Toon posts:

[P4] Zorgwekkende idle temp?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit viel me een hele tijd geleden al op.

Net even heatsint van proc gehaald en t is een flinke bende vd koelpasta, ik denk teveel.

Idle temp = rond de 45 graden volgens bios :O

Bord: ASUS P4C800-E
Proc: P4 3,0 ghz 800 mhz fsb, PAT aan, etd

Dit alles in een Aopen A600A kast, voorkant 80*80 mm papst zonder tacho, achter de meegeleverde 12 cm joekel, airflow door de kast is prima.

Ik heb hier aardig wat gezocht maar de een vindt de temp acceptabel en de ander gaat uit z,n dak zo hoog ze het vinden, wat staat me te doen? Boxed cooler eraf slopen en zalmannetje installeren?

Nu ik even de heatsink eraf heb gehad, is het contact tussen proc en sink natuurlijk minder goed, zorgwekkend?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11
Zeker niet zorgwekkend.

Heb je last van instabiliteit ??
Ik check ook amper me cpu temp meer, t zal wel goed zijn, daar me systeem erg stabiel is :)

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
hij liep al goed?
dan zou ik er niks aan doen, als hij altijd al vastliep op vage momenten dan zou ik er wat aan doen.
het is naar mijn mening wat aan de hoge kant, maar if it aint broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
Heb even Asus PC Probe geprobeerd, deze geeft idle 37-39 gr.. :/ scheelt nogal wat bij 1730 rpm..

Geen last van instabiliteit, maar het zit me niet lekker dat ik die sink eraf gehad heb..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Veel mensen dromen er alleen maar van om 45°C als idle-temperatuur te hebben, is niks mis mee.

The devil is in the details.

Verwijderd

ff Nieuw koelbagger en oude verwijderen kan toch geen kwaad denk ik.

gebruik Terpentine ;)

edit: Toen mijne nog Standaart airkoeling had lag idle rond de 32 graden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:34 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:22
Een overclocker zou het niet fijn vinden, maar een p4 blijf goed werken totdat je rond de 70 graden idle komt. Bij 90 gaat ie namelijk kapot.

45 is gewoon okee.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:34:
ff Nieuw koelbagger en oude verwijderen kan toch geen kwaad denk ik.

gebruik Terpentine ;)

edit: Toen mijne nog Standaart airkoeling had lag idle rond de 32 graden.
Ligt ook aan je airflow, aan je koeling etc. Van alles ook je cire ;) . 45 graden is goed hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is betrouwbaarder denken jullie, bios of dat asus tooltje? 45 gr idle zegt meneer bios, en tooltje voelt meer voor 38 gr.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:32:
Heb even Asus PC Probe geprobeerd, deze geeft idle 37-39 gr.. :/ scheelt nogal wat bij 1730 rpm..

Geen last van instabiliteit, maar het zit me niet lekker dat ik die sink eraf gehad heb..
Iedereen verteld altijd spook verhalen over pasta en hoe dat dan wel niet zou moeten. Geloof me maar dat jij geen verschil gaat zien of die sink er nou wel of niet af is geweest.

Het enige waar je op moet letten is dat het zaakje goed strak en recht erop zit. Daarnaast is alleen bij een P4 en A64 de hoeveelheid belangrijk (vanwege de oppervlakte). Dat kun je checken door wat erop te doen -> sink erop drukken -> sink eraf halen en aan de onderkant kijken. Als de afdruk goed is..mja...dan issie goed he :) Kind kan de was doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit recht, anders pastie niet :) dan zit de onderkant vd sink tegen de plastieken socket zeg maar..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:37:
Wat is betrouwbaarder denken jullie, bios of dat asus tooltje? 45 gr idle zegt meneer bios, en tooltje voelt meer voor 38 gr.
Je bios en dat Tooltje geven natuurlijk niet op hetzelfde moment die waardes weer.
Maar Bios vind ik toch wat betrouwbaarder..

Verwijderd

netjes zekker voor zo`n cpu.

de pc`s die ik knutsel halen dezelfde waarden ongeveer. allemaal staandaart boxed cpu`s met standaard koelpad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:35:
[...]

Ligt ook aan je airflow, aan je koeling etc. Van alles ook je cire ;) . 45 graden is goed hoor.
1 zuigende Fan Achteraan :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja en wat voor 1, geloof mij maar dattie genoeg lucht verplaatst hoor :D

Op zijpaneel zit ook zo,n toeter om cpu koele buitenlucht te laten aanzuigen.

Verwijderd

Waarom vind iedereen hier 45 graden goed?.
Bij een P4 vind ik persoonlijk het aan de hoge kant.

In dezelfde kast zit ik op 32.5 graden waarbij de Fan van de CPU stil staat.
Dus puur gekoeld door de airflow in de kast (daarbij draaien de in en outtake ook erg langzaam op 5V) Zelfs stressed kom ik nooit op de 45 graden.
En dit is dan met de boxed intel cooler. :)

Ik heb dan wel een P4 2.53 Ghz.....dus iets zal het wel schelen bij die 3.0 Ghz, maar zoveel?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
OMG waar praten we over: 45°C zorgwekkend :? Is niks zorgwekkends aan :) Is echt genoeg over te vinden met de search en de FAQ: http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm en PMG FAQ

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.