images/index_15-index_03_sel.jpg"[/img]

offtopic:
Als je op deze manier (met photoshop/image ready) een intranet applicatie wilt maken wens ik je heel veel succes. Het lijkt me verstandig dat je je eens heel snel gaat verdiepen in HTML/JavaScript/CSS, want dat leer je niet in een paar weekjes.

[ Voor 39% gewijzigd door Johnny op 13-04-2004 23:11 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Cuball schreef op 13 april 2004 @ 23:00:
dat weet ik wel, maar deze site moet totaal niet onderhoudbaar zijn
Ik krijg toch niet het idee dat deze site al af is :?
Botweg gezegd: Photoshop en ImageReady zijn geen webdesign paketten; het zijn hulpmiddelen bij het werken met grafische bestanden. Maar goed, als je het daar perse mee wilt doen: je zou met behulp van een stukje javascript de imagemap tijdelijk kunnen verbergen bij andere "pagina's"

Intentionally left blank

• Cuball
ik weet het dat deze manier van werken niet ideaal goed is, maar ik had gewoon es zin om wat te klooien met Photoshop en Imageready

en je hoeft me heus niet te vertellen hoe ik een intranet site of welke dynamische site dan ook moet schrijven hoor, ik vroeg hier gewoon hulp omtrent het probleem in ImageReady en Photoshop, ik heb dan ook niet gevraagd om commentaar omtrent de manier van websites bouwen...

ik zal dan maar manueel wat gaan aanpassen in de Javascript.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cuball schreef op 13 april 2004 @ 23:25:
ik weet het dat deze manier van werken niet ideaal goed is, maar ik had gewoon es zin om wat te klooien met Photoshop en Imageready

en je hoeft me heus niet te vertellen hoe ik een intranet site of welke dynamische site dan ook moet schrijven hoor, ik vroeg hier gewoon hulp omtrent het probleem in ImageReady en Photoshop, ik heb dan ook niet gevraagd om commentaar omtrent de manier van websites bouwen...

ik zal dan maar manueel wat gaan aanpassen in de Javascript.
Waarom plemp je je probleem hier... :? Er wordt alleen maar geopperd dat doordat je op deze manier een site maakt, dit soort problemen het gevolg kunnen zijn. Dan kan je dat toch als tip meenemen, scheelt weer frustraties over en weer :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nou nou, ik vertel je toch ook helemaal niet hoe je een intranet site of whatever moet bouwen? Aangezien je kennis hebt van Java Servlet / JSP technologie neem ik aan dat dat wel goed zit, in ieder geval de serverside dan ;)

Ik zeg alleen dat ik het persoonlijk niet logisch vind om het op deze manier te doen: ik zie bijvoorbeeld al op je doelstelling pagina een typo staan ( technlogie ipv technologie - en nu moet ik ook al gaan overtypen omdat copy-paste niet werkt ) - dus moet je je hele pagina weer opnieuw gaan genereren.

Intentionally left blank

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 22:01
het makelijkste lijkt mij om van het witte content gedeelte een grote slice te maken en hier een HTML veld van te maken.

Dan kun je daar gewoon zelf de html in toevoegen. Desnoods met dreamweaver of frontpage.

• Cuball
crisp schreef op 14 april 2004 @ 00:04:
nou nou, ik vertel je toch ook helemaal niet hoe je een intranet site of whatever moet bouwen? Aangezien je kennis hebt van Java Servlet / JSP technologie neem ik aan dat dat wel goed zit, in ieder geval de serverside dan ;)

Ik zeg alleen dat ik het persoonlijk niet logisch vind om het op deze manier te doen: ik zie bijvoorbeeld al op je doelstelling pagina een typo staan ( technlogie ipv technologie - en nu moet ik ook al gaan overtypen omdat copy-paste niet werkt ) - dus moet je je hele pagina weer opnieuw gaan genereren.
ik begrijp jullie commentaar volledig, maar zoals het er in het bedrijfsleven aan toe gaat, is er een groot verschil tussen een programeur en een designer, ik ben nu eenmaal een programeur en ik weet dat men kennis van html beperkt is (tijdens men opleiding is dit dan ook nooit een onderdeel geweest) en daarom heb ik gekozen om het ontwerp van men site eens met ImageReady icm Photoshop te maken. Ik heb voor deze methode gekozen omdat deze site dan ook nooit meer zal geupdated worden, het dient enkel als bijlage van men eindwerk. Verder heeft enkel Johnny voor mij nuttige commenaar gepost...

• Cuball
is ondertussen reeds opgelost, heb gewoon via useMap property van Image element de inhoud veranderd naargelang de links sectie is geselcteerd of niet

Pagina: 1