px708a write error

Pagina: 1
Acties:

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
Een tijdje geleden had ik mn plextor RMA gestuurd, omdat hij DVD's niet goed meer brandde. Plextor handelde het netjes af, binnen een week kreeg ik mijn nieuwe.
Inmiddels heb ik al redelijk wat DVD'tjes met succes beschreven, maar nu heb ik een probleem met de cd's :(
Ik had al zo'n 5 cd's met succes gebrand, tot vandaag. Met meerdere cd's, van meerdere merken een power calibration error. Dit heb ik natuurlijk opgezocht en in de meeste gevallen was de brander dood. Beetje vreemd vind ik dat mn DVD's wel allemaal lukken (op dit moment istie bezig :) ), maar voordat hij überhaupt aan cd's fikken begint die error. Ik gebruik trouwens Nero 6,0 en heb fw 1,06.

Maar weer RMA sturen? wat dat betreft maakt plextor zijn goede naam bij mij iig niet waar (wel qua sevice, maar niet qua kwaliteit)

Verwijderd

Is de firmware al geupdate (1.06 zegt mij zo 123 niets) en gebruik je niet al te vage merken?

Heb je een Nero logje waarbij het fout gaat?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:22 ]

• Neo289
ja, 1.06 is de nieuwste en als log zegt Nero alleen dit:

-power calibration error
-burn process failed

en nee, de cd's die ik gebruik, gebruik ik echt altijd met succes (de aldi cd's en traxdata).

edit: nu ik net even nadacht, herinnerde ik me het volgende: gister bij het opruimen van mn zooi was ik een nashua cdrw tegengekomen, ik liet Nero m wissen, maar dat liep fout. Toen flikkerde ik dat schijfje maar weg, maar sinds die mislukking mislukken al mn cd's. Misschien dat dat er iets toe kan doen?

[ Voor 48% gewijzigd door Neo289 op 13-04-2004 21:00 ]

Verwijderd

Zou kunnen....

Kan je nog wel een originele audioCD met die drive afspelen? Dan staat iig je laserloopwerkje niet in één of andere error-/blokkeerstand.

• Neo289
ja, ik speel nu een audio cd af. dat kan die dus nog wel

edit: ik lees net op cd freaks het volgende:

and I start believing that the drive gets broken when trying to burn a CD (CD-R or CD-RW) in AHEAD NERO while the DVD mode is selected.

misschien dat Nero bij het wissen van mijn cdrw het als een dvdrw aanzag en zo alles in de soep is gelopen. Maar maakt dat meteen iets stuk?

[ Voor 75% gewijzigd door Neo289 op 13-04-2004 20:57 ]