info uit file lezen met php EN perl

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een webbased pakketje bij mekaar gescript waarvan een perlscript het een en ander in een database stopt en een php script dat er weer uit haalt en op een website showed..

Alleen heb ik nu 2 verschillende plaatsen waar ik eventueel een password van de database in moet vullen, en ik wil dat gewoon in 1 file kunnen doen.
Gewoon 1 simpele configfile.

Maar ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen..
met php include ik de zooi gewoon, maar ook al zou dat met perl ook kunnen, die gebruikt een heel ander formaat.
liefst heb ik dus gewoon een manier waar beide talen mee om kunnen gaan, alleen weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken.

Kan iemand me misschien een beetje op de goeie weg helpen?

Verwijderd

Als je nou gewoon een (eigen formaat of XML of ini) configuratiebestand inleest en dat laat analyseren? Zowel in PHP als in Perl is dat eenvoudig te schrijven.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:57:
Als je nou gewoon een (eigen formaat of XML of ini) configuratiebestand inleest en dat laat analyseren? Zowel in PHP als in Perl is dat eenvoudig te schrijven.
Jij weet mijn php en perl kennis blijkbaar niet :)

Ik wil dat best doen, als ik weet waar ik moet beginnen..
Wat voor trefwoorden ik in kan rammelen in de help van php en in google enzo..
Dan kom ik er verder wel uit, maar als ik niet weet waar ik op moet zoeken wordt het echt heel erg moeilijk... :'(

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Niemand een tipje? wat trefwoorden om op te zoeken voor dit soort spul?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Mjah dit gaat nergens heen: je kunt zelf overduidelijk geen regel programmeren, dus heeft dit niets met Programming & Webscripting van doen. Als je wil leren programmeren: zoek een tutorial, er staan er wel wat in onze FAQ. Maar we gaan je hier niet in het handje nemen bij je eerste stapjes in programmeerland.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.