Binnen mijn CMS'je heb ik o.a. de volgende interface:

Als je dit form (het werkt nog maar gedeeltelijk) submit, vang ik met $_POST['edit']; de volgende array af:
Om dit te bereiken ben ik behoorlijk wat tijd kwijt geweest, maar o.a. door posts op GoT kwam ik erachter dat je binnen PHP de waardes van form elementen met dezelfde naam kunt submitten door deze als naam een array-waarde mee te geven, zoals <input type="checkbox" name="edit[1][publish]" checked="checked"> etc.
Mijn vraag is nu: hoe zet ik deze array om in de volgende query, zodat ik wijzigingen van de user kan aanpassen:
Tweede vraag: kan ik deze array met 1 query naar mysql sturen?

Als je dit form (het werkt nog maar gedeeltelijk) submit, vang ik met $_POST['edit']; de volgende array af:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Array ( [4] => Array ( [name] => gastenboek [type] => guestbook [publish] => 1 ) [2] => Array ( [name] => tarieven [type] => article [publish] => 1 ) [3] => Array ( [name] => contact [type] => article ) [1] => Array ( [name] => over kwispel [type] => article [publish] => 1 ) ) |
Om dit te bereiken ben ik behoorlijk wat tijd kwijt geweest, maar o.a. door posts op GoT kwam ik erachter dat je binnen PHP de waardes van form elementen met dezelfde naam kunt submitten door deze als naam een array-waarde mee te geven, zoals <input type="checkbox" name="edit[1][publish]" checked="checked"> etc.
Mijn vraag is nu: hoe zet ik deze array om in de volgende query, zodat ik wijzigingen van de user kan aanpassen:
PHP:
1
2
3
| $query = "UPDATE nodes SET name = 'gastenboek', type = 'guestbook', publish = 1 WHERE node_id = 4"; //...etc. voor de overige 3 array elementen. |
Tweede vraag: kan ik deze array met 1 query naar mysql sturen?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."