Toon posts:

[Ghost] Klonen in een domein.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag een win98 pc upgraden naar win2k. Ik had een exact gelijk systeem waar win2k vrolijk op draaide.

Exact gelijk = zelfde processor, zelfde mobo, zelfde pci kaartjes, zelfde geheugen, zelfde harddisk, gelijke partitie indeling.

Verder, de win2kbak hangt in een domein, en draait ie fat32

Dus, ik hang de hd van de 98 machine in de win2k machine, en kloon met Norton Ghost 2003.

Toen ik de gekloonde hd opstartte, gaf windows een page file error: te kleine pagefile, maak de pagefile groter via...., en dan logt ie uit.

Safe mode......zelfde probleem.

Als ik de orginele win2k schijf erbij hang als slave of als secondary master op bv h:\, dan start ie wel op, maar dan is opeens de aktieve win2k instal opeens h:\winnt.

Hoe zorg ik dat ik wel kan klonen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je systemdrive is dan geen C: - hierdoor raakt Windows in de war als je niet de juiste parameters meegeeft tijdens het clonen.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
je moet ook je w2k eerst uit het domein halen voor je hem ghost. Anders krijg je dubbele id's en je DC pikt dat niet :Y)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 april 2004 @ 22:32:
Je systemdrive is dan geen C: - hierdoor raakt Windows in de war als je niet de juiste parameters meegeeft tijdens het clonen.
Tijdens het klonen draait windows vanaf c:\ en kloon ik naar h:\
je moet ook je w2k eerst uit het domein halen voor je hem ghost. Anders krijg je dubbele id's en je DC pikt dat niet
Ook als ik daarna op de gekloonde bak lokaal probeer in te loggen met lokale admin rechten?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 00:28
Ja :P
Hier op mn stage gaat dat ook zo.. Pc moet eerst uit het domein, dan het nummertje achter zn naam vervangen voor XX (informaticaXX bijvoorbeeld) en dan ghosten :P
Anders heb je gezeur met dubbele hostnames (nu ook, maar nu zit je niet in een domein)
En volgens mij vind windows het ook niet leuk als je de hostname wil veranderen terwijl je in een domein zit.. (Als dat al kan)

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Gebruik ook even ghostwalker na ghost of sysprep voor ghost. Dan krijg je een nieuwe SID. Dit is belangrijk voor het domein...
Twee computers met dezelfde SID en toch verschillende computernamen geven ooit problemen!

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
DefaultUser schreef op 14 april 2004 @ 09:05:
Gebruik ook even ghostwalker na ghost of sysprep voor ghost. Dan krijg je een nieuwe SID. Dit is belangrijk voor het domein...
Twee computers met dezelfde SID en toch verschillende computernamen geven ooit problemen!
De gekloonde pc hoeft nooit in het domein te hangen. Ik neem aan dat een gelijke SID dan geen problemen geeft.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Punt blijft dat je met je pagefile error zit.
Maak anders even een nieuwe image van je w2k comp. Haal em eerst uit het domein en draai sysprep. Daarna ghosten naar je ouwe 98 bak. Moet haast wel goed gaan dan met gelijke hardware. Laat even weten of het is gelukt :Y)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die pagefile error komt doordat je driveletters veranderd zijn en heeft niets met een domain danwel niet domain te maken. Hoe je het veranderen van driveletters voorkomt weet ik niet precies.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 14 april 2004 @ 13:48:
Die pagefile error komt doordat je driveletters veranderd zijn en heeft niets met een domain danwel niet domain te maken. Hoe je het veranderen van driveletters voorkomt weet ik niet precies.
Juist...dat klopt. En de oplossing? Te simpel: fdisk /mbr

Bedankt iedereen!
Pagina: 1