[SAT] Satelliet multi tv, multi satelliet

Pagina: 1
Acties:

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Met de search alhier, en ook mijn grote vriend Google, heb ik erg veel info over satelliet-systemen kunnen vinden. Ben inmiddels ook aardig op de hoogte qua termen enzo, maar toch kom ik mijn gewenste situatie nergens tegen.
Of ik denk veels te moeilijk....

Ik wil 3 (misschien 4) tv's en 1 videorecorder aangesloten hebben via de schotel. Op al deze apparaten wil ik zo ongeveer het 'standaard kabel-pakket' kunnen bekijken, hieronder versta ik dan:

Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, Veronica, Net5, TMF, MTV, Discovery, FOX, Yorin, BBC1, BBC2, ARD, ZDF, en nog wat andere prutzenders...

Deze zenders moeten dus onafhankelijk op elk apparaat te bekijken zijn.

Volgens de info die ik tot nu toe heb ikunnen vinden wordt dit zo ongeveer mijn boodschappenlijste (correct me):

1 x Schotel 80cm (eventueel zo'n ovaal ding (BiSatelite ofzo?) wat is beter?)
3 x LNB (1 voor Astra1, 1 voor Astra2 en 1 voor HotBird)
4 x Ontvanger (voor elke tv/video)

Nu moet er dus nog een CanalDigitaal abbo bij... moet ik dan voor elke ontvanger een eigen abbo afsluiten? Dus 4 aparte smartcards, of kan ik met het met 1 abbo doen?

In het geval van 4 aparte kaarten, kan ik die zelf ook kopieren (1 kopen, de rest zelf kopieren?)

En kan deze opstelling zo? met 3 LNB's op 1 schotel, voor elke sateliet 1 en dat elke tv alle satelieten kan gebruiken?

Ik hoop dat jullie zoveel mogelijk van bovenstaande vragen kunnen beantwoorden!

It's what it is...

Verwijderd

Acropia schreef op 13 april 2004 @ 21:06:
Met de search alhier, en ook mijn grote vriend Google, heb ik erg veel info over satelliet-systemen kunnen vinden. Ben inmiddels ook aardig op de hoogte qua termen enzo, maar toch kom ik mijn gewenste situatie nergens tegen.
Of ik denk veels te moeilijk....

Ik wil 3 (misschien 4) tv's en 1 videorecorder aangesloten hebben via de schotel. Op al deze apparaten wil ik zo ongeveer het 'standaard kabel-pakket' kunnen bekijken, hieronder versta ik dan:

Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, Veronica, Net5, TMF, MTV, Discovery, FOX, Yorin, BBC1, BBC2, ARD, ZDF, en nog wat andere prutzenders...

Deze zenders moeten dus onafhankelijk op elk apparaat te bekijken zijn.

Volgens de info die ik tot nu toe heb ikunnen vinden wordt dit zo ongeveer mijn boodschappenlijste (correct me):

1 x Schotel 80cm (eventueel zo'n ovaal ding (BiSatelite ofzo?) wat is beter?)
3 x LNB (1 voor Astra1, 1 voor Astra2 en 1 voor HotBird)
4 x Ontvanger (voor elke tv/video)

Nu moet er dus nog een CanalDigitaal abbo bij... moet ik dan voor elke ontvanger een eigen abbo afsluiten? Dus 4 aparte smartcards, of kan ik met het met 1 abbo doen?

In het geval van 4 aparte kaarten, kan ik die zelf ook kopieren (1 kopen, de rest zelf kopieren?)

En kan deze opstelling zo? met 3 LNB's op 1 schotel, voor elke sateliet 1 en dat elke tv alle satelieten kan gebruiken?

Ik hoop dat jullie zoveel mogelijk van bovenstaande vragen kunnen beantwoorden!
-nou ten eerste zouden die 3 sats wel te ontvangen zijn met 1 schotel en 3 lnb;s
zon ovale(horizontaal ovaal heeft gewoon meer bereik horizontaal(maar niet dat je met 1 lnb meerdere sats kan ontvangen)

-bbc 1 en 2 zitten dus op astra 2 MTV NL zit op geen een sat(althans niet voor ons te zien, gecodeerd :( ) mtv hits /base/ mtv2 /mtv germany 1/2 wel

- ja je hebt dan 3 abo;s nodig(maar een abo met alleen nl 1 2 3 en yorin enzo ,dus geen discovery /mtv;s kost maar 20 euro per jaar, of zelfs gratis >:)
kaarten zijn niet te kopieren(tenminste met discovery mtv etc..)

-je moet lnb's kopen met 4 uitgangen -->quad
en mischien nog een switch als je bbc perse ook tegelijk op meerdere tvs wil zien.

want uit een lnb kan je het signaal niet splitsen dus een lnb met meedere uitgangen is nodig wil je op verschillende tvs iets anders zien, je hebt ook nog quatro lnbs die sluit je weer op switch aan en die geeft dan weer meerdere uitganegn met alle zenders ...

edit : er is wel een kastje te koop waar je een org smartcard indoet en die heeft 4 draadjes waaraan 4 nepsmartcards aanzitten en die kan je in je verschillende receivers doen(nadeel: die smartcards zijn stukje langer en steken vaak uit met kabel,best lelijk, en je moet weer die kabels gaan leggen....)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 21:26 ]

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:22:
[...]

- ja je hebt dan 3 abo;s nodig(maar een abo met alleen nl 1 2 3 en yorin enzo ,dus geen discovery /mtv;s kost maar 20 euro per jaar, of zelfs gratis >:)
Hoezo gratis abbo? Bedoel je gehackte kaarten, of is er een gratig legaal abbo?

Maar ik kan dus dan verder wel met me videorec beneden een zender via Astra1 bekijken, en tegelijkertijd op me slaapkamer een zender op Hotbird bekijken, en zo nog 2 tv's..???

MAar hoe zit dat met die tv waar ik een videorec bij het staan, moet ik zvoor die combi ook 2 kaarten en ontvangers kopen? OF gaat dat met zo'n twin-ontvanger en dan met 1 kaart?

It's what it is...

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Het Canal Digitaal basis pakket kun je gratis, zonder ondersteuning ontvangen met een zelf geprogrameerde smartcard of een CI module zoals de Matrix Reloaded die ik heb. Wil je wel 'ondersteuning' dan kun je voor net geen 20 euro per jaar je laten registreren bij Canal Digitaal. Je ontvangt dan een originele smartcard.

Wil je ook wat nachtelijke gymnastiek en wat voetbal, dan betaal je uiteraard meer voor het uigebreide pakket van Canal+, weet zo ff niet hoeveel.

Voor het delen van één smartcard is er een oplossing beschikbaar genaamd Splitty Plus. http://targetweb.nl/txt/tx28550.htm dit kost ongeveer 80 euro.

Wat betreft schotels, lnb, switches en diseqcs kan ik je weinig advies geven. Met een Wavefrontier schotel kun je met één schotel een groot aantal satellieten ontvangen.

Voor de ontvangers zou ik minimaal 1 dreambox nemen. Deze draait Linux en is volledig te configureren, maar ook zonder prutsen te gebruiken. Je kunt `m in je netwerk hangen en `m direct via internet updaten, instellingen via je pc aanpassen en ook live streams op je tv afspelen (superhelder, superkwaliteit)

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
De meeste van de zenders die je noemt (behalbe MTV NL en Discovery) kun je ook zonder kaart kijken (via de Irdeto-1 codering). Als je toch een kaart wilt kun je het beste Dreamboxen kopen als receiver, dan kun je 1 kaart delen via een intern LAN netwerk.

Verder moet je LNB's kopen met 4 uitgangen (let op verschil tussen quad en quattro) plus per receiver een diseqc 4in1 switch.

Wat betreft de schotel raad ik een Visiosat Bisat met 3 LNB houder aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot op 13-04-2004 22:23 ]