Toon posts:

[speedtouch 510] Verbinding valt vaak uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, draaiend onder wxp, valt de verbinding met regelmaat uit.
Op het modem, vlak voor t uitvallen, gaan de lampjes minder snel knipperen en valt t hele modem uit. D.w.z.: het pwr lampje wordt oranje, dan rood, weer oranje en herstelt zich weer. Vervolgens gewoon weer verbinding.

Het gebeurde wel eens, maar sinds gister gebeurt t opeens heel vaak op een dag.
Nu wordt het irritant. Het lijkt zich vooral voor te doen wanneer er veel van de verbinding gevraagd wordt: d.w.z. : iets @ full speed downloaden en ook nog eens een webpagina openen. Of gewoon heel veel pagina's tegelijk openen.

Iemand een idee om dit te verhelpen?
Het gebeurt namelijk vaker. Om meteen te zeggen: ja kijk naar je splitter/modem of iets anders hardwarematigs lijkt me in eerste instantie niet nodig.
Zou het eventueel met een softwarematige firewall te maken kunnen hebben?

Het liefst zet je die natuurlijk niet uit...

Verwijderd

Je bedoelt zo'n platte ufomodem?

Heb dezelfde en hetzelfde probleem. Hij heeft al aan diverse pc's gehangen en dit blijkt nogal verschil te maken.
Wat volgens mij het probleem is is dat hij bij zware belasting zoveel stroom uit de usb trekt dat hij gewoon uitknalt.

Ik heb hem nu op een los usb-pci kaartje zitten en dit is al VEEL beter, hij valt maar heel af en toe meer weg.
Heb hem op onboard usbpoorten gehad en op het ene moederbord knalde hij constant weg terwijl hij op een ander moederbord wel goed functioneerde.

USB insteekkaartje is misschien een uitkomst voor je.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

een speedtouch 510 is een ethernetmodem met eigen voeding.. Wat ik zo lees is dat het modem zichzelf spontaan reset. Je zou eens kunnen proberen dat ding even helemaal te resetten (zie P46 handleiding) en opnieuw te configureren, doet-ie dat dan nog steeds, dan zou ik zeggen "hij is stuq", bel dan even naar je ISP of de kpn om dat te melden, dan kunnen ze een nieuwe laten komen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
tnx :)

Jah gek genoeg is ie t laatste anderhalf geen enkele keer off geweest
Maar heb je als je t probleem uitlegt aan kpn, iig. recht op een nieuwe, ook als is t modem de oude versie van de 510?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je nog garantie hebt wel ja, lijkt me he? :

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

LEES DIT .... Deed die van mij ook en die is dood gegaan :9 Gelukkig

Maar lees dit een de rest van topic maar door lSltAlKeR in "Alcatel 510i NAT-problemen topic"

En ik ben in het bezit nu van een verbeterd exemplaar.
Revisie R4.2 die werkt @ 15 volt in plaats van 9 en heeft verbeterde PCB
en behaal veel lagere pings en kan meer verbindingen tegelijk routeren

En het verbaast me ook nix dat dat ding als beste uit de test komt want die zijn gewoon getest. Als ze aangeprezen worden lijkt me

[ Voor 48% gewijzigd door lSltAlKeR op 14-04-2004 18:08 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1