Beste oplossing voor WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik zit hier op zolder met een laptop, de Draadloze router staat beneden. Dit is een WL-018 van sitecom. Snelheid = 11mbit. Verder heb ik nog een Draadloze USB netwerkadapter van sitecom. Ik vind die adapter hardstikke onhandig, dus ik wil iets anders.

Ik ben vanochtend gaan kijken voor een pc-card. Ik heb eerst een sitecom genomen, thuis uitgeprobeerd. Daarna een van Belkin, ook deze thuis uitgeprobeerd. (beide kaarten 11mbit) Maar het bereik van die kaartjes was zo slecht. Met de usb-adapter heb ik altijd rond de 26% of 33%, maar ik had nu 0 komma 0. Ook de helpdesk nog gebeld, maar dat mocht allemaal niet baten.

Ik zoek dus een kaartje waar ik hier op zolder goede ontvangst heb, er zitten 2 betonnen vloeren tussen.

1) Ik zat te denken aan 3com, maar dat is weer 2 keer zo duur.

2) Toen ik in de winkel was werd mij ook verteld dat de 802.11G standaard een sterker signaal zou hebben. Is dit ook zo? Want dan kan ik misschien beter zoiets nemen.

3) Nog een optie zou een accespoint zijn met repeaterfunctie, maar die zijn sowieso al duur, dus dan liever een 3com kaartje als dat wel werkt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Koop een kaartje waar je een externe antenne aan kunt hangen, bijvoorbeeld de Orinoco van Lucent/Agere/welk_bedrijf_die_dingen_nu_maakt.

Overigens doen Orinoco's 't zonder antenne vaak ook wel ok. Als je per se geen antenne wilt is Senao geloof ik ook een goede performer :)

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 13-04-2004 20:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
2) Toen ik in de winkel was werd mij ook verteld dat de 802.11G standaard een sterker signaal zou hebben. Is dit ook zo? Want dan kan ik misschien beter zoiets nemen.
Dat klopt, maar dan moet je router ook die 802.11G standaard ondersteunen (Dat is 54mBit).

Leave only footprints, take only memories

• Double J
Welke fabrikant maakt verder nog een kaartje met een externe antenne? Het is ook wel fijn als zoiets inklapbaar is.

Als ik zo'n pc-card koop met de 802.11G Standaard, dan is ie downwards compatible. Heeft ie dan nog steeds een krachtiger signaal?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Double J schreef op 13 april 2004 @ 21:29:
Welke fabrikant maakt verder nog een kaartje met een externe antenne? Het is ook wel fijn als zoiets inklapbaar is.

Als ik zo'n pc-card koop met de 802.11G Standaard, dan is ie downwards compatible. Heeft ie dan nog steeds een krachtiger signaal?
Nee, want je router zendt het signaal uit.. via de 802.11B standaard.
En aangezien de ontvanger idd backwards compatible is zal hij overschakelen op 802.11B. Dit resulteert dus niet in betere ontvangst.

Net zoals dat je wel een Gigabit-netwerkkaart kan gebruiken voor 100mBit, maar dat je verbinding dus niet sneller wordt dan 100mBit.
Zegmaar... ongeveer :P

[ Voor 14% gewijzigd door Laurenz op 13-04-2004 21:43 ]

Leave only footprints, take only memories

• Double J
ok dat wordt dus een pc card met zo'n antenne waar CyBeR het over had. Ik ben gaan zoeken, maar ik kom er eigenlijk maar zeer weinig tegen? Als enige een asus, Spacelink xl100G & 54Mbit cardbus. Heeft iemand toevallig zo'n kaartje met 'uitstekende' antenne?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
Cisco's geloof ik, die heb ik iig wel gezien

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Allicht dat onderstaande 3com kaart een oplossing vormt?

3-com wireless pci card

Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/images/products/en_US/prd_lg_3crdag675.gif

en anders evt. 2 accesspoints met externe antenne's :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sundead op 14-04-2004 00:39 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sundead schreef op 14 april 2004 @ 00:38:
Allicht dat onderstaande 3com kaart een oplossing vormt?

3-com wireless pci card

[afbeelding]

en anders evt. 2 accesspoints met externe antenne's :)
Vreemde notebook heb jij waar die in past ;)

• Double J
Ja idd, vreemde notebook ;) !

Ik heb gezocht en ik ben uitgekomen op: Asus WL-100g. Dit is een 54Mbit kaartje van €40,- Heeft iemand ervaring met deze kaart? Vooral qua bereik.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Ja, een klasgenoot van me had die kaart. Hij kon het accespoint van de school niet zien (NOFI Viper3.5), en daar zaten geloof ik 3 muren tussen (materiaal weet ik niet). Een andere klasgenoot van mij (MortalPiso) zat nog verder dan de eerste en had met zijn Linksys pcmcia kaartje (54mbit) wel nog bereik, ongeveer 25% had hij nog, terwijl hij verder zat.

[ Voor 18% gewijzigd door Sperenvanger op 14-04-2004 10:58 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

CyBeR schreef op 13 april 2004 @ 20:52:
Als je per se geen antenne wilt is Senao geloof ik ook een goede performer :)
Een 200mW Belgische versie is niet toegestaan in Nederland, maar wel gewoon verkrijgbaar. Als je een bezoekje van de verkeerde uniformen wil riskeren, kan dat nog een laatste oplossing zijn.

Verwijderd

Tja, ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat de frequentie van de 11mb variant beter door muren komt dan de 54mb variant... Kan iemand dit beamen? In die optiek zou ik voor een 11mb variant kiezen. (tenzij dat natuurlijk de reden is dat het signaal van de 54mb beter geboosed is.)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 10:53:
Tja, ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat de frequentie van de 11mb variant beter door muren komt dan de 54mb variant... Kan iemand dit beamen? In die optiek zou ik voor een 11mb variant kiezen. (tenzij dat natuurlijk de reden is dat het signaal van de 54mb beter geboosed is.)
Hoe lager de frequentie hoe beter dat gaat. GSM900 doet 't beter in gebouwen dan GSM1800 bijvoorbeeld. Maar 802.11b en g liggen allemaal rond de 2.4GHz.

• Double J
Aha, dus dat linksys kaartje is wel goed... Verder heb ik nog een aantal kaarten gevonden: Linksys wl-011, D-Link DWL-650 en Cisco AIR-PCM352. Iemand ervaring met een van deze kaartjes?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

ralpje

Deugpopje

Ik installeer de DWL-650 regelmatig bij klanten, maar heb alleen ervaring bij gebruik met een accespoint van hetzelfde merk (D-Link). Moet zeggen dat het allemaal redelijk probleemloos verloopt en dat het signaal steeds prima is, meestal is ontvangst door het hele huis geen probleem.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Double J
Mooi _/-\o_ zoiets zoek ik! Dat het gewoon in het hele huis (en tuin) bereikbaar is!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

tweakerbee

dus..?

Denk dat je door je draadloze router (ook) te vervangen je wel een fatsoenlijk signaal zou kunnen krijgen. Persoonlijk goede ervaring met linksys spullen, minder goede ervaringen met sitecom/sweex, vrij slechte ervaringen met lucent spul (al wat ouder) en matige ervaring met edimax (qua bereik, AP's zijn slecht).

Mijn advies: Zorg dat je hem terug kunt brengen naar de winkel als hij niet werkt, en probeer een linksys kaartje.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1