Sommige sites niet openen

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Ok, ik heb een zeer irritant probleem waar ik echt niet meer uitkom. Er zijn al meerdere topics geweest over een soortgelijk probleem. Maar meestal kwam het erop neer dat MTU size niet klopte, maar of ditwerkte was meestal niet duidelijk, maar dat ter zijde. Mijn probleem is ff net wat anders.

Ik heb 1 Routercomputer (windows 98 second edition) met 3 netwerk kaarten:
1e kaart ip = automatisch
2e kaart ip = 192.168.1.1
3e kaart ip = 192.168.2.1
MTU bij alle 3 is 1460.

Het probleem is dat ik bij de twee clients (Windows XP) sommiges sites niet kan bezoeken met respectievelijk de ip's 192.168.1.2 en 192.168.2.2 . De sites www.ns.nl en www.ebay.de werken niet. Ik kan ze op de clients dan ook niet pingen. Ik kan deze sites dus wel gewoon op de routercomputer openen.
Het meest vreemde komt nu, ik kan namelijk op deze router computer deze sites NIET pingen. Ook met TCP optimizer krijgt hij geen enkel resultaat.

Mijn kennis houd nu dus beetje op, maar ik ga er dus van uit dat er voor het routen wel iets met dat pingen moet gebeuren, en als dat niet werkt op de routercomputer dat het dus ook niet werkt... Ik weet het ect niet meer, maar als iemand het antwoord hierop weet, heel graag. Samengevat heb ik dus een computer die wel alles sites kan bezoeken maar sommigen niet kan pingen ( en daarmee denk ik kan routen)...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die router pc die nat wel goed ga ik vanuit

• Vjenne
TrailBlazer schreef op 13 april 2004 @ 21:06:
die router pc die nat wel goed ga ik vanuit
Ja naja daar ga ik wel vanuit, iig doet de rest van de sites het perfect. Ik heb dus het gevoel dat wanneer ik die routercomp aan het pingen krijg bij deze sites dat alles gewoon gaat werken. Of kan het juist komen door het routen? :?

Verwijderd

Heb je niet iets van restricties over welke site's je wel en niet mag bezoeken ofzo?
Firewall?
Anders klinkt het als win98 cd er nog eens in en nog eens proberen.

• Vjenne
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:16:
Heb je niet iets van restricties over welke site's je wel en niet mag bezoeken ofzo?
Firewall?
Anders klinkt het als win98 cd er nog eens in en nog eens proberen.
Maar dan zou ik de sites op de routercomputer toch wel moeten kunnen pingen, aangezien ik ze wel kan openen?
Het liefst onderga niet weer zo'n sessie met win98 cd, er zit namelijk geen cd speler meer in..... Het is overigens een behooorlijk kale versie, vrijwel nieuw... maja...

Verwijderd

Vjenne schreef op 13 april 2004 @ 21:05:
De sites www.ns.nl en www.ebay.de werken niet. Ik kan ze op de clients dan ook niet pingen. Ik kan deze sites dus wel gewoon op de routercomputer openen.
Deze sites geven gewoon geen response op pings. Verder is jouw setup me niet helemaal duidelijk dus ik kan er verder weinig over zeggen.

Verwijderd

Heb je die MTU-truuk al gewoon eens geprobeerd? :)

• Vjenne
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:58:
[...]

Deze sites geven gewoon geen response op pings. Verder is jouw setup me niet helemaal duidelijk dus ik kan er verder weinig over zeggen.
Grmmpf, meen je dat? lol, naja das dus niet het probleem.
Mijn setup... Nou ik heb dus die routercomputer met 3 netwerkkaarten. 1 kaart is met het modem (eurodocsis) verbonden. Die lijkt dus gewoon te werken. Dan heb ik de overige 2 kaarten elk verbonden met 1 client. Hier dus een vast ip ingesteld.
Het routen doe ik overigens met het programma Winroute. Heb hieronder een screenshot gemaakt voor het geval iemadn er wat aan heeft. Wat me opvalt is nu ik alle debuginfo heb aangezet, dat hij bij de NS site wel /binnenland/index.cgi ontdekt. Hij vindt dus wel iets...
Afbeeldingslocatie: http://www.mebiose.studver.uu.nl/lars/shot.jpg
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:04:
Heb je die MTU-truuk al gewoon eens geprobeerd? :)
Weet niet wat je onder truuk verstaat, maar ben wel flink aan het googlelen geweest met MTU veranderen enzo ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Vjenne op 13-04-2004 23:05 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist ook proberen te pingen naar http://www.ebay.de en krijg ook een time-out.

Verwijderd

Toevallig SQL Server en SP3 geinstalleerd ;-)

Verwijderd

Ok, ik begrijp de situatie nu. Raar probleem en ik weet het eigenlijk ook niet. Misschien is het een probleem van WinRoute die eerst pingt voordat er een connectie naar buiten gemaakt wordt. Geen ping, geen connectie...? Is het zo dat alle sites die je niet kan opvragen je ook niet kan pingen? Dat kan geen toeval zijn. Dat je router PC het wel doet kan komen doordat in de WinRoute configuratie het vinkje 'exclude this PC from NAT' aan staat en dus feitelijk buiten WinRoute om draait. Het bljift een gok dus neem me het niet kwalijk als het heel wat anders blijkt te zijn. :O

Oh en als het irritatielevel te hoog wordt schaf dan een routertje aan, het meest simpele dingetje zou voor deze setup al voldoende zijn.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
waarom zo moeilijk doen?
30 euro neerleggen voor een routertje en alles klaar
plus minder stroom kosten

http://www.tweakers.net/pricewatch/63478?Landfilter=Benelux

[ Voor 24% gewijzigd door wippo76 op 14-04-2004 00:05 ]

Ja zou ik ook zeggen

• Vjenne
Ja hmmm, jullie hebben helemaal gelijk met die router... Ik heb dit vorig jaar zo op deze maneir gedaan omdat toen de goedkoopste router met L2TP ondersteuning behoorlijk vboven mijn budget lag. Maar nu zag ik het volgende dus op de site staan bij de router die hiervoven gegeven staat:

Relevant for the dutch market
This router also supports the L2TP protocol, which makes it compatible with the Motorola SURFBoard EuroDocsis modem supplied by Casema Wanadoo. If necessary, it is also possible to change or clone the MAC address.

Nog ff beetje verder klooien en als het niet zo 1 2 3 lukt, dan maar ff zo'n kastje ophalen ja. Iig heel erg bedankt vor de reacties!

Verwijderd

Hoi Vjenne,

Dit probleem ruikt gigantisch naar MTU size, ik heb het zelf ook onder vonden.

Het heeft te maken met het blocken van ICMP pakketjes door de webserver en het fragmenteren wat nodig is omdat je provider L2TP gebruikt. Je kan de technische details nalezen op (lees voor GRE L2TP):
http://www.cisco.com/en/U...ote09186a0080093f1f.shtml

Een oplossing zou zijn om de mtu size in je registry op de client aan te passen. Info hierover kan je vinden op:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q314053

Succes, dit moet zeker werken.
Pagina: 1