Met de search alhier, en ook mijn grote vriend Google, heb ik erg veel info over satelliet-systemen kunnen vinden. Ben inmiddels ook aardig op de hoogte qua termen enzo, maar toch kom ik mijn gewenste situatie nergens tegen.
Of ik denk veels te moeilijk....
Ik wil 3 (misschien 4) tv's en 1 videorecorder aangesloten hebben via de schotel. Op al deze apparaten wil ik zo ongeveer het 'standaard kabel-pakket' kunnen bekijken, hieronder versta ik dan:
Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, Veronica, Net5, TMF, MTV, Discovery, FOX, Yorin, BBC1, BBC2, ARD, ZDF, en nog wat andere prutzenders...
Deze zenders moeten dus onafhankelijk op elk apparaat te bekijken zijn.
Volgens de info die ik tot nu toe heb ikunnen vinden wordt dit zo ongeveer mijn boodschappenlijste (correct me):
1 x Schotel 80cm (eventueel zo'n ovaal ding (BiSatelite ofzo?) wat is beter?)
3 x LNB (1 voor Astra1, 1 voor Astra2 en 1 voor HotBird)
4 x Ontvanger (voor elke tv/video)
Nu moet er dus nog een CanalDigitaal abbo bij... moet ik dan voor elke ontvanger een eigen abbo afsluiten? Dus 4 aparte smartcards, of kan ik met het met 1 abbo doen?
In het geval van 4 aparte kaarten, kan ik die zelf ook kopieren (1 kopen, de rest zelf kopieren?)
En kan deze opstelling zo? met 3 LNB's op 1 schotel, voor elke sateliet 1 en dat elke tv alle satelieten kan gebruiken?
Ik hoop dat jullie zoveel mogelijk van bovenstaande vragen kunnen beantwoorden!
Of ik denk veels te moeilijk....
Ik wil 3 (misschien 4) tv's en 1 videorecorder aangesloten hebben via de schotel. Op al deze apparaten wil ik zo ongeveer het 'standaard kabel-pakket' kunnen bekijken, hieronder versta ik dan:
Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, Veronica, Net5, TMF, MTV, Discovery, FOX, Yorin, BBC1, BBC2, ARD, ZDF, en nog wat andere prutzenders...
Deze zenders moeten dus onafhankelijk op elk apparaat te bekijken zijn.
Volgens de info die ik tot nu toe heb ikunnen vinden wordt dit zo ongeveer mijn boodschappenlijste (correct me):
1 x Schotel 80cm (eventueel zo'n ovaal ding (BiSatelite ofzo?) wat is beter?)
3 x LNB (1 voor Astra1, 1 voor Astra2 en 1 voor HotBird)
4 x Ontvanger (voor elke tv/video)
Nu moet er dus nog een CanalDigitaal abbo bij... moet ik dan voor elke ontvanger een eigen abbo afsluiten? Dus 4 aparte smartcards, of kan ik met het met 1 abbo doen?
In het geval van 4 aparte kaarten, kan ik die zelf ook kopieren (1 kopen, de rest zelf kopieren?)
En kan deze opstelling zo? met 3 LNB's op 1 schotel, voor elke sateliet 1 en dat elke tv alle satelieten kan gebruiken?
Ik hoop dat jullie zoveel mogelijk van bovenstaande vragen kunnen beantwoorden!
It's what it is...