De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
1. Hoeveel foto's ermee zijn gemaakt. (Heel makkelijk te faken though)
2. Hoe de body er uit ziet
3. Hoeveel dead/hot pixels hij heeft
4. Of de bon wel goed is (garantie is belangrijk)
5. Of je er wel alles bij krijgt of minstens een vergelijkbare vervanging voor datgeen wat mist
6. Wat de instellingen zijn als je hem in handen krijgt (altijd leuk, check ook de custom functions)
7. Hoe versleten de knopjes er uit zien, en of ze nog allemaal werken (als er maar 1500 foto's zijn gemaakt, maar de knopjes zien er al redelijk gebruikt uit: da's raar)
8. Hoe de klepjes er uit zien voor de batterij en het geheugen, netjes of versleten
En zo echt nog een heleboel
Bericht hierboven
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Correct me if I'm wrong
|>
Neem desnoods zelf wat CF en een USB-readertje mee: kan dat geen excuus zijn!
Hotpixels: een zwarte foto (lensdop erop: 5s sluitertijd ofzo)
Deadpixels: wit vlak cq vet overbelichten
Oh nog een vraag: wat moet hij kosten? Want ik zou persoonlijk zelf nu een D70 halen denk ik, zeker gezien die mij op het moment meer functies lijkt te bieden voor ongeveer hetzelfde geld als een 300D.
[ Voor 59% gewijzigd door Floor-is op 13-04-2004 21:47 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Als het antwoord is: "Wordt te weinig gebruikt", en dat terwijl de camera al redelijk versleten is.. Das toch raar...
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
wel een fluisterstille lens erbij, maar verder niet super ofzo... maar dat terzijde
Je kan idd eventjes checken naar dode pixels, hoewel ik dat zeer erg betwijfel bij een 4 maanden oude camera
Haal de lens er eventjes af, kijk hoe het er van binnen uit zien. Niet al te stoffig (kun je zelf nog altijd schoonmaken).
- Krassen op de lens!
Bestaat software voor!
screenie:
http://www.startinglinux.de/pic/deadpixeltest_screen1_gr.gif
donwload:
http://www.foto-freeware.de/deadpixeltest.php
Wise enough to play the fool
D70 een wegwerpcamera?? Leg dat eens uit.FireArrow schreef op 13 april 2004 @ 22:29:
Floris, ik vind de D70 imho echt een wegwerp camera..
wel een fluisterstille lens erbij, maar verder niet super ofzo... maar dat terzijde
Je kan idd eventjes checken naar dode pixels, hoewel ik dat zeer erg betwijfel bij een 4 maanden oude camera![]()
Haal de lens er eventjes af, kijk hoe het er van binnen uit zien. Niet al te stoffig (kun je zelf nog altijd schoonmaken).
- Krassen op de lens!
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
En hij's kleiner dan de 300D... daarom een beetje..
Verder geloof ik best dat er goeie foto's uit komen hoor
Dat je de D70 een wegwerpcamera vindt, komt een beetje over alsof je de camera niet serieus neemt als dSLR, terwijl hij dat wèl isFireArrow schreef op 13 april 2004 @ 22:29:
Floris, ik vind de D70 imho echt een wegwerp camera..
wel een fluisterstille lens erbij, maar verder niet super ofzo... maar dat terzijde....
Maar ontopic: aan de topicstarter: stel inderdaad als eis dat je er een stel testfoto's mee kan/mag maken, om op hotpixels e.d. te testen. Kijk ook de lens die erbij komt goed na, of koop je alleen de body? Ook interessant is de prijs die ervoor gevraagd wordt, zoals anderen voor mij al postten
Ik heb heel lang in het 300D kamp gestaan, maar ik ben toch wel overtuigd inmiddels van het feit dat de D70 superieur is op elk vlak, ook al kost hij iets meer.Floris, ik vind de D70 imho echt een wegwerp camera..
Wegwerpcamera
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Jij hebt zeker een 300D?FireArrow schreef op 14 april 2004 @ 10:20:
Tjah.. hij voelt eigenlijk veel te licht aan.
Maargoed, eerlijk gezegd heb ik er ook geen ervaring mee, ik heb 'm hooguit 1x vastgehouden
Maar ehh.. laat mij maar lekker kletsen
[ Voor 24% gewijzigd door FireArrow op 14-04-2004 12:44 ]
de camera moet 800 kosten inklusief 512mb sandisk
hij heeft een 10D gekocht en heeft deze dus 'over'
ik zal eens vragen of hij wat test foto's maakt en mailt (en er niet bij zeggen waarom natuur lijk
Jij genieperd, hij zal het vast niet weten waarom jij testfoto's zou willen hebben.ik zal eens vragen of hij wat test foto's maakt en mailt (en er niet bij zeggen waarom natuur lijk )
Alors.
Of de verkoper komt ook op GoTB-lennium schreef op 14 april 2004 @ 16:46:
zo weer een dagje stage ,
de camera moet 800 kosten inklusief 512mb sandisk
hij heeft een 10D gekocht en heeft deze dus 'over'
ik zal eens vragen of hij wat test foto's maakt en mailt (en er niet bij zeggen waarom natuur lijk)
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
D70 kleiner dan 300DFireArrow schreef op 14 april 2004 @ 10:20:
Tjah.. hij voelt eigenlijk veel te licht aan.
http://www.dpreview.com/r...Images/sidebyside-001.jpg